paardengedrag bij ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

paardengedrag bij ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 20:44

Ik ga zaterdag een poging doen om mijn ruiterbewijs te halen. Ik heb zelf dus geen pony en ik zou op de pony van een vriendin gaan. Die werd kreupel en allemaal gezeur rond op welk paard of pony ik zou gaan. Ik ga dus op 2 verschillende ponie's nu Haha!

Maar ik had een vraagje, de pony waar ik op ga buiten, steigert nog wel eens, niet hoog of zo.. Ik heb zelf nooit echt op haar gereden, ze is over het algemeen heel braaf. Maar wat (stel je voor) dat ze bijvoorbeeld voor de stoplichten omhoog komt, wordt dat ook meegerekent, met of je slaagt of niet????????? Verward

Groetjes Kim


Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:36

Ik zou ervoor zorgen dat je het steigeren netjes oplost, het gaat er immers om dat je geen gevaar bent in het verkeer.

Het is mooi meegenomen als je een braaf paard hebt om te rijden. Succes zaterdag!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:40

Precies, volgens mij moet het om het oplossend vermogen gaan. en niet ergens anders om..........Maargoed ik heb zowizo al een sterk negatief idee over het ruiterbewijs.......Los het maar goed op dan heb je volgens mij al genoeg bewezen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:41

Ik zou er wel van te voren eens opstappen voor een buitenritje (ook door het verkeer) zodat je een beetje weet wat de moeilijke punten zijn voor de pony.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:47

Het is inderdaad niet erg als het dier steigert, het gaat erom hoe je hiermee omgaat. Als je er gelijk vanaf ketst scoor je niet hoog in ieder geval. Rustig oplossen en dan scoor je wel. En verder zou ik je inderaad ook adviseren voor een proefbuitenritje met dat paard. Zou zelf niet gerust aan mijn examen beginnen als ik geen idee had van wat dit dier allemaal voor spatjes KAN hebben.
Veel succes met je examen.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:30

nou ik heb laatst ook m'n ruiterbewijs gereden, en naar mijn mening word er helemaal niet op gelet hoe je rijd buiten en zetten ze overal voldoendes. er staan wel mensen, maar dat zijn vrijwillegers van die stal (dat was zo bij ons)

Maar in ieder geval veel succes met je ruiterbewijs! En ik zou gewoon op deze pony gaan, als je blijft zitten is er toch niets aan de hand?

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 12:41

Ik ga ook wel op die pony, kan niet anders. Of ik moet tot volgend jaar wachten, maar daar heb ik geen zin in Lachen
Bedankt trouwens.. Hoop da'k ut red :p


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, laran, soesie, xMaritt en 104 bezoekers