wie kent Gerrit Zomer, homeop. DA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

wie kent Gerrit Zomer, homeop. DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:43

Wie heeft ervaring met deze DA. Ik heb een keer een lezing van hem bijgewoont en was wel geinteresseerd. Ik wil hem binnenkort mijn paard door hem laten onderzoeken. Hij heeft af en toe een hoestje en daar wil ik toch iets mee gaan doen.

Een consult kost E 90,00 en de homeopatische middelen die hij voorschrijft moet je zelf halen, maar zijn ook best wel kostbaar.

Zijn er mensen die na een behandeling van hem goede resultaten bij hun paard hebben gezien?


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:28

Ik heb beide paarden (Tinker en Draver) door hem laten behandelen en er gebeurde niks.

De Tinker zou zogenaamd een baarmoederonsteking hebben. Nou, over het algemeen moet je dan met spoed gaan spoelen, maar in dit geval waren druppels voldoende Lips are sealed Verward

Om heel eerlijk te zijn heeft het me klauwen met geld gekost en ik heb er geen positief resultaat van ondervonden. Vond het eerlijk gezegd een beetje een vage man.

Ik hoop dat jouw paard er maar baat bij heeft!
Succes!

Op zoek naar de zon!!!

Rocamor

Berichten: 10829
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:04

Dimple schreef:
De Tinker zou zogenaamd een baarmoederonsteking hebben. Nou, over het algemeen moet je dan met spoed gaan spoelen, maar in dit geval waren druppels voldoende Lips are sealed Verward


He weer een baarmoeder probleem Verward . Op onze manege staat een 14 jarige merrie. In 2001 gedekt, geen veulen, vorig jaar gedekt tot in december 2002 geen drachtigheidsverschijnselen. De merrie is heel sikkeneurig met rijden.

Op die manege was een clinic van Zomer en nog 2 anderen (oa over magnetische therapie). Ze moesten een proefkonijn hebben voor het verhaal en dat werd Lewinsky (die merrie). Er werd met een apparaatje getest en het scheen in de baarmoeder te zitten. Mega problemen, die merrie was niet drachtig te krijgen. Hoop trammelant, hoop gedoe. Hij had er wel homeopathische druppels voor. De manege houdster had zo iets van: "Baadt het niet, het schaadt ook niet en misschien helpt het wel!" Dus die is ermee begonnen. Tot op heden geen verandering waargenomen.

Die andere vrouw die erbij was (1 van die 3) heeft wat manen meegenomen omuit te pendelen. Nadat het dier de druppels had gekregen, werd het volgens haar veel beter met het dier.

Hoewel, het paard is in december onder behandeling gegaan en in mei: een veulentje. Tjonge, we wisten niet dat die druppels zo goed waren. Extreme duivel Schijnheilig . Ik geloof dat onze manegehoudster nu alle merries op die druppels zet (kennelijk raken ze daar al dragend van Haha! ), kan ze Marzas en Cadans (=de hengsten) sparen voor merries van klanten. Extreme duivel

Maar goed, onze ervaring is er dus niet zo heel goed mee (understatement) maar ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen van andere bokkers

Rockes <3

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:28

Hhhmmm, als je dan zonodig van je geld afmoet, vraag dan Erik Laarakker. Die komt ook wel wat vaag uit de hoek, af en toe, maar heeft tenminste nog een veterinaire opleiding en zou dus moeten weten waar ie over praat.
Ik heb G. Zomer wel een paar keer bezig gezien, ik geloof niet dat ik 'm zal consulteren.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:32

ik was van erik laarakkers ook niet zo gecharmeerd, hij durfde mijn paard niet goed te behandelen (zo lastig is hij ook weer niet) en ik moest maar volgende keer weer komen. OOk vond ik het bijna een soort sekte met allemaal groepies di eromheen hingen!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:18

Hij heeft mijn paard ook twee keer behandeld (was nog in de guldentijd en dus veel goedkoper Knipoog ). Bij mijn paard had het wel effect, maar niet zo heel veel. Bij sommige paarden zag je wel duidelijk verbetering optreden. Overigens de kosten van die druppels vallen wel mee hoor... Eerlijkheidshalve zeg ik er wel bij dat ik hem niet nog een keer mijn paard zou laten behandelen. Te weinig resultaat