rubbervloer?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kendra

rubbervloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 21:02

Wij overwegen een rubbervloer in onze binnenboxen te leggen en daarnaast rubber te gebruiken voor een looppad van de stallen naar de wasplaats. Heeft iemand ervaring met dit soort vloeren in de box of op looppaden?

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:35

wij hebben wel rubbermaten in onze stallen.... maar dat bedoel je denk ik niet?

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

gast361

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:15

ik heb ervaring met rubbermatten voor in de boks een ding vonst ik een erg groot nadeel, HET STINKT!
die paarde pis ga je heel erg ruiken, ik hoefte maar het erf op te komen, 100 meter van de boksen en ik rook het al, nu staat mn paard op beton en ik ruik het veel minder.
Datis mijn ervaring, die geur kwijg je er echt amper uit.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:27

Wij hebben rubber matten, met micro-gaatjes en een riool eronder, bedoeling is dat alles door de matten heenloopt riool in

gaat heel goed! je moet alleen wel 1x per 6 maanden alle matten eruit halen en met hoe druk spuit onder&bovenkant schoonmaken anders verstoppen de gaatjes, en 1x per paar maanden ff mat optillen en riool doorspoelen

stal staat in onze achtertuin en je ruikt nix!! veel minder dan toen we nog stro hadden!

alleen als je de matten niet goed schoonhoudt loopt t minder goed weg en staan ze soms op n natte vloer, maar das kwestie van optijd ff matten schoonspuiten

ik spuit ze eens peer 2/3 maanden ff schoon als ze in de stal liggen(en dan gelijk ff riool schoonspuiten, gewoon ff onder matten doorspuiten met water) en dan dus 2x per jaar matten eruit en goed schoonmaken met hogedruk reiniger

maar t is schoon, droog&makkelijk uitmesten, zonder geurtjes, behalve als ze natuurlijk net hebben staan plassen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 14:09

linlovesyou schreef:
wij hebben wel rubbermaten in onze stallen.... maar dat bedoel je denk ik niet?

Nee, ik bedoel een rubbervloer - bijvoorbeeld de rubbertegels van Corton. Op hun site zeggen ze het volgende:
Corton EvoPave en EvoMat hebben unieke eigenschappen. De taaie stenen en tegels zijn absoluut vorst- en weerbestendig, waterdoorlatend, veerkrachtig, anti-slip, geluiddempend, isoleren en bestand tegen punt-, schraap- en draaibelastingen. Corton EvoPave en EvoMat vloeren zijn gezonde vloeren. Ze bevorderen een betere doorbloeding van de benen. Paardenvoeten voelen zich er prettig op. Terecht vloeren van stavast!

Ik wil dus gewoon weten of dat allemaal echt waar is....... Ze zijn namelijk niet echt gratis.

Msisi2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:28

Wij hebben lange tijd, ong 5 Verward jaar rubber matten in de stal gehad. Geen last van de stank! De matten lagen op tegels met cement. Elke dag mest eruit vegen en scheppen zo gedaan en vaak daarna boven kant afspuiten (loopt schuin af) en dan spoelt het achterin weg. Het is heel snel gedaan, veel sneller dan stro, maar wij zijn toch maar over gegaan naar stro, das lekkerder voor ze om te liggen. Wel hebben we het nog als pad naar poetsplaats en voor de stallen. Das helemaal geweldig! .. Maar de matten zijn natuurlijk ideaal als ze tussendoor buiten staan en je hoeft ook geen stro of zaagsel ofzo te kopen dus ook weer minder kosten.

STELLAlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:54

Bij ons is één paard dat op rubber matten staat, en alle urine loopt naar de stal er naast. Het stinkt echt enorm!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie