Hoe oud is jouw "oude"paard dat nog bereden wordt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:32

Ik rijd een 23jarige NewForest pony, behalve hoog springen kan je er alles nog mee doen. Hij is meestal heel erg fris en heeft altijd wel zin om een stukje te gaan rijden.. naja het liefst racen Knipoog Hij heeft M2 dressuur gelopen en de meeste dressuurdingen doet hij nog graag! Hij word ook bijna nooit boven de 10 geschat,
ziet er nog heel mooi uit

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:40

mijn pony is 32jr en wordt nogsteeds door mijn zus gereden, natuurlijk niet zwaar dressuren.
alleen maar buitenritjes, maar rustig aan.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:50

Aroeska was 36 toen ze overleed, ze heeft tot haar 35e privelesjes gelopen Lachen

De oudste die we nu hebben is 30 en nog superfit!

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:37

Ligt natuurlijk aan het paard, aan zijn conditie en zijn gebreken.
Genderose, mijn 'oude' merrie, is 15. In de winter is het de laatste keer geweest dat ik echt op haar heb gereden. Maar zij kan het vanwege slijtage niet meer aan met haar benen. Het ging nog prima, tot ze een tweeling dracht kreeg. Dat heet ook veel van haar benen gevergt...
Ze is dus nu op 15 jarige leeftijd eigenlijk met pensioen (al kan ze er niet van gaan genieten Boos!)

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:42

Wij hebben op de manege een pony gehad die met haar 42ste met pensioen ging (ze ging weer naar haar 1ste eigenaar). Ze liep iedere dag wel een uurtje met de kleinste kinderen of gehandicapten.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:59

een van mijn paarden is 21, is door de DA een paar weken geleden nog geschat op (hooguit) 14 (maar dan ziet ze er wel heel goed uit voor haar leeftijd) deze DA had trouwens ook haar tanden bekeken! dus niet alleen uiterlijk. Bovendien is het een schimmel (bijna wit) dus dat ze boven de 10 was was een weggevertje. Ik spring, dressuur (of doe een poging tot) nog met haar, ze zweet zelden (en dan alleen onder het zadel) ondanks de warmte. Bovendien leent het bos zich uitstekend voor een cross-rit, ze in onvermoeibaar. Een rustig ritje is er niet bij, remmen heb ik na 18 jaar nog niet gevonden. Een uiterst vermoeiend typje die mij er nog regelmatig af kan gooien dmv bokken-steigeren-180graden draaien, een combinatie van die 3, uit pure energie overschot. Tot voor kort heb ik in de springles gereden van een beroepsruiter-vanwege mijn verhuizing niet meer (tussen de grote paarden) en die is helemaal weg van haar (ondanks dat arabieren volgens hem niet kunenn springen) wil haar kopen (over mijn lijk) Terwijl die grote paarden met hun tong uit hun bek hangen, loopt zij nog vrolijk rond te dartelen en krijg in als enige het advies om (te proberen) in stap aan te rijden op de in-en-uitjes (omdat ze totaal onhandelbaar is voor het hout) andere paarden kletsnat, maar mijn schimmeltje niet.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:39

we hadden op de manege een fjord en die mocht met de 25 met pensioen *LOL*
Ze kon nog wel meerijden maar de eigenaar vond dat ze op rust mocht.

Ze staat nu op een gehandicapten instituut om van haar oude dag te genieten.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:21

ehh de oudste van mij is 10 Lachen
en van m'n moeder 15 haha....