Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karin schreef:Bij de Blinkert heb ik vorig jaar een strandrit gemaakt op een Tinker (overigens de eerste keer dat ik op een Tinker reed!). Hartstikke leuk beestje, kon alleen de ritten niet zo goed aan, had veel moeite met het zware zand en de warmte. Le Cheval heeft Fjorden en Haflingers, zie ook de foto in mijn profiel.
Nella Dorien zit toch in Hollum zelf, naast het reddingbootmuseum?
De enigste keer dat hij op een pony zat was op een shet in Slagharen

De paarden hebben soms gewoon een halster om met bitje en teugels eraan gebonden
Kwerd als meisje van 12 (toen 1 jaar op een manege gehobbelt) op een groot paard gezet. Ik wist niks van verlichte zit af en op t strand gingen we ineens in rengalop, ik schrok me kapot, de begeleidster zei alleen: we gaan een stukje galloperen.
Ben misschien bevooroordeeld omdat ik er werk, maar spreek ook uit ervaring. Ik weet wel hoe t eraan toe gaat bij Le cheval en Nella Dorien, dan blijf ik De Blinkert het beste vinden.
) grote ponys, middel ponys, shetlanders. Paarden en pony's voor gevorderden, maar ook paarden en pony's echt voor beginners. (Zie de fries waar mn moeder (=beginner) op rijdt in mn profiel
)

Voor verdere info/fotos mag je me natuurlijk PB-en
uur.Aifa schreef:De 2uurs rit vertrekt alleen sochtends om 9uur, en is alleen voor gevorderden, hierbij zit een pittige galop
Een galopje vind ik geen problemo maar laatst met een buitenrit pakte de Fjord waar ik op zat het bit tussen de kiezen en die is me toch gaan crossen...En een aantal flink hoge bokken. Hij haalde de begeleider in en ik kon hem niet stoppen. Daarom ben ik dus wat bang geworden om een echte goede galop buiten te maken. Maar we doen hoogstwaarschijnlijk toch de beginnersrit van 1 uur dus het valt hopelijk wat mee...