Ik krijg mijn schimm echt niet meer wit!! :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:37

Met driehoek shampoo en met koud water + een harde borstel, werkt bij mij perfect...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:47

kimmy schreef:
Hopelijk zijn er nog echte goede tips!!

Ik was hem altijd eerst grondig met zilvershampoo, daarna nog twee keer na met paardenshampoo. De gele vlekken blijf je zien! Ik ben meestal nog in de weer met talkpoeder, maar ook dat wil niet baten... Waar wassen de mensen hier op Bokt hun (wit kleurig) paard mee??


ik heb dat probleem dus ook he en ik ga hem niet elke dag wassen want dat is niet goed en wij hebben alleen koud water dus vd week alleen maar met de poetsblok bez\ig geweest maar ok dat lukt op een gegeven moment niet meer!!

we gaan het nu met houtskool proberen...!!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:01

Ik heb ook wel eens gehoord van koffie en thee of zow.. Maar verder geen idee Verward

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:12

hoe doen jullie dat 's winters dan met wassen als je alleen koud water hebt??

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:17

Nico is zo wit, die is niet zo heel erg vies. Met gewone (paarden of gewone) shampoo is ie zo schoon, betadine gaat nog veel beter, groene zeep gaat ook goed, en Canter Coat Whitener is ook super.
Lucky kan je 4x achter elkaar wassen maar hij blijft gewoon geel...

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:21

's Winters doen we de benen altijd in het washok en zo, met koud water, en de staart ook. En dan pakken we een emmer en daar doen we warm water in, dan pakt men de borstel (zonder shampoo) en dan maar schrobben Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 08:19

Lenn schreef:
hoe doen jullie dat 's winters dan met wassen als je alleen koud water hebt??


Ik neem jerrycans warm water mee naar stal. En was daar zijn staart mee. In de winter is hij nooit zo vies, omdat hij toch een deken op heeft. Nu heeft hij zijn deken af. Hij gaat 's middags en 's ochtends het land in, en gaat 's avonds zijn stalletje weer in.
Echt, hij ziet eruit als een beest *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:33


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:04

Ik heb ook 2 met veel wit (appa en een roan met veel wit)
Ik zorg er zowiezo voor dat ik met regelmaat borstel. Wanneer het weer toelaat wassen, met gewone huis-tuin-en-keuken shampoo, lekker met een borstel over de vacht, manen en staart inzepen en even laten zitten. Manen moet ik bij de ene vaak 2 keer doen, staart vaak 3 keer Haha! En dan heb ik nog speciale blauwe shampoo voor witte haren en die doe ik vaak nog een keer in de staart. Ik kan niet zeggen dat die 2 van mij geel zijn, ik sta er ook versteld van... Alleen bij de ene die heeft een witte staart, aan de onderkant is de viezigheid er gewoon ingesleten, dus goede zaak om altijd bij te houden, ik krijg dat er niet meer uit! Gelukkig door iedere keer knippen is het al minder Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:06

hmm wat ben ik blij dat wij een wasplaats hebben met warm water als ik dat zo hoor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:58

ik houdt meestal een dekje op als ze op stal staan, zomers mss een dun dekje?

Gek ik heb een schimmel maar heb er nooit last van! Pling

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:15

's Winters moet je dan dus niet wassen, als je alleen maar koud water hebt. Dan maar geen perfect wit paard. Is heel jammer, maar ik denk dat je paard zich er niet rot door voelt als hij niet wit is (ok, ik kan makkelijk praten, ik heb geen wit paard, maar wel een haf met een lichte buik, lichte manen en staart en lichte benen). Goed poetsen met de harde borstel en wassen is dan voor in de zomer. En dan nog ben ik er niet voor om het lijf van een paard echt met shampoo te lijf te gaan, zeker niet als hij ook in de wei loopt, wil graag wat van zijn natuurlijke vetlaagje bewaren.
Wat wel goed wil helpen bij de witte manege pony's is de poetsmachine, dat is een stofzuiger met een roterende borstel eraan. Die haalt het huidvet niet uit de vacht, maar al het stof en viezigheid wel.

Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:44

Verf hem gewoon helemaal zwart, dan zie je de vlekken ook niet meer!

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:25

Bij de ruitershop kun je ook een spray kopen die je paard superwit maakt werkt super!!! *LOL*

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:34

ik heb een keer ergens gelezen (ik zou niet meer weten waar) dat je op de vieze plekken (houts)kool moest wrijven en daarna afborstelen en dan moest het schoon zijn, ik heb het alleen zelf nog niet geprobeerd

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:19

Oja en als het koud is dan kun speciale shampoo kopen die echt super werkt!!! Ik gebruik Clean van het merk Rapide. Dit spul hoef je niet uit te spoelen en stoot zelfs het vuil af!!! Pling