bang van water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

is je paard bang van water?

ja
13 (23%)
nee
34 (60%)
enkel op onbekende plaatsen
9 (16%)

Totaal aantal stemmen: 56


Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

bang van water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 13:03

hoi, ik zit met een probleem.

nu is mijn paard redelijk bang voor water. thuis waar ze alles kent, is het niet zo een groot probleem. in het begin wijkt ze wel wat uit maar als ik het vraag gaat ze der wel doorheen. maar ergens anders niet. als ik op wandeling een plas tegenkom gaat ze der voor geen geld ter wereld in. ik kan blijven vragen maar het heeft geen zin. als er andere paarden meezijn, dit was aan de zee, gaat ze mee de zee in. ze volgt de andere paarden en der angst lijkt compleet weg.
thuis in de douche heeft ze ook geen probleem. ik kan met een straal over der hoofd en al gaan. staat ze gewoon te genieten. maar ik moet er niet aan denken om in een andere stal in de douche te gaan en ze te douchen. staat niet stil, loopt weg en weer, staat te blazen enz. zeer vervelend dus. ook als je weet dat ik graag es met ze zou zwemmen. maar ik vraag me nu af of ze dat wel zou doen. geef ik misschien te rap op??? wie heeft een oplossing?

ik woon in belgiƫ en momenteel weet ik niet waar je ergens kan gaan zwemmen met je paard. ik ken een paar plekjes maar die zijn te weinig diep, gevaarlijk, of mensen mogen er zelfs niet in zwemmen. wie woont in belgiƫ en kent een plekje??

groetjes!!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:07

Tja, Rowan is er niet bang voor (als dat paard rustig staat te vreten als er op 2 meter afstand een ambulance met loeiende sirene langraast maak je mij niet wijs dat 'ie bang is om z'n voetjes nat te krijgen) maar wil er dus inderdaad ook absoluut niet in.
Ik krijg 'm onder het zadel wel een plas in - dan heeft 'ie gewoonweg geen keus - maar ik vind het reuze irritant dat ik dat gevecht elke keer moet voeren. Ik zou het zo leuk vinden om een keer met 'm naar een ven of het strand te gaan, maar dan krijgt 'ie volgens mij een rolberoerte. Zitten we ook nog eens op de Veluwe, waar eigenlijk geen ven te bekennen is...

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:27

mijn paardje was er wel bang voor, maar zins een heropvoeding die ik hem heb gegeven, met mijn eigen methode loopt ie zo t water is hoor

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:03

als je er eerts buiten een x naast hem er door gaat, heel rustig, en maar een paar pasjes, hielp bij mijn vorige pony ook en die kreeg er na een paar x plezier in.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:24

ze loopt gerust door plassen en afspuiten vind ze ook niet eng, alleen een meertje ofzo in om te zwemmen dat doet ze niet.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:27

Ik kan er met heet weer gewoon een emmer water over gooien(lauw) dat vind hij helemaal niet erg, maar met afspuiten blijft hij wel een beetje draaien enzo, maar echt bang dat zeker niet.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:01

als annebel op de club wil drinken gaat ze ook zo ver mogelijk van de bak afstaan en dan gaat ze heel voorzichtiog drinken. Soms gaat ze eerst ook nog snuiven en dan schrikt ze daar zelf van omdat het water beweegt. En op onbekende plaatsen duurt het helemaam lang voor ze wat durf te drinken, ook als is het uit een eigen emmer.

Met plassen gaat ze thuis en op de club wel doorheen, maar gewoon in het bos bijna nooit, daar krijg hje haar echt niet door. Op de club was het een keer een zwembad, nou daar ploegd ze gewoon doorheen, terwijl ze toen voor de tweede keer nog maar op de club was.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 17:12

bedankt voor de reacties. ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem. als ik door een plas wil is er ook meestal een gevecht en dan win ik meestal wel. maar op een andere plaats wint zij. dat is slecht weet ik. maar soms heb ik geen tijd of komt het gevaarlijk omdat ze hevig gaat protesteren, bv. lichtjes gaan steigeren. dan stop ik, bang dat het erger wordt. ppffff das echt wel lastig dat probleem.

laat maar nog reacties komen *LOL*

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Pico
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Zeist

mijn paard is ook bang voor water.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:31

Mijn Picasso is ook heel bang voor water. Maakt niet uit waar of in welke situatie. Hij is overal bang. Vooral voor spuitwater. Zoals sproeiers, of als ik hem wil afspuiten. Het lukt wel, maar hij blijft heel bang. En in de buurt van zijn hoofd hoef ik al helemaal niet te komen. Als ik in de bak rij en iemand spuit zijn paard af op de spuitplaats, dan verliest hij gelijk zijn concentratie en gaat vreselijk snuiven en kijken. Als de overburen de sproeiers aan hebben dan kan ik al helemaal niet rijden. Het is me een keer gelukt. Maar toen stond de wint van ons af, dus hij hoorde het minder. Dat scheeld heel erg. Ik heb ook nog geen idee hoe ik hem dit af moet leren of hem er mee kan helpen over die angst heen te komen. Ik weet zeker dat er met hem een keer iets is gebeurt met water of zo. Hij is namelijk echt bang. Door plassen in het bos gaat zeker niet. Met moeite gaat hij er lags. Plasjes van een halve meter breed springt hij over heen alsof hij over een hek van drie meter hoog springt. Meestal gaat hij gewoon op de rem staan. En gaat als ik aandrijf om hem door te laten lopen strijgeren en laat lichzelf zowat achterover vallen omdat hij wil omdraaien en hard weg wil rennen.
Heel lastig, maar ik neem het hem niet kwalijk. want hij doet het niet om dwars te zijn, hij is echt bang. En verder is het een heel moedig paard. Kijkt wel eens, maar is niet een schijtert. En daarbij is het zo dat water voor paarden kwetsbaarheid betekend. Een paard staat altijd op scherp als hij drinkt. Kijk maar in de natuur. daar kan er nog wel eens een krokodil uit het water naar ze happen. Dit is iets wat in de genen zit. dat is hun instinkt. Het blijven dieren, die niet zoals wij denken, ja maar hier zitten toch geen krokodillen?!!
Groetjes, Pico

Mijn geweldige draver, is het liefste en gekste paard op de hele wereld!!!!!

Pluutje

Berichten: 5617
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:41

Er zijn veel paarden die echt niet door een plas gaan maar wel in een doorwaadbare of een vennetje ofzo gaan hoor!(incl.die van mij)
Die van mij vind plassen wel eng maar verder niet. Laatst was ik hem aan het longeren, de sproeier stond aan en toen liep ik hem er dus gewoon doorheen lopen vond hij alleen maar lekker. Maar als ik buiten rijd echt niet dat hij er zomaar door heen loopt hoor!
Bij mijn vorige stal was een plekje waar je het water in kon, dat vond hij alleen maar lekker. De pony van mijn vriendin van ook bang voor plassen en voor de spuitplaats ook die wilde er eerst ook niet in maar die ging ook zonder al te veel moeite hoor. In zo ken ik nog wel meer gevallen..ik zou zeggen probeer het gewoon eens, misschien vind die van jou het ook wel heel lekker!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:39

Mijn pony is er gelukkig niet bang voor. Ze loopt overigens ook gewoon een klein meertje ofzo in Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 16:21

maar hoe kan je ze dan vertrouwen in het water geven. als het dan na veel getjool lukt om in een plas te gaan mag ik de volgende dag toch weer herbeginnen. super stom. ze verliest het vertrouwen iedere keer en gaat dan van der neus maken. hoe kan je dat doen dat ze het veel makkelijker gaan doen. ik geloof wel dat dit geen makkelijke opdracht is maar ik wil het zeker proberen!!

iemand tips??

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:48

als je paard wel in bekent water gaat, maar niet in vreemd water wil, kan het zijn dat hij niet weet hoe diep het water is. sommige paarden vinden dat eng en gaan er dan liever niet in, of heel voorzichtig.
pas geleden was ik nog bij het meertje met sharir, en junta was ook mee. en bij 1 plek week ze steeds uit het water. op een gegeven moment reed dat meisje haar toch door die plek heen, bleek er dus een kuil te zitten in de bodem (viel opeens met haar voorkant een stuk naar beneden), daarvoor week ze waarschijnlijk steeds uit...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:09

Sar stapt in elke plas die er is en als ik niet oppas gaat ie er ook nog uit drinken ook. En daar ben ik dan niet blij mee.

Machie

Berichten: 15938
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:36

die knol van mij krijg ik er juist niet uit....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lizy29 en 35 bezoekers