wie gaat z'n B-brevet rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:33

proficiat met je b-brevet. valt eigelijk wel nog mee he. ik moet in het najaar ergens initiator doen. gelukkig heb ik een superpaardje waarmee ik het kan rijden.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:00

het verschil tussen A springen en B springen is dat bij B springen het Barema A van kracht is: dus drie keer weigeren is parcours verlaten en dan heb je sowieso je brevet dus niet gehaald.
Idd A wordt wandelbrevet genoemd en B sportbrevet, maar ze zijn nog steeds niet verplicht, ook niet om buiten te rijden, en volgens mij zal het er ook nooit meer van komen, ze zeggen al jaaaaaaaaaaaaaaaaren dat ze het verplicht gaan maken.
Anyway, ik reed vanaf mn 10,5 jaar buiten, heb op mn twaalfde ofzo mn A gehaald, en op mn 14e mn B.
Trouwens, ivm het buitenrijden: je mag al vanaf 12 jaar buitenrijden, MITS je begeleid wordt door een ruiter van 21 jaar. En de enige verdere voorwaarde is dat je ten allen tijde je rijdier moet kunnen onder controle houden en op voldoende wijze moet kunnen besturen.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:25

Zucht, hoe kan een mens nu nog volgen... is het nu wel of niet verplicht om uw A-brevet te hebben om buiten te mogen gaan wandelen. Mij hebben ze verteld van wel, en ik geloofde het ook nog, want waarom zouden ze in godsnaam anders uw ruiterbrevet vragen onderweg Verward Maar nu vermoed ik dat het dus niet verplicht is. Ach whatever, heb ze nu wel dus vragen ze het kan ik het laten zien, maar toch duidelijkheid is anders. En euh, om terug in te schrijven om wedstrijd te gaan rijden vragen ze toch ook B-brevet aan nieuwe leden? Of is dat uiteindelijk ook niet doorgevoerd?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:27

het is nog niet verplicht zo simpel is het.
Maar bij veel maneges moet je je a hebben om buiten te mogen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:02

het B-brevet is in belgiƫ, hoewel ze het weinig controleren, wel verplicht op (bijna) alle wedstrijden. het A-brevet is in sommige streken verplicht maar wordt ook zelden gecontroleerd natuurlijk.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:00

ik ga in augustus( de laatste week) PROBEREN om mijn b-brevet te halen.
Maar ik vraag me ook af of je in uniform (of hoe zeggen ze dat) moet rijden.
Zoja,.....moet ik dat dan ook ngo gaan kopen Verward want die prijzen zijn niet echt aantrekkelijk.
Ik ga dus op BLOSO kamp in kattevenia ( he tessake Knipoog )
Ik ben eigenlijk nu al zenuwachtig want ik zou helemaal niet weten wat voor een proef ik moet rijden.
Ik heb wel al met April ( ex-verzorgpaardje Huilen ) bijna alle proeven die nico nog had eens gereden van b-brevet en die waren niet speciaal moeilijk.
Alleen voor het springen heb ik een beetje schrik....
Ik weet wel dat ik het kan maar vorige keer ben ik bij het inrijden overkop gevlogen door de pony die dacht dat die ene balk op de grond waar ik in stilte lang stond een sprong was van 2 meter Tong uitsteken
maar mijn parcour was toch nog foutloos.

Ook krijg je dus op dat bloso kamp eigenlijk een onbekend paardje en daar moet je het dan mee doen als ik het goed begrijp.
En ik vraag me ook af...moet je op voorhand ( wanneer het kamp nog niet bezig is) al je theorie leren? of is dat ook op het kamp

allemaal veel geluk voor wie het ook gaat doen

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:51

Theorie is zeker niet veel en ook wel gemakkelijk. dusja als je snel leert niet nodig om het vooraf te blokken.
Het hangt af van de plaats waar je je b aflegt of je een uniform nodig hebt of niet. gewoon bellen en vragen. heb ik ook gedaan. de dresuurproef is idd niet moeilijk en ze zijn niet heel streng hoor.
veel succes alvast.