hoofdstel tinker, ppfff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:43

Ik heb het andersom als jou, ik heb een kleine haflinger, maar kop is toch echt een Full, met een Cob neusriem, die eigenlijk ook nog te groot is. Clown Op het moment bestaat mijn huidige hoofdstel uit oorspronkelijk drie hoofdstellen *LOL*
Je moet gewoon een beetje uitproberen en verschillende maten en soorten kopen en dan je eigen hoofdstel samenstellen Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:49

Het lijkt mij ook mooier zonder neusriem omdat ze een zwart hoofd heeft met brede bles. Ik heb een hoofdstel met D trens (gebroken) en een met een thiedemann rubberen stang. Zou het nog uitmaken op welk bit ik rijd als ik de neusriem weglaat? Ik rijd eigenlijk altijd buiten, en van me weglopen doet ze niet echt.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:22

Ik heb een cobje voor mijn tink, en die is nog steeds aan de grote kant }:o

Je kan hoofdste onderdelen los kopen, als je naar een uitgebreide ruitersport zaak gaat, kan je verschillende FULL neusriemen vergelijken, er zit vast wel een passende bij. Als je dan een goedkoop COB hoofdstelletje koopt voor het kopstuk en de baktstukken, kan de bijbehorende neusriem meteen lekker weer verkopen.
Tis leuk als je misschien ook een losse frontriem kan kopen die goed bij je neusriem past.

Succes!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:58

Des heeft ook een enorm hoofd (is KWPN). Full hoofdstellen passen precies, alleen is de neusriem ook meestal te klein. Bij sommige neusriemen heb je nog ruitme om zelf een gaatje bij te maken. Des rij ik altijd zonder neusriem. Veel gemakkelijker.
Welk bit je het beste kunt gebruiken? Als jij geen verschil ziet in zijn gedrag, dan de zachtste. Hij moet natuurlijk wel goed passen.
Sommige paarden proberen onder arbeid uit te komen door de mond open te doen. Dit wordt deels belemmerd door de neusriem, als je de neusriem weghaalt zou hij wel de kans hebben. Dus eerst in een veilige omgeving uit proberen hoe het gaat: rijden zonder neusriem

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:20

Ik ga ook proberen om zonder neusriem te rijden. Als het goed gaat heb ik dan nog een mooie zwart met wit onderlegde over Lachen. Het zal veel mooier staan zonder neusriem vanwege de tekening op haar hoofd.