Veranderen van naam eigenaar bij chip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Veranderen van naam eigenaar bij chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 18:52

Hoi,
Ik heb sinds kort een paard gekocht. Een jaarling arabier ruintje en hij is dus gechipt. Maar hij staat nog bij de "chipdatabase" (hoe moet je dat noemen?) op naam van de vorige eigenaar. Hoe kan ik dat veranderen? Waar moet ik dan zijn ed? Ik heb al beetje gezocht, maar ben er nog steeds niet zeker van hoe dat moet.
Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:26

Ik zou de instantie die het paspoort heeft afgegeven even bellen, zij kunnen je verder helpen hiermee.
Zit er geen paspoort bij, dan de DA vragen of hij kan zien waar het paard is aangemeld (aan de hand van het lezen van de chip).

Succes!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:41

Toen ik Buddy kocht kreeg ik een een kaartje erbij van het NDG.En daaraan zat een mutatiekaart.Heb je niks van de vorige eigenaar gehad(paspoort of zo'n kaart wat ik heb beschreven)?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 11:01

Ja, ik heb paspoort bij mn paard gehad. NDG heb ik niet gehad, volgens mij. Ik kan het idd eens met de dierenarts bespreken... En ik heb een telefoonummer gevonden op zo'n site en daar ga ik deze week eens naar toebellen. Alvast bedankt voor de reacties

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:25

Wie heeft het paspoort afgegeven? Dan moet je het daar melden dat de chip en het paspoort moet worden overgeschreven. Daar zullen denk ik wel kosten aan verbonden zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers