Wie staat er bij manege/pensionstal, op weidegang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Wie staat er bij manege/pensionstal, op weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 07:17

Wie staat er bij een manege of een pensionstal, en heeft zijn paard/pony alleen in de wei staan?
Waar mag je allemaal gebruik van maken en welke prijs betaal je per maand?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:04

Kai staat op een pensionstal en staat in het seizoen 24/7 buiten, samen met een paar andere paarden/pony's. Ze staan in groepjes van 3 geloof ik.
Ze houden hun eigen stal, beschikking over poets-/spuitplaats, buitenbak en een overdekte longeer-/losgooibak. Uitrijmogelijkheden zijn prima.
Ik weet eigenlijk niet of de prijs in de zomer anders is dan in de winter. Dat zal ik vanmiddag eens navragen bij mijn ouders. Sinds ik Kai bij mijn zusje heb achtergelaten betalen zij nl zijn onderhoud.

* To Belg, or not to Belg *

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:53

ja, ik stond altijd op superleuke pensionstal. daar stonden ze van begin mei tot eind septamber, natuurlijk hoe het weer is, in groepjes van 5 buiten. Je moest zelf weten of je hem snachts ook buiten liet staan of snachts binnen. Wij hebben een binnenbak, buitenbak, weidegang, longeerbak, paddock, spuitplaats,kantine, wc en douche. ik betaalde voor een nette stal voor mijn 1.72 merrie 195 euro. Dit was inclusief het voer. Wel zelf mesten.

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:54

ohja, nog eventjes; we zitten 10 minuten van het strand, en 15 van het bos. verder zitten we midden in de polder, dus hardstikke lekker. Ook de paddock is bij ons overdekt. Er is geen prijsverschil in winter en zomer.
En er zijn verschillende maten boxen, dus de prijzen zijn ook verschillend.
doeg!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 09:22

Als ik namelijk ergens anders heen ga, waarschijnlijk pensionstal, dan blijven ze ook in de winter buitenstaan. Dat zijn die van mij gewend namelijk, die willen niets liever.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:03

waarom wil je op een pensionstal staan asl je paardjes ook in de winter buiten lopen?
de kosten zijn meestal wel hoger dan.
kan je niet bij een boer ofzo staan?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 10:10

Nee want daar heb je geen fatsoenlijke rijbak e.d. En ik wil graag een beetje serieus trainen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:12

Bij ons was het geloof ik iets van 50 euro, dat is alleen gebruik van land en buitenbak.
Je kan ook kiezen voor een andere optie, van ongeveer 100 euro, dan zit er meer bij, binnenbak, buitenbak, spuitplaatsen, weiland.
We hebben alleen als je paard op het land staat geen schuilstal of beschutting... ik zou daar dus nooit voor kiezen. Er is ook op het moment niemand die het zo doet, tijdje geleden stond er een haflinger 24/7 op het land, in zijn eentje

28-09-2007
Nothing compares too you...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 10:40

Ik heb gelukkig 2 pony's, dus alleen zullen ze niet zijn.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaus, serenta, Tess1, Zinzi_jewel en 37 bezoekers