Moeite met leren theorie ruiterbewijs..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Moeite met leren theorie ruiterbewijs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 13:39

Ik heb volgende week vrijdag me ruiterbewijs examen. Nou ben ik al geen held op me paard, laat staan dat ik veel weet van hoe alleen in elkaar zit.
Nu heb ik dan al een tijdje dat theorie boek, en doe echt me best, maar hoe kan ik in hemelsnaam al die dingen die daarin staan onthouden.
Pfff... Ik zit al paar jaar niet meer op school dus me concentratievermogen is niet meer wat het toen was, en daarbij heb ik veel problemen met lezen.
Heeft iemand misschien een tip hoe je al die dingen nou "wat makkelijker"kan leren??? Verward

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:10

Vooral de verkeersdingen en beenstanden leren, als je niet de moeilijkste versie hebt (zoals ik Boos!) dan lukt 't je wel Lachen Ow ja, ook de snelheid in stap, draf en galop (aantal meters per minuut), normale lichaamstemperatuur en hartslagen per minuut in rust Knipoog

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 14:15

ja die verkeersdingen en beenstanden staat geloof ik ook het meeste over in.
Maar thanx! Weet ik beetje waar ik op moet letten! Haha!

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:17

Als je al wat jaren in de paarden zit en logisch nadenkt is het niet zo heel moeilijk hoor. Ik had alleen de pech dat ik 'n hele moeilijke versie had en heb 't net niet gehaald Verdrietig

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 14:21

Ik heb gewoon moeite met lezen, dan lees ik wel, maar weet eigenlijk niet wat ik heb gelezen.. heel maf.
En met meerkeuzevragen heb ik vaak dat ik dan net het verkeerde antwoord kies als er twee een beetje op elkaar lijken.
Ach ja.. ik zie het wel.
Ik heb hem eigenlijk niet zo hard nodig, dus als ik zak, pech gehad.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:41

waarom schrijf je de dingen dan niet op die je nog niet weet? Als je het schrijft dan onthoud je het ook meestal sneller Haha! dat is bij mij wel zo!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 14:43

Ja dat probeer ik maar het is nog best veel.. ik ben pas bij blz 31 en het zijn er iets van 130!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:59

Voor mij ruiterbewijs heb ik het eigenlij kalleen een keer goed doorgelezen. Ik heb wel zo'n weekend gedaan dus heb ook nog een ochtend theorieles gehad en daar met oude examens geoefend.

Maar yindey ook al zegt, schrijf de belangrijke dingen op daar leer je het meest van.

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:00

Ja het valt niet mee als je geheugen niet getraind is.. Ik heb zelf ook latijd moeite met exacte dingen onthouden ( ik weet bv die rijtje van Duits echt niet meer) Ben veel meer visueel ingesteld. Ik maak altijd een verhaaltje van wat ik moet leren... dat werkt prima. Noteer wat je nodige hebt en zet ze op een volgorde die goed te begrijpen is voor je. En geef dan een beeld bij elk gegeven. Ik hoop dat je dit een beetje snapt..succes met het halen van je ruiterbewijs.

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 15:01

Haha ja dat heb ik dus ook.. ach..
Pff ik ga me best doen! En thanx!!

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:02

Het helpt ook als je wat je gelezen hebt aan iemand anders uitlegt. Je kan het bij gebrek aan iemand anders ook aan je paard of aan de lucht uitleggen Haha!
En probeer jezelf vragen te stellen: Wat is dit? hoe moet dit? Waarom moet dit? enz.

Het gaat erom dat je in eigen woorden na kan vertellen wat er op die pagina's staat. Succes!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:09

Het Patric, zal ik je dit weekend ff overhoren?

Als jij dan het ruiterbewijs haalt, ga echt wel een keer mee met mij en Cerutti. En dan mag je zo hard zingen als je wilt Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:12

of misschien iemand dingen voor laten lezen ... (heb de boeken niet dus weet niet of dat mogelijk is) maar schrijf dan zelf tijdens het voorlezen een samenvatting door te schrijven leer je alles veel beter of lees een bladzijde en schrijf alles wat je gelezen hebt in 5 regels op...
klinkt misschien wat suf maar zo heb ik me door vakken heen geslagen waar ik echt extreem veel moeite mee had om de stof te snappen die ik gelezen had...

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 15:44

Miss_Petit schreef:
Het Patric, zal ik je dit weekend ff overhoren?

Als jij dan het ruiterbewijs haalt, ga echt wel een keer mee met mij en Cerutti. En dan mag je zo hard zingen als je wilt Haha!



Overhoren.. ik wed dat ik haast geen vraag normaal kan beantwoorden.. het is een ramp!

Maar helpen mag wel!! Haha!

En ik denk niet dat ik het ga halen.. maar bij ons is ruiterbewijs toch nog niet geldig?? Haha! Dus mee en zingen kan altijd nog..

Alleen zou wel leuk zijn als ik iets positiever kon zijn..ach ja..


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:05

Heel veel succes!!

En het beste kan je denk ik per hoofdstuk leren (als die er zijn, weet ik namelijk niet), dat doe ik altijd voor school. En de dingen die je blijft vergeten opschrijven, maar niet te veel het moet wel overzichtelijk blijven!

Succes!!!!!!!!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:51

Tsja ben ook gezegend met hersenen met een gebruiksaanwijzing Knipoog
Ik lees eerst het hele boek hardop voor....rot voor de rest maar ja.
Daarna begin ik weer opnieuw en schrijf als het een dun boek is alles over, en als het een dik boek is alle belangrijke punten.

Daarna vraag ik of iemand me overhoort, lees het nog een keer door, neem mijn aantekeningen door en laat me nog eens overhoren Haha!

En dan vlak ervoor de belangrijke punten, dus mijn aantekeningen doorlezen, en dan zit ik toch meestal wel een een geslaagd cijfer of wat dan ook.

Mijn broertje leest het door en weet het....rotjong

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 17:16

Ik schaam me diep.. maar ik denk niet dat ik in 1 week dat boek (van ong. 140 blz) kan uitlezen... Frusty
Ja ik heb gewoon veel moeite met lezen, dus dat is al het probleem..
Pff de datum komt steeds dichterbij. Nog maar 5 dagen.. whaaaa.. Nou ja wat doe ik nog achter de computer .. ik ga maar even leren weer! Haha!