Morgen veulentjeskeuring - vraagjes

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dees

Morgen veulentjeskeuring - vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 09:23

Morgen is het zover. Weelde mag voor de bolhoeden verschijnen...
We gaan uiteraard voor de voorpagina van de IDs, met een driekleurig sjerpje om, dus.... ik wil het wel meteen al goed aanpakken. En heb wat van jullie ervaring nodig:

HEt nummer; Weelde heeft nummer 80, staat op een kartonnen kaartje. Mag ik dat nummer op de merrie knopen, of moet het perse aan het veulen vast zitten. En waar kan je het beste zo'n nummer vastmaken?

Het invlechten; ik begrijp dat is verplicht? Welnu, Weelde moet om ongeveer 10 uur sochtends. Kan ik haar de avond van tevoren al invlechten, of gaat dat altijd fout? Hoe lang zal ik waarschijnlijk over het invlechten doen. ik ben er wel handig in, maar heb nog nooit veulen ingevlochten.
Kan ik de merrie de avond van tevoren al invlechten, of kan dat beter niet?

Tips graag, ik kan alle hulp gebruiken Alvast bedankt!

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:10

Hoi,

Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik heb me wel eens laten vertellen dat het handiger is om een veulen de avond ervoor in te vlechten. Het schijnt ook voor het paardje een vermoeiende bezigheid te zijn en ze moet natuurlijk wel topfit in de ring verschijnen, toch? Haha! Dus ik zou het de avond ervoor doen en dan hopen dat het de volgende ochtend nog zit of dat je het misschien maar een klein beetje bij moet werken.

Van dat kaartje met het nummer erop weet ik niet hoe dat moet.

Heel veel succes in ieder geval.

Judith

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:17

het makkelijkste is met zn 2en vlechten of het veulen moet al heel netjes stil kunnen staan. Als je er handig in bent hoeft het niet veel tijd te kosten want er gaan toch maar 5 frummeltjes (eh knotjes) op zo'n halsje met die weinig maantjes.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:04

Ik kan je er niet mee helpen, maar iig veel succes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie