Nieuw zadel

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

boerinnetje

Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 11:09

Hallo,

Ik volg het forum al een poosje en heb me nu toch maar eens aangemeld. Dus bij deze mijn eerste berichtje. Ik heb pas mijn eerste eigen paardje gekocht. Lachen Maar nu moet ik alles nog kopen, want er zat niets bij. En nu ben ik mij aan het orienteren op het gebied van zadels. Eigelijk wou ik een goede tweedehands kopen. Maar gisteren was ik bij een ruitersportzaak bij ons in de buurt en daar hadden ze ook een Thorowgood Griffin Selecta. Wie heeft er ervaring met zo'n zadel?
Wat raden jullie mij aan een leren zadel of kunstof? Die man daar noemde alle voordelen van kunstof, maar er zullen toch ook wel nadelen aan zitten? Ik hoor het graag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:31

Ik heb al meer dan een jaar dit type zadel voor mijn tinker, hiervoor heb ik een ander thorowgood zadel gehad voor mijn merens (een maxam endurance) wat helaas niet meer te krijgen is in deze vorm.

Ik moet zeggen dat ik in al die jaren dat ik een kunststof zadel rijdt dat ik geen nadelen heb ondervonden die je van alle kanten hoort (vooral van mensen die zo'n zadel niet hebben).

Ik heb nog nooit een branderige bibs gehad als het warm weer was, mijn zadel van mijn merens zag er naar 4 jaar nog uit als nieuw, geen overmatige slijtplekken op zweetbladen of singelstoten. In Frankrijk worden deze zadels veel gebruikt op maneges omdat ze zo duurzaam zijn. (voor brede paarden dan, want van origine zijn deze engelse zadels gemaakt voor de franse markt).

Er hebben vrij veel mensen op gereden en eigenlijk iedereen vond het lekker zitten. Alleen wat breed misschien maar het lag dan ook op een extreem breed paard vandaar.

De Griffin die ik heb heb ik bewust met vlakke zit genomen omdat ik hem zo lekker zacht vind zitten.

Het is licht met opzadelen en je hoeft je zadel in ieder geval nooit meer in te vetten, wel gewoon schoonhouden uiteraard.

Succes

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man, veel xfull spullen te koop en meer

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:03

Ik zou gaan voor een leren zadel gaan, ik heb een kentaur springzadel model Olymp, heeeerlijk zacht zadel en het licht prima op mijn paard.
En Kentaur is niet duur.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 09:05

Hoi Karuna,

Verwissel jij vaak die losse stukken? En hoe blijft dat eruit zien? Gaat dat bijv. meer slijten? Want dat is het enige waar ik nog over twijfel. Het is natuurlijk mooi dat het zadel zo veelzijdig is, maar gebruik je het ook. Ik hoor het wel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie