Suevo castreren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:10

Ik heb Racer laten casteren, was er ook op tegen, maar heb er baat bij gehad. Hij kan nu bij merries in de buurt komen, is niet drammerig meer, maar heeft zijn uitstraling en dikke nek nog steeds! Mensen denken nog dat ie hengst is, dus die uitstraling zit er nog.
Jou verhaal klopt precies met die van Racer, en na zijn castratie is hij veel knuffeliger geworden, en rustiger, maar heeft nog steeds meer pit dan een ander paard Haha! .

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:47

Ik zou als ik een hengst had hem nooit, maar dan ook nooit, laten castreren om naar een andere stal te gaan. Een kennis van mij heeft dat gedaan. Het was een schat van een beest, echt super lief. Kon je een klein kind opzetten ook als er merries bij waren en hij deed geen vlieg kwaad.
Nu stat hij daar ergens suf te wezen...Scheve mond

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:45

Ik zou er nog heel goed over nadenken alvorens de beslissing te nemen. Ik vind het een hele mooie hengst en eigenlijk zonde om hem te castreren en ik denk dat hij in de wei in een groep erg druk blijft en het is twijfelachtig of dit ooit gaat lukken. Een andere stal zou voor mij geen argument zijn, want je moet dan toch maar afwachten of je het naar je zin krijgt. Het kan ook dat je spijt krijgt en dat de andere stal erg tegenvalt. Mijn zus heeft een newforest van 18 jaar die gedekt heeft tot bijna 6 jaar en gecastreerd is toen zij hem kocht. Hij staat altijd alleen in de wei, want voor merries is hij te opdringerig en krijgt hij herhaaldelijk een trap. Bij ruinen zoekt hij voortdurend de problemen op en is ook vaak getrapt.

Succes met je beslissing