bijrijdertje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

bijrijdertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 22:25

hmmz, ik weet niet wat ik moet doen, iemand anders op mijn verzorgshet laten rijden of niet? Ik rijd haar nu zelf, maar iemand van 14 op een shet.......... Scheve mond
ik krijg heel vaak reacties van mensen die helemaal niks van paarden weten, maar ik voel me daarna wel soms schuldig terwijl ik best wel weet dat ze het makkelijk kan dragen, dat merk ik gewoon aan haar, maarjah, aan de andere kant, ik kom er 1 stijgbeugel onderuit. daar bedoel ik dus mee, dat ik er ong 12 cm onderuit kom.... . Ik vind het echt een hele moeilijke beslissing, want het gaat nu juist de goeie kant op met ons. Ik kan heel leuk met haar spelen en het rijden gaat ook heel goed. we zijn gewoon echte vriendjes geworden en ik ben erg aan haar gehecht enzo, dan weet ik wel dat het niet alleen om het rijden gaat, en dat je ernaast ook hele leuke dingen mee kan doen, maar als je op een pony rijd heb je toch meer een gevoel van dat je elkaar begrijpt en aanvoelt enzo, en dat je samenwerkt, begrijpen jullie dat Verward Maar dat is niet het enige probleem, want als ik iemand anders op nellie laat rijden, (dan weet ik al wie trouwens) dan moet het een klein meisje zijn, maar nellie is gewoon heel sterk, en ik kan haar soms al niet aan als ze een vrolijke bui ofzo heeft. Diegene die ik in gedachten had is carlijne, mijn buurmeisje, ze kan heel goed rijden, en heeft ook al een paard keer op nellie gereden, maar nellie luisterd niet naar haar want ze trekt door haar heen, terwijl carlijne heel sterk is, en een nog groter iemand kan ik niet nemen, want dan kan ik er net zo goed zelf opgaan, grrr............. ik weet het gewoon niet Frusty , wat zouden jullie doen in mijn geval? er gewoon zelf op blijven rijden, of carlijne erop?

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:31

Ik zou de dagen tussen jullie verdelen. Ook al houd de pony jou makkelijk, het lopen wordt er op een gegeven moment moeilijker op. Je hoeft er niet mee te stoppen, maar ik zou gewoon wat minderen. Is voor de pony denk ik ook wat prettiger, mits dat andere meisje 'normaal' rijdt. Want als dat ene meisje haar in der mond trekt, schopt, etc etc etc dan is dat voor de pony ook weer niet fijn.. tja, moeilijke beslissing. Ik denk eigenlijk dat je dit het beste zelf kan beslissen.
Toch zou ik er gewoon niet meer iedere dag op rijden.

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 22:38

bedankt voor je reactie! daar had ik ook al aan zitten denken, ik rijd er in ieder geval niet elke dag op, meestal 3 x in de week ofzo.het ligt eraan of ze veel energie heeft. Als ze heel druk is rijd ik haar wat vaker. maar ik ben ook bang dat het niet veilig is voor carlijne, omdat we nu eigenlijk al weten dat ze hem niet kan houden, terwijl carlijne toch best wel met moeilijke/sterke pony`s om kan gaan. Maarjah, ze is 11 jaar en ik neem haar ook niet kwalijk dat als nellie haar kont erachter zet, dat ze haar dan niet kan houden, want dat kan ik zelf ook niet als ze dat doet. maarjah, ik weet het dus echt niet.