Staat jou pony 's nachts op het land??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Staat jou pony 's nachts op het land??

A: Ja, Kan voor de rest geen kwaad...
104 (73%)
B: Nee, Ik ben bang dat hij gestolen word...
1 (0%)
C: Nee, door andere reden...
36 (25%)

Totaal aantal stemmen: 141


Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:08

Dennis staat heerlijk dag en nacht op het land. Ik had hem al eerder dag en nacht naar buiten willen hebben maar hij moet alleen staan en pikt dat niet. Het resultaat is dat hij steeds uitbreekt. Nu staat hij bij een merrie en heeft het prima naar zijn zin. En staat dus heerlijk buiten. Op een aardig kaal weitje dus daar word hij niet dik van(alleen van het brood wat hij van die mensen krijgt, hij word gruwelijk verwent).

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:08

Nee, Genderose (en veulen) staan (nog) niet dag en nacht op de wei. Het is niet zo dat ik bang ben dat ze gestolen worden! Dat kan ook niet echt makkelijk, omdat ze dan eerst over het erf moeten, daarachter beginnen de weides pas. Vorig jaar stond ze rond deze tijd allang dag en nacht buiten, maar nu wordt ze bijgevoerd, was het veulen in het begin te zwak voor dag en nacht buiten te staan, en daarbij komt dat Genderose rond een uur of 10 savonds, half het hek eruit molt, omdat ze naar binnen wilt. Vast doro het bijvoeren denk ik.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:05

Onze paardjes staan ook allemaal gewoon 's nachts buiten. Als we gereden hebben en het is vies of koud weer houden we ze nog wel eens even binnen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:08

Hij staat z'n hele leven al buiten, in de zomer en winter.
Sinds een jaartje in de winter ook 's nachts.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:15

Op zijn vorige stal kon dat makkelijk. Op huidige stalling is snachts geen toezicht en stalhouder wil het risico niet lopen dat er paarden verdwijnen, dus ik heb B gekozen, als eerste...

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:17

Ja mijn verzorg shet staat lkker buiten op het land
maarrrr....ze heeft het heel goed want als ze wil kan ze ook zo naar binnen lopen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:37

Zie niet in waarom Ivanka niet buiten kan lopen, haar wei ligt uit het zicht van een weg en mijn oom slaapt altijd met raam open en hoort alles als er iets op zn erf gebeurd...

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:41

Kevin staat nu 24/7 buiten. Hij lijkt het uitstekend naar zn zin te hebben. Het veld ligt wel langs een weg, maar de eigenaar woont vlakbij. Ook staan ze meestal helemaal achteraan in het land waardoor er niet zo gemakkelijk bij is te komen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 01:41

Mijn ponys staan ook al een maand of 2 dag en nacht buiten. Zoals al gezegd, als ze willen jatten, doen ze het toch wel. Of ze nou in de wei staan of in de stal, en dan lijkt me een paard uit stal pikken idd makkelijker dan uit de wei! Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:26

Yorghos staat al bijna zijn hele leven 24/7 buiten, het hele jaar door. Ik ben niet zo bang voor diefstal, aangezien ons erf een groot toegangshek heeft dat altijd op slot zit als wij er niet zijn. Zonder dat hek te saboteren komt er geen paard van het erf af, hoor. En aangezien het een groot schuifhek is, krijgen ze dat niet zomaar voor elkaar.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:32

Andrew staat vanaf mei weer dag en nacht buiten, net als vorig jaar. Voor zijn luchtwegen het beste. Wel met eczeemdeken op omdat hij zich anders kapot schuurt. Nu gaat dat goed. De wei ligt wel langs een (rustige) weg, dus in theorie kunnen ze wel gejat worden. Ze staan achter/naast het huis van een voormalig veearts, dus toezicht is er in mijn ogen genoeg. 's nachts loopt de eigenaar van stal toch ook niet door de stal om te kijken of alles goed gaat... Wel jammer dat de wei te klein is voor de drie paarden die er staan, zodat ze bijgevoerd moeten worden met kuil.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:38

Altijd!
We hebben wel een slot op ons hek, dus 'voor de grap' even de paarden vrijlaten is niet in een vingerknip gebeurd.

