zadel bijkleuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

zadel bijkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:37

Ik heb dan eindelijk een "nieuw" zadel

Staat is verder super, alleen de (rand van de) lepel is een beetje bruinig/vlekkerig geworden (niet beschadigd). Zou je dit bij kunnen poetsen met bv. (kiwi)schoenpoets of krijg ik dan een zwarte kont en uiteindelijk alsnog een bruinig zadel? Of krijg je heel veel kleurverschil met de rest van het zadel, zodat je eigenlijk alles moet doen? Het complete zadel met leerverf doen gaat me te ver, vind ik zonde en is ook nergens voor nodig, dit is het enige.

Wie heeft dit wel eens bij de hand gehad? Ik durf niet zo goed Scheve mond Wil er ook nog met een witte broek op kunnen....
Als het geen succes wordt laat ik het liever zo. Leer van andermans fouten Haha!

Op deze foto's lijkt het wel wat erger dan dat het is, het gaat vooral om de lepel, de zitting is nog aardig zwart plus dat je dat niet ziet als ik er op zit, dus dat kan me niet zoveel schelen.

AfbeeldingAfbeelding

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:39

Speciale leercreme... lijkt me een stuk betere oplossing. Bel de zadelmaker eens, die heeft vast wel iets goeds voor je!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:58

Het is overigens wel iets minder geworden door het invetten, zadel was ook erg droog, maar het lijkt er niet op dat het met goed vetten helemaal verdwijnt.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:28

Ik weet dat kieffer een echt zwart kleurende leervet/creme heeft.
Misschien is dat wat!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:49

Ik zou het dus zelf niet met schoencreme doen. Schoenen gooi je na 2 jaar weg (intensief gebruik eerder) een zadel niet.
Schoencreme lijkt me wat verstikkend werken, kleurend leervet/creme lijkt me beter!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:19

Even bij fa. Bakker langs gaan. Die heeft speciale verf die ook gebruikt worden voor tassen geloof ik. Toen ik met die vraag bij hun kwam kreeg ik het van ze. Je kunt het gewoon gebruiken maar neit vlak voro een wedstrijd.
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:22

Boston Black, een soort inktachtig goedje wat Albert altijd gebruikt om de zijkanten van repen zwart leer te verven die hij gebruikt voor het maken/repareren van tuigen.
Is speciaal bestemd om leer te kleuren.
Het trekt er helemaal en is niet vettig ofzo.