Artikel BIT: Zwaar op de rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 20:17

Vond hem iddd ook erg vaag! Tsja, er blijft weinig over dan mijn Des in te ruilen voor een Fjord ofzo? Nee, laat maar! Heb nog nooit gemerkt dat ze last heeft van mijn gewicht.... Dusse..... Bit: helaas pindakaas, maar met die tabel ben ik het niet eens!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 21:30

Ik vind het tabelletje ietwat vaag en dan wel om deze reden. Elk paard is een individu en ik heb er dan ook moeite mee om bepaalde rassen in een tabel te plaatsen. Zelfs paarden die van hetzelfde ras zijn, kunnen qua bouw en kracht enorm verschillen. Wat jippie zegt, dat een bepaald gewicht het paard kan hinderen in zijn beweging, beschouw ik als een goed onderzocht feit wat denk ik ook op waarheid berust. Maar wat zep (toch Verward ) zegt, dat ruiters paarden ook door houding ed kunnen hinderen in hun beweging, telt naar mijn mening ook mee. Het is een samenhang van factoren die ervoor zorgen in hoeverre een paard wordt geremd in zijn mogelijkheden tot bewegen. Ik denk dat de ruiters zelf daar het beste zicht op hebben. Die kunnen namelijk zien en voelen hoe een paard zich beweegt onder het gewicht van een ruiter.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 21:37

vind het heel erg mag geen kl. kwpn rijden geen quarter rijden geen...............ja een brabander een belg een hele grote kwpner Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:26

jippie, het was ook niet bedoeld om je aan te vallen hoor.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:59

ik denk dat t zadel er neit bij zit overigens, aan de strekking v/h artikel te lezen...
Maar goed, wij hebben een arabier, en onze fysio (Solange Schrijer, ook in t artikel genoemd) zegt dat mijn vader (90) kg er ook op kan. Joop heeft er alleen wel erg veel moeite mee (zie ik heel duidelijk). Voltrack geeft er dus geen zak om.
Nog een vagigheidje: voor de endurance moet je (CEI en CEN wedstrijden) minimaal 70 kg wegen, en daar (dat is de (europese) top) doen bijna alleen maar arabiertjes mee...
Vond m wel wat bot eigenlijk...