Bij de 1 heel lief en bij de ander vervelend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Bij de 1 heel lief en bij de ander vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 14:47

mijn haflingertje is heel lief bij mij, hij doet bijna nooit wat. Iig niet trappen of bokken. Nou rijd mijn verzorgster er ook af en toe op en daar gaat hij lekens bokken, en nou heeft hij haar gisteren, toen ze van zijn kont afgleed (doen we bijna altijd Haha!) een trap verkocht, en nou loopt ze de hele dag met een zere knie.
Zij doet ook wel aardig tegen hem en ik ook maar ik snap niet waarom hij tegen haar zo vervelend is!


radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:49

Jah, ik snap er ook niks van ik heb gister met een zere knie gelopen en nu weer de hele dag, wie weer er wat op.....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:56

Dan beschouwd ze de verzorgster dus niet als 'hogere in rang', anders zou ze dat soort kunstjes niet flikken. Oefen eens goed aan de hand - stilstaan als jij het zegt, niet weglopen voordat je daar het commando voor geeft, op je letten, meekomen als jij plotseling een andere richting in slaat, niet aan je schuren of pulken, je niet omver lopen (een lagere in rang moet altijd om de hogere heen) etc.
En wees niet te lief - het paard ziet dat niet als lief, maar als teken dat ze over je heen mag wandelen. Wees streng, en laat niets toe dat niet door de beugel kan. Als je die verhouding goed hebt (dus dat het paard de verzorgster als 'hogere' accepteert) dan kan je er weer lekker mee gaan kroelen enzo.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:59

okay... ik zal het proberen, heel erg bedankt Haha! Haha!

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:30

komt wel vaker voor en helemaal bij haflingers, je paardje is gewoon een beetje dominant en ziet jou als een leider, maar andere hebben blijkbaar nog niet bewezen dat ze beter zijn.

streng zijn is niet de optie, neej duidelijk, kinderen en paarden vragen om duidelijkheid. Bij die duidelijkheid mag je wel zo duidelijk zijn dat sommige mensen denken dat je streng bent, maar wanneer hij iets goed doet dus ook belonen. het "streng zijn" en "lief zijn" moet in verhouding staan.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:41

appie is ook zo, bij mij is ze kei lief. Maar van anderen hoor ik (als ik er niet bij ben) dat ze super eng was! Ik weet het ook niet, al denk ik gewoon dat Apollon ze gewoon uitprobeert, heeft ze bij mij ook gedaan en nu ze weet dat ze gewoon d'r gemak moet houden is ze tegen mij lief.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:42

Palermo deedt dat ook, is ondertussen wel een stuk minder.
Ik kreeg op een gegeven moment te horen dat ze andere gewoon omver liep terwijl ze dat bij mij niet deedt.

Ik kreeg toen van Loontje de tip om veel duidelijker/strenger/consequinter te zijn.

Duidelijke commando's, een paar veranderen *bv van ho naar halt* en dat er echt "indrillen"
Die commando's "delen" met de meiden op stal die weleens met haar te maken hadden.

En dat werkte al een heel eind, nieuwelingen probeert ze nog uit, maar bij de anderen is ze echt een stuk handzamer geworden.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:41

Moritz is net zo, bij mij loopt ie bijna overal langs, maar bij mijn medeberijdster springt ie weg, terwijl ze dezelfde hulpen geeft als ik.
Aan de andere kant sta ik tijden te klooien met een bit indoen en zij hangt het er zo in.....
Zij heeft alleen vaker zere tenen dan ik, want ik heb ALTIJD schoenen met stalen neuzen aan en zij nooit *grijns*

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:56

ik ga er vandaag weer heen en zal het zow proberen ik hoop dat het werkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:18

Dit is ook een typisch gedrag van mijn jonge puberende tinker, bijmijn man enmij is ie vrij lief , loopt soms wel een beetje te zooien maar dat hoort erbij, mar geen gebok of ervandoor schiten of zo. Bij de verzorgers die ik heb doet ie dat dus wel, heel ief een half rondje stappen en er dan in vliegende vaart vandoor gaan en omdraaien. om daarna weer de rust zelve te zijn, we hebben dat een keer gezien terwijl we erbij waren en je kon aan zijn blik zien dat dit een typisch geval van puber pesten is.

Ook met brostelen is hij bij anderen vaan heel leief tenzij we erbij staan te kijken, dan gaat ie lopen zieken en dan ons aankijken dat het zo'n leuk spelletje is.

Het lijtk erop dt het inderdaad en dominatieprobleem is. Als hij de anderen niet echt als zijn leider ziet, hebbenze een proleem, dan hoeft ie in principe niet te doen wat zij willen dat ie doet, veel traienen oefenen als je er zelf bij bent.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:38

Nou karuna bij mij issie alsjij er niet bij bent meestal juist heel lief!! sorry voor t off topic...Schijnheilig

Your stairway lies on the whispering wind


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers