wat hebben jullie aan met rijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:15

laarzen, rijbroek, t shirt cap en sinds een weekje ook wel eens chaps en jodhpurs

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:20

Rijbroek
T-shirt of trui
Jas of Bodywarmer of niks
Chaps en schoenen

Handschoenen heb ik een gruwelijke hekel aan Haha! en ook aan laarzen Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:36

Rijbroek, jophurtjes, t-shirt of fleecetrui, een goede sport BH en zeker geen string.....(auw, au 1x gedaan en nooit weer)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 08:51

Ik rijd altijd met cap, rijbroek en laarzen en eigenlijk ook altijd met handschoentjes aan.

het komt heel zelden voor dat ik zonder rijlaarzen opstap

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:52

ik rij altijd met rijbroek, rijlaarzen en cap. ik let ook op de combinatie met het shabrak en de bandages, staat we zo netjes!!!

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:53

ik rij altijd met rijbroek, rijlaarzen en cap. ik let ook op de combinatie met het shabrak en de bandages, staat we zo netjes!!!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:00

Altijd een rijbroek met leren laarzen, heeeeellll soms chaps, maar liever niet omdat ik laarzen lekkerder vind rijden.
Verder een strak (col)truitje aan met een getaileerde bodywarmer en handschoenen.
Cap alleen als ik ga buitenrijden in het bos (heel stom, ik weet het).

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:18

Ja handschoenen heb ik ook altijd aan. Ik heb van die dressuur teugels met anti slip aan de binnenkant en als je dan geen handscheonen aan hebt is het een stuk minder fijn. Met van die gladde dressuur teugels gaat zonder ook nog wel maar ik rijd zoizo veel liever met handschoenen!

Ik snap trouwens echt niet dat mensen in een spijkerbroek ofzo op hun paard gaan zitten, moet er niet aan denken ik zou het meer als een straf zien dan om een uurtje lekker te gaan rijden...Ik heb volgens mij nog nooit in een jogging- of spijkerbroek gereden, wel ooit een keer met een strech broek maar dan wel met laarzen eronder dan verschilt het nog niet eens zoveel van een rijbroek(z'n strech broek die ook best veel op een rijbroek lijkt kan het niet zo goed omschrijven maar dan wijd uitlopend aan de onderkant.)

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 17:08

persoonlijk vind ik een spijkerbroek wel lekker rijden maar dan is het niet zo dat er intensief gedressuurd of gesprongen word een uurtje (of langer) het bos in bijvoorbeeld vind ik helemaal geen straf om dat in mijn spijkerbroek te doen ....

maar goed even op de vragen waarom mijn instructrice mij die preek gaf ben ik ook nog niet helemaal achter.... okay mijn schoenen kunnen in de beugels schieten (zal wel erg moeilijk zijn omdat het vrij hoge schoenen zijn zonder grof profiel eronder en met hak.... en ik heb mijn schoenen wel zo vast dat ik ze niet kan verliezen maar op het moment dat ik in mijn beugel schiet om wat voor reden dan ook dan kan ik mijn schoen zo uit krijgen.... ) Maar heb het tot nu toe nog maar 1x zo`n preek gekregen en ik heb het wel weer geprobeerd met chaps of laarzen maar ik rij dan zo beroerd dat is echt niet goed gewoon... ik kan niet een uur met chaps rijden omdat ik dan ontzettend last van de binnenkant van mijn benen krijg zit na een uur dan ook al uitslag op (vraag me niet hoe het kan) en laarzen krijg ik echt NOOIT weer uit ... (zowel leren als rubberen :S )

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:28

Ik heb altijd rijbroek, jophurs, meestal chaps (als het echt warm is niet) een cap, een t-shirt/bodywarmer/jas (ligt eraan waar ik rijd en wat voor weer het is) en ook bijna altijd handschoenen aan (dat zelfs als het echt warm is Tong uitsteken)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:39

Als ik naar les ging reed ik in een rijbroek..t-shirt of trui en dan m'n bodywarmer erboven,handschoentjes aan en schoenen met chaps aan.
En als ik gewoon in de bak rij of naar buiten ga een t-shirt ,trui of vest. een rijbroek en schoenen en chaps aan.

Herby

Berichten: 90
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:08

OiOi, het kan gevaarlijk zijn om met stalschoenen te rijden omdat je kan blijven hangen achter je veters of die lip, maar laarzen rijden niet lekker vind k zelf chaps wel maar als jij sokken over je schoenen heen doet bijvoorbeeld dat je ze omvouwt naar beneden en dan over je lip en over de veters heen doet vind ik dat ze er niet veel over kan zeggen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:30

Ik rij gewoon met lange chaps en korte rijlaarsjes.
Vind ik het handigste en staat nog cool ook Tong uitsteken
Zo helemaal net naar de les komen vind ik nix aan Tong uitsteken
Maar bijna iedereen bij ons in de les rijd met lange chaps. *LOL*

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:37

rij/stal-Schoenen met (lange) sokken.
Rijbroek.
Verder gewoon een truitje, tshirt (ligt aan het weer)
En mn cap natuurlijk!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:28

Ik heb gewoon een rijbroek, t-shirt, jodphurs, chaps en een cap.
Die combi is niet altijd even mooi. Clown
Maarja mijn paardje vind me nog steeds lief Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, meniekske, moniek21, Noor17, Vagabondo en 149 bezoekers