stalapotheek...

Moderators: Just_Sannee, Amaryllis, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

quincy

stalapotheek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 12:32

Hoi,

Ik ben bezit met mn stalapotheek samen te stellen. Ik had hier en daar al eens in een boek gekeken wat je allemaal moet hebben dus heb ik een lijstje gemaakt. Alleen weet ik niet waar je sommige dingen moet halen.

- thermometer (heb ik al)
- blauwspray ( krijgen we binnenkort van een boer Koe )
- schaartje (heb ik al)
- vaseline (heb ik al)
* leukoplast (WAT IS DAT? Verward )
* aant. rolletjes zelfkleven stretchverband (waar haal je dat?)
* verbandwatten (waar haal je dat?)
* bandages (ga ik sff om bij de ruitershop Lachen welk soort van bandages moeten het zijn?)
* ontwormspuit (waar haal je dat en welk merk neem ik het best?)

dank je
laura

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

Natalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:36

De ontwormspuiten halen we zelf altijd bij de apotheker...
(vreemd eigenlijk dat ontwormspuiten voor paarden bij de apotheker te halen zijn Haha! een echt paardenmiddel zou je zo denken)

En het zelfklevend stretchverband en verbandwatten denk ik dat je best gewoon in de winkel of bij de kruidenier haalt.

Sommigen maken het leven mooier, gewoon door er te zijn...
30-05-2007 Annelies
20-02-2009 Daan

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:08

Ik zelf heb dit in mijn verbanddoos zitten:
Acederm wondspray voor inspuiten van wondjes (te koop bij de drogist)
Afbeelding
Betadine shampoo, scrub en oplossing voor het schoonmaken van wondjes (Betadine wondspray is vrijwel hetzelfde als Acederm en te koop bij drogist apotheek, ruitersportzaak of dierenwinkel)
Afbeelding
Een coldpack voor wanneer je bijv. een been moet koelen (te koop bij drogist of apotheek)
Afbeelding
Equiflex badages om een wattenverband op zijn plaats te houden (drogist verkoop die voor humaan gebruik, zijn dezelfde of een goede ruitersportzaak)
Afbeelding
Gamgee wattenrol, om een been mee in te kunnen pakken (paardendrogist)
Afbeelding
Imaverol heb ik standaard in de doos voor als er schimmel is geconstateerd(Te koop bij de dierenwinkel, ruitersportzaak of paardendrogist)
Afbeelding
Traumeelgel, een ontstekingsremmende, zwellingverminderende, vochtopnemende en pijnstillende gel. Ideaal voor zadeldrukkingen, bloeduitstortingen, kneuzingen, verrekkingen en verstuikingen (te koop bij de paardendrogist)
Afbeelding
Normale verbandwatten (gewoon te koop bij de drogist)
Afbeelding
Zelfhechtend elastisch windsel. Dunne kwaliteit. (apotheek)
Afbeelding

Tevens heb ik nog een hoefzak voor als hij een hoefbandage nodig zou hebben, laurierzalf, vaseline, een schone handoek, schaar, leukoplast tape, tekentang en een aantal wormenspuiten op voorraad. Vaak kan ik met mijn uitgebreide EHBOset toch wel mensen van dienst zijn en vraag ik gewoon of ze na gebruik de boel weer willen aanvullen!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:33

Leukoplast is toch van dat (bruine) plakband om verband mee vast te plakken. In zo'n ijzeren verpakking? Zelfklevend stretchverband kun je bij de veearts krijgen, maar daar is het wel duur denk ik. Je kan het ook proberen bij een winkel waar ze veebenodigdheden verkopen, zoals bijv. de Welkoop. Kijk ook eens op www.agradi.nl daar verkopen ze ook echt van alles. Succes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie