Goede stal/rij-schoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Goede stal/rij-schoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 16:43

Ik heb altijd rubbere rijlaarzen aan, maar 's zomers is dat niet om uit te houden, zeker als groom op concours niet.
Vandaar dat stalschoenen me wel handig lijken, waar je ook gewoon mee kan rijden.. en die ook nog eens een beetje betaalbaar zijn.
Welke raden jullie me aan?
Ik heb zelf de Horselovercatologus al doorgespit en daar zag ik wel leuke staan; Stalschoen Royal van Global
En verder New Profi, van welk merk die zijn weet ik niet.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met stalschoenen, en welke dus goed zijn Lachen
Alvast bedankt!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:48

Ik draag gewoon altijd jodpurs, niet te warm en toch besteding tegen water.
Dat is niet met alle stalschoenen zo, en jodpurs krijg je makkelijker schoon.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:08

Ik heb altijd me bergschoenen aan. 't hoeft natuurlijk geen 'offciele' stalschoen te zijn, een lekkere (dichte) bergschoen werkt ook prima.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:32

Mountain Horse stalschoenen!

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:39

Inderdaad zijn die Mountain Horse schoenen zeer fijn, maar op het moment doe ik het met jodphurs. Die zitten ook prima!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:09

ik weet niet wat je te duur vind, maar ik draag sinds een paar weken schoenen van Ariat en daarmee kan je prima rijden, maar ook lekker lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:38

Werkschoenen met stalen neus, altijd fijn als er een lomperik op je tenen springt. Is een investering maar wel z'n geld waard.

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:20

ik zelf heb stalschoen Royal van Global ze zitten fijn en je kan er ook prima mee rijden

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:31

mountain horse jodpurs met stalen neus, om dezelfde reden als Maya.....

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:40

ik heb die van ariat maar die zijn nogal prijzig, ik hem in de horselover ook een jophur zien staan met feters en een elastiek die lijken mij persoonlijk ook erg fijn.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:16

Je kunt er beter wat geld aan besteden, je moet er immers veel op lopen en je wilt ermee rijden. Veiligheid is ook belangrijk. Heb je niet al teveel te besteden, koop dan een stevige niet te dure bergwandelschoen. Die kan je met een beetje geluk zelfs bij goedkope schoeneniscounts vinden.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:17

Ik draag op het ogenblik bergwandelschoenen van de ALDI ! Ze zijn stevig en zitten fantastisch!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:25

Maya schreef:
Werkschoenen met stalen neus, altijd fijn als er een lomperik op je tenen springt. Is een investering maar wel z'n geld waard.


Stel nu dat die lomperik iets meer op je wreef springt. Zo ongeveer op de rand van je stalen neuzen. Dan buigt de rand van je stalen neus naar binnen en zitten je tenen klem in je schoen Scheve mond . Zie ze dan nog maar eens onbeschadigd te voorschijn te toveren Verdrietig .

Voor mij dus geen stalen neuzen, maar gewoon 'easy riders'. Soort van gympen met extra versteviging in de zool (en niet duur Sigaar ).

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:32

nee hoor, die schoenen zijn gegarandeerd tot 3 ton en zo zwaar is mijn lompie zelfs niet! Toevallie stond ie van de week op mijn tenen en reef en alleen m'n wreef is dik en blauw, met mijn tenen is er niets mis! Je moet wel schoenen met een E-norm kopen natuurlijk! IK heb een paar kaplaarzen met stalen neuzen van de Belgische dump en daar moet ie niet op gaan staan.......maar die zijn zo groot, dan loop ik gewoon op blote voeten door *haha*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:34

Ik doe al jaren met m'n Timberlands. Is even een uitgave, maar ze verslijten absoluut niet, als ik het per jaar bekijk is het een koopje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:46

Zie Moritz vopr mijn antwoord, zolang je een goedgekeurd merk koopt geen problemen. En ik heb t ook al eens gehad dat ze te ver op mijn voet sprong en had enkel een blauwe plek van haar hoef, niet van de neus...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:05

Ik heb Panama Jacks. De eerste jaren zeer comfortabel gediend als 'nette' schoenen, nu al weer 3 jaar in dienst als stal/rijschoen. Weliswaar geen stalen neuzen erin, maar die vind ik ook niet nodig voor mijn gebruik.
Heb deze Jacks nu alweer een jaar of 6, kosten van aanschaf 220 gulden. Uiteindelijk dus een heel voordelige schoen, en lopen na 6 jaar nog steeds heel comfortabel met dezelfde zool aan binnenzijde. De hak heb ik ooit eens laten bijlijmen....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:08

Ik vind stalschoenen geen goede optie voor het rijden,
ik wil in nood in no-time van mijn paard kunnen springen en die brede schoenen met zware relief zool maken dat niet makkelijk.

Het enige wat dan wel werkt zijn de Ariats, dat zijn jodhpurs met een super loopcomfort, het kost wat maar dan heb je ook wat.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:09

daarom loop ik ook op jodhpurs (met stalen neus, maar ze zijn er ook in hetzelfde model zonder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:14

Werkschoenen heb je in verschillende uitvoeringen. Ik heb nu Mad Dog, die zijn vrij zwaar ja, maar de vorige... Life Line en nog van een blauwe uitvoering, hoe heet die... Dat waren hele lichte schoenen, smal ook, nog smaller dan Panama Jacks.