Wel of niet paardrijden met gebroken pols?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijden met een gebroken pols?

ja
12 (11%)
nee
91 (88%)

Totaal aantal stemmen: 103


Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:14

Ik heb ooit eens mijn arm gebroken (door heel ongelukkig terecht te komen na een val van Jip) en ik mocht na 4 weken alles weer, behalve paardrijden! En daar heb ik me ook wel aan gehouden, behalve dat ik af en toe wel eens na de les van een vriendin haar pony heb uitgestapt. Maar dat is nog wat anders dan echt rijden en naar buiten, daar zou ik echt nog even mee wachten. Er zal maar wat gebeuren, dan kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je het hebt gedaan.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:20

Mijn pols is net uit het gips. Ik heb de eerste maand niet gereden dat was me toen afgeraden door mijn arts, daarna heb ik gewoon met gereden. (met toestemming van mijn arts) Later mocht het toch weer niet.
Ik heb in totaal 6 maanden in het gips gezeten Boos! En daarvan dus ongeveer 3.5 gereden, maar niet zo serieus en veel minder als anders. Het is echt niet zo fijn om met een gebroken pols te rijden van pijn had ik niet zoveel last, maar wel van dat je je pols niet normaal kan bewegen en je dus een beetje zit te stuntelen met je teugels. (gelukkig heb ik ook nog een western outfit en met lange teugels heeft zeus van dat gestuntel niet zoveel gemerkt Lachen )

Ik denk dat jezelf het beste kunt bepalen of je kan rijden of niet en ik zou ook even met je dokter overleggen. Want ik zou zeker niks gaan forceren want dan zit je nog wel even in het gips.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:22

Ik zit ook nog steeds met een enkeltje in het tape en kon vanaf het begin al niet wachten tot ik weer in het zadel mocht, maar ik heb het toch maar braaf gedaan (heb er de vorige keer te veel last van gehad, nu dus netjes naar de dokter geluisterd: zeker vier weken niet rijden *AAARGH*). Net als Germie kan ik het ook slecht accepteren als ik een blessure heb, maar als je de ernst ervan negeert ben je op den duur nog verder van huis.

De eerste keer dat ik weer op een paard zat, was nog geen vier weken na het ongeluk. Maar dat was erg pijnlijk, heb ook alleen maar uitgestapt, moet er niet aan denken dat ik toen een buitenrit was gaan maken. Dat is vragen om ongelukken: je bent nog niet sterk genoeg om in te grijpen als je paard schrikt, struikelt of te graag wil lopen.

Maar ik denk dat je nu inmiddels al wel ziet dat er meer minnen dan plussen aan kleven. Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:22

Wat ik me trouwens nog herinner van een meisje op stal die haar pols had gebroken: Zolang hij in gips zit ingepakt, kun je best rijden (Als het tenminste geen pijn doet!!!), maar als het gips eraf is, moet je heel erg uitkijken, omdat je dan snel te veel van je pols vraagt, die al die tijd lekker stevig heeft ingepakt gezeten.
Tis maar even dat je erom denkt, als je straks weer beter bent.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:07

Ik zou wel zo koppig zijn. Knipoog (Met een gekneusde voet rijden mocht ook niet, who cares. Haha! ) En neem aan dat je het over Iris hebt. Ik denk dat je wel met haar naar buiten kan hoor, zeker als je een rustig maatje meeneemt. Wel voorzichtig doen he! Knipoog xxxx

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:20

ik zou het niet doen hoe minder je je pols belast hoe eerder het geneest.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:17

Ik zou het niet doen, beter te voorzichtig, dan iets overelasten zodat je er nog meer last van krijgt (of misschien nooit meer overgaat). Ik weet ht is heel rottig, en ik weet ook niet of ik het zou kunnen, maar het lijkt me verstandig om even niet te rijden.