Wie brouwt zijn eigen antivliegenmiddel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 03:32

Citaat:
Mijn recept lijkt sterk op al eerder genoemde recepten:

1/3e azijn, 2/3e water, wat kruidnagels, wat druppels citronella. (voor beste effect dagje laten staan, overigens blanke azijn gebruiken bij lichtgekleurd paard).

Helpt niet de hele dag maar voldoende om de kunnen rijden/borstelen/bezig zijn met paard zonder dat paard en ruiter lekgeprikt worden


*LOL* dat gebruik ik dus ook ik neem alleen twee flesjes citronella olie en een paar druppels kruidnagelolie en maak meestal een planetspuit vol ( 1 - 1,5 liter) vind dat het goed helpt, knoflook voeren help ook...

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:23

Wij deden ook altijd 1/3 azijn, 1/3 koude thee en 2 flesjes citronella, maar ik vind dat niet geweldig werken. Dan is dat spul uit de paardenzaak toch veel beter (en duurder, zucht).

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:50

kattebeest schreef:
O:) men neme een paard, sponsen het af met voldoende water en zette het in een zandbak (lees paddock).

na het rollen: gegarandeerd een stevig 'beschermschild/laagje' tegen dazen, vliegen en muggen. Haha!


Alleen jammer dat na 1x schudden het beschermlaagje alweer verdwenen is Haha!

Ik doe altijd citronella met water maar na dit gelezen te hebben ga ik de dettol er ook maar eens aan toevoegen.

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:19

ik deed het ook met azijn alleen tea tree erbij en ik zou citronella erin doen maar ik ben blond en heb citroensap gekocht hahaha

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:32

Heb je wel eens gedacht aan een andere mogelijkheid? Ook ik heb me arm gespoten. Als ik mijn beide paardjes de wei in doe, duikt er meteen een zwerm dazen op en die gaat niet weer weg voordat ze de stal in gaan. Ze lopen echter zoveel mogelijk dag en nacht buiten, dus je gaat echt failliet aan vliegenmiddelen.
Vorig jaar eindelijk de knoop doorgehakt en 2 dure vliegendekens gekocht. Die kosten ca. 100 - 140 euro, maar tel al die bussen vliegenspul eens bij elkaar op, dan kom je ook al snel in die richting. En zo'n deken kan jaren mee. En alle middelen helpen ook nog niet altijd tegen dazen.
Bij het rijden krijgt Branco ook een speciale vliegendeken over en zijn we ook af van het probleem. De meeste middelen verliezen hun werken namelijk ook nog eens als het paard zweet.
Voor mij is er geen ander middel meer dan een goede vliegendeken (met hals en eventueel buikflap).

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:57

kimmie1988 schreef:
Vliegenspray
Heeft u paard/pony ook last van al die vliegen en horzels?
Maak dan Vliegenspray! Wat heb je nodig: 1 liter koude thee (gewone thee)
2 flesjes citronella (bij supermarkt verkrijgbaar) 0.5 liter azijn
Doe dit bij elkaar in een spuitvles even schudden voor gebruik en klaar!
(je kunt het natuurlijk ook op een sponsje doen, als je pony bang is voor spuiten!)

(deze heb ik dus een paar dagen geleden gemaakt, moet hem alleen zo ff testen)



Ik heb hem gisteren gebruikt, ik had paard helemaal gewassen, opgedroogd en met dit ingesprayt.. Ik liep naar buiten en moet toe geven, er kwam een vlieg aan, en die vloog meteen weer weg!!!!

Je ruikt het niet sterk of zo. Het helpt zo wel Maar niet als je paard gaat zweten, dus bijvoorbeeld met rijden, da's wel jammer Boos!

Maar liever iets dan niets Schijnheilig

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:10

ik maak mijn eigen antivliegmiddeltje n.l. 1 liter thee + 1 klein flesje citronella wat water toevoegen goed schudden en dan licht sprayen het werkt echt en kost bijelkaar zo`n 2 euro, je hoeft dus echt geen duur middel te kopen.
Lachen

lady_xxx

Berichten: 37
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:59

Knoflookpoeder doe ik door het voer.

mijn eigen spray:
Bij de drogist koop je vloeibare Citronella olie.
Kan in klein potje of grote (je bent voor een paar euro klaar).
Dan neem je een oude spuitfles die vul je met water.
Daar doe je jou gewenste hoeveelheid van die olie bij in en dan kan je gaan spuiten.
Je hoeft bij het water niet veel olie te doen hoor.

Natuurlijk moet je pony niet bang zijn voor de spuit want dan heeft het geen nut.
Bij mijn pony helpt het wel bij sommige andere pony's niet!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:05

wij doen vaak een volle fles azijn en 2 flesjes citronella van de kruidvat, tijdens het rijden werkt het maar daarna niet zo goed meer maar ik spray dus altijd 2 keer in, gewoon de goeskoopste natuurazijn bij de edah(54 cent)

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:19

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je nog veeeeeeeeel meer receptjes tegen Zo heb ik nu ook een lijst vol recepten die ik stuk voor stuk ga uittesten Haha!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:46

Knoflook voeren werkt goed, alleen gaan ze dan zo stinken als ze gaan zweten