Stalkeuze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Stalkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 10:29

Ik sta nu bij een stal hier vlakbij (2 km oid) voor de rest is het daar super, alleen geen fatsoenlijke rijbak (moet ik 1,5 km voor lopen/rijden).
Stal is lekker dichtbij maar die bak is een nadeel.
Ook wordt er lekker gestookt op stal, wat steeds erger wordt. Sta er nu 1,5 jaar.

Nu ben ik gister bij een andere stal wezen kijken, helemaal top, buitenbak en binnenbak, en de prijs is winter en zomer gelijk aan die wat ik in de winter en zomer bij de huidige stal betaal. Maar 1 nadeel, deze stal is 8 km verderop. Heb geen rijbewijs, maar wel een scooter en fiets.

Deze stal lijkt me helemaal te gek, maar ik zit te twijfelen over de afstand. En aan de ene kant heb ik helemaal geen zin om me daar te laten wegpesten door van die vervelende trutten.

Wat te doen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:32

ik zou het denk ik zelf laten afhangen van de weidegang... welke stal biedt de beste weidegang?

Als het beiden gelijk is, zou ik voor de "verre" stal kiezen.... Banjer van mij staat nu op een pensionstal (met hele ruime weidegang) en dat is ook ongeveer 8 km.... ik rijd er met de brommer (Tomos, niet opgevoerd, 30 km per uur) ongeveer 15 - 20 minuutjes over... dat is goed te doen... Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 10:41

Tja.. Ik denk dat dat bij beide gelijk is. Zomers mogen ze dag en nacht, en in de winter overdag. Bij mijn huidige hebben ze iets meer dan een hectare en bij die andere ruim 4 hectare.

Haha, ik heb ook een Tomos (scooter) die gaat aardig snel Bloos

Eigenlijk is 8 km nog helemaal niet zo ver.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:44

8 km is toch helemaal niets... en ik wil altijd zelf het meeste plezier aan mijn paard hebben dus dat wil ik niet laten vergallen door een paar mensen die het voor mij willen vergallen omdat ze zelf geen plezier meer hebben in hun hobby, dus lekker verhuizen Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:45

Hoe zijn de uitrijmogelijkehden? Rij je veel buiten, en waar kan je het leukste rijden? Wij hebben het paard 20 km verderop staat omdat we het daar het gezelligst vonden en we midden op de Veluwe zitten. Dichter bij huis kan je zo mooi niet rijden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 10:46

Ben waarschijnlijk zo verwend de paarden altijd dichtbij te hebben staan Haha!
Die andere stal is ook helemaal nieuw en harstikke netjes en daar hou ik wel van.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:47

Die 8 km zou ik m geen zorgen over maken, daar wenje zo aan. Zeker als je een scooter hebt. En wegpesten, tsja.... als ik naar een andere stal moest om het meer naar m'n zin te hebben met m'n paard dan wist ik het wel. Dan zei ik en was ik vertrokken.
Alles voor m'n paard hoor.

Goedgekeurd onderschrift :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:47

8 km is toch best te doen?! Je moet sowieso op de fiets/brommer stappen, dus die 6 km extra maken ook weinig uit. Verder is er een binnen- en buitenbak en dat zou voor mij een groot pluspunt zijn. Als het verder qua prijs en weidegang ook ok is, dan zou ik het wel weten.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 10:49

ArwenLune schreef:
Hoe zijn de uitrijmogelijkehden? Rij je veel buiten, en waar kan je het leukste rijden? Wij hebben het paard 20 km verderop staat omdat we het daar het gezelligst vonden en we midden op de Veluwe zitten. Dichter bij huis kan je zo mooi niet rijden.


Uitrijmogelijkheden bij mijn huidige stal: Wel een mooie weg waar je lekker in de berm kan rijden, je hebt het Meppelerbos (2 paadjes zeg maar Knipoog ) maar dan moet je eerst door de woonwijk en langs het spoor en onder een tunnel door, ga dus eigenlijk niet zo vaak naar buiten, behalve langs die ene weg.

Bij die andere stal, tja 3 km langs de weg en dan zit je in het bos. Dat is toch wel te doen?

Over gezelligheid, er staan nu nog maar 2 pensionklanten zo als ik gehoord heb.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:53

hey joyce, wat ik al eerder zei, ik zou echt voor die andere stal kiezen! het is er beter voor rachel en summer. en voor jou ook want je bent van dat gestook af en je hebt daar een bak waar je wel kan rijden zonder dat er was voor hangt.... groetjes

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:10

Ik zou ook lekker naar die nieuwe stal gaan. Je zegt wel van ik wil me niet laten wegpesten maar je moet het nog wel naar je zin hebben.. Heb je dat niet ga dan lekker naar die nieuwe stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:17

Vergeet niet dat het overal wel wat is. Stooktrutjes heb je overal Haha!

Maar gezien de rijbakken zou ik die 8 kilometer voor lief nemen, zeker met een scooter!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:19

ach joh! wat is 8 kilometer nou! dat stelt helemaal niets voor joh! daar ben je zo! ik zou lekker voor de nieuwe stal kiezen!!

Dag lieve mama...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:05

Billy schreef:
Die 8 km zou ik m geen zorgen over maken, daar wenje zo aan. Zeker als je een scooter hebt. En wegpesten, tsja.... als ik naar een andere stal moest om het meer naar m'n zin te hebben met m'n paard dan wist ik het wel. Dan zei ik en was ik vertrokken.
Alles voor m'n paard hoor.


helemaal mee eens! Enne... die 8 km met de scooter valt wel mee hoor... beter dan de 85 minuten enkele reis die ik in 2 bussen en lopend doorbreng om bij mijn paardjes te komen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Fudge, janneke584, Lui_, rifat en 107 bezoekers