manege Madepolder, de buitenritten - ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

manege Madepolder, de buitenritten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 13:35

Enige tijd geleden heb ik met een vriendin een buitenrit gemaakt bij manege Madepolder. Die was op haar beurt ook weer door iemand meegenomen en was zo enthousiast geworden dat ze mij nu had meegesleept. Ik vond het hartstikke leuk, rustige paarden, ook op het strand, leuke omgeving en een leuke gids. Na het horen van mijn enthousiaste verhalen wilde twee collega’s een aantal meiden van de manege daar ook wel eens een ritje maken. Onze instructrice was echter niet zo blij met onze keuze, zij heeft minder goede ervaringen en ook een andere dame was niet bepaald positief over deze manege. De twijfels zijn bij ons dus in alle hevigheid toegeslagen. Voor alle duidelijkheid, mijn lerares is niet het type die zomaar dat soort uitspraken doet.

Vandaar dus mijn vraag, wie heeft er ervaring met manege Madepolder. Wat vond je van de paarden en de begeleiding. Het gaat dus alleen om de buitenritten, niet om de lessen. Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:38

Vertrouw gewoon op je eigen waarnemingen....
Je vraagt het nu aan anonieme, wildvreemde internetters, waar degenen die die manege kennen vooral westernruiters zijn. En in de westernsport is dit geen onomstreden trainingsstal, dus krijg je waarschijnlijk flink negatieve berichten. Terwijl je als je daar alleen maar lekker buiten komt rijden, helemaal niks mee te maken hebt.

Je bent er zelf geweest, en dat was leuk en goed. Waarom zou je dan op meningen van wildvreemde anderen afgaan?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 13:58

Sonja schreef:
Vertrouw gewoon op je eigen waarnemingen....
Je vraagt het nu aan anonieme, wildvreemde internetters, waar degenen die die manege kennen vooral westernruiters zijn. En in de westernsport is dit geen onomstreden trainingsstal, dus krijg je waarschijnlijk flink negatieve berichten. Terwijl je als je daar alleen maar lekker buiten komt rijden, helemaal niks mee te maken hebt.

Je bent er zelf geweest, en dat was leuk en goed. Waarom zou je dan op meningen van wildvreemde anderen afgaan?


Omdat mijn mening gebaseerd is op één enkel buitenritje. Omdat ik nieuwsgierig ben naar de mening en de ervaringen van anderen. En inderdaad, dat zijn wildvreemde internetters, maar als dat je moet tegenhouden, kan de rubriek 'Vraag maar raak' net zo goed opgeheven worden. Dus jullie meningen en ervaringen zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:05

In dat geval kun je je vraag beter op het Westernforum stellen, daar zitten de ruiters die deze manege wel kennen.
Ik hou mijn eigen mening over deze stal liever voor me, misschien heb ik het erg slecht aangelopen toen ik er een keer was, en zijn de verhalen wel heel erg overdreven die ik hoor. Kan er geen mening over hebben/geven wegens te weinig zelf gezien.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:15

Kun je bij een stal alleen maar buitenritten doen en verder je ogen sluiten voor wat er in de lessen etc. gebeurd Verward
Je betaalt voor de ritten en dus onderhoud je ook het 'andere gebeuren'.
Voor mij zou dit een principe kwestie zijn om er geen geld heen te brengen.

Het nadeel van internetreacties is wel dat je vaak meningen uit 3e hand krijgt, dus niet van mensen die het zelf hebben meegemaakt.
Maar ik denk dan maar aan een wijs Nederlands spreekwoord : waar rook is is vuur... Cool

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 20:25

Had ik toch een heel verhaal ingetikt, word ik er toch uitgegooid. Snertcomputer! Boos! Gelukkig kan ik snel typen...

Nou ja, bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Het probleem heeft zichzelf ondertussen opgelost. Een van de meiden was dermate geschrokken dat ze besloten had om niet mee te gaan. En toen werd ik door de manege gebeld dat er dermate veel paarden ziek waren dat er nog maar drie meekonden. Tja, en toen hield het een beetje op voor ons. Misschien ga ik nog wel een keertje terug en dan ga ik eens wat beter opletten. Gewoon om te kijken of ik nou echt zo blind ben geweest, om inderdaad zelf een wat meer genuanceerde mening te vormen (dus niet meer alleen maar blij en vrolijk achter de gids aanhuppelen).

Vooralsnog hebben echter plannen voor tien, iedereen is op buitenritjesjacht geweest, met resultaat. Zelfs de 'westernexperience' gaat er nog komen. Een van de meiden kwam met een adresje in Bergschenhoek aanzetten, waar we (vijf dressuurtutjes) eerdaags een westernlesje gaan volgen. Spannend!