En tja, als ze onze pony's echt willen meenemen, dan doen ze dat gewoon. Maar het zijn toch geen 'toppers ' (in dieven hun ogen dan Knipoog ) en er zit niet veel vlees aan. Het risico bestaat gewoon altijd.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 11:51

Forrest en Lucas staan nu `s nachts buiten vanwege de dazen die er overdag zitten..en Luuts en Evelien staan samen met 9 andere shetjes dag en nacht buiten...er bestaat denk ik toch niemand die Luuts wil stelen (rotbok die hij af en toe is Haha!)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:58

nee, alles staat 's nachts op stal dus bel ook. ik vind het ook wel fijner dat ze dan op stal staat. ze is het ook niet gewent om 's nachts op de wei te staan.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:33

Nee, de wei is hier ongeveer 800 m vandaag en ik heb er geen zich op. Ik vind het sowieso prettiger als hij s'nachts bij huis staat, hij heeft hier trouwens ook een uitloop dus hij staat wel buiten.
De merrie waarmee Anton in de wei staat maar niet van mij is staat wel dag en nacht buiten en het kan volgens mij ook geen kwaad maar het geeft gewoon een fijner gevoel als hij bij huis staat, ook i.v.b met dat er hier een tijdje geleden een (aantal) gek(ken) rond liepen die het nodig vond(en) om pony's met een mes te bewerken. Bij mij aan het eind van de straat was er even zo'n debiel langst geweest: 1 shetlander een groot gat in der luchtpijp; je kon haar horen ademen, en bij de andere hingen de darmen eruit, die is (gelukkig voor de pony) ingeslapen, ZE HAD EEN VEULEN IN DE BUIK!!!!!!!!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:10

Als paarden het vanaf geboorte gewent zijn willen ze nix anders, wij hebben die van ons ooit in n stal gezet 's nachts maar ze hebben de hele nacht alleen maar tegen de muur aan staan trappen. 's ochtend helemaal bezweet, dat doen we dus niet meer!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:10

Ik heb de poll niet ingevuld, maar Kim staat niet altijd snachts buiten, dat heeft niets met stelen ofzo te maken, maar ze mag maar een aantal uur per dag buiten ( ze heeft namelijk een ogelooflijke aanleg om dik te worden Haha!) Soms is dat dus snachts dat ze buiten staat ( van savonds een uur of 9 tot sochtend een uur of 8, Soms is dat alleen sochtends.
In de winter gaat ze nooit de wei in, * dus ook niet snachts Knipoog * Wel staat ze dan de hele ochtend met 4 a 5 paarden in een paddock.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:31

Mijn paard kan niet snachts naar buiten omdat hij dan geen rust neemt. Ik haal hem na een week dood moe van het land dus dat is geen optie. Mijn paard staat dus overdag buiten en snachts op stal.

Maroesje88

Berichten: 122
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:09

Mijn paard staaat lekker buiten snachts! Hij heeft een loopstal dus hij kan ook zo zijn stal inlopen als hij wil!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:29

Mijn paard staat overdag buiten en 'snachts op stal. Ten eerste omdat ik er een beter gevoel over heb en ten tweede omdat ze de hele dag al buiten staan. Maar als het echt heel warm is blijft ie meestal wel buiten als de mogelijk heid daar is.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:01

de shets staan dag en nacht het hele jaar door buiten
zonder schuilstal en met:P we hebben 2 weilanden namelijk
maar ze hebben het niet echt bepaald koud ze zijn winterhard vandaar:P

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:24

Berdientje staat vanaf begine December dag en nacht buiten. Is alleen maar beter voor haar, ze is een shet en kan er makkelijk tegen. Ik zie niet waarom gezonde paarden/pony's niet dag en nacht naar buiten zou mogen. Ik kan het me voorstellen dat je dat ze alleen in de zomer dag en nacht op het land gaan, ivm dikke vacht en zweten tijdens het werk enz.

Dientje mag niet eens binnen vanwege haar stofallergie. Ik ben daar eigenlijk heel blij mee, want mijn stalhouder wou geen shetlanders dag en nacht op het land, nu heb ik iig een goede reden, waardoor het wel mag. Vorig jaar stond ze alleen, en dan overdag de andere shetties erbij, maar dit jaar komt daar verandering in, er komt een vriendinnetje bij haar staan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:36

vanaf april al, alleen Polly heeft een paar nachten binnen gestaan voor de geboorte van Katinka.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:45

Luna staat ook zo lang mogelijk snachts buiten.
Alleen in de winter gaan ze snachts op stal, overdag in de bak, dit ivm het gras dat anders vertrapt wordt.
Als het droog is in de winter of als het bevroren is mogen ze wel gewoon op de wei.
Voor diefstal ben ik niet bang, de dieven moeten dan eerst langs het woonhuis, de camping over, het slot van het hek afhalen en dan kunnen ze de draad open doen om de paarden te pakken.
En Luna laat zich door een vreemde absoluut niet vangen, Senna, het veulen, komt (helaas) wel op iedereen af en loopt ook zo met iedereen mee.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 02:08

staat altijd buiten, in de winter en in de zomer heeft hij de mogelijkheid om naar binnen te gaan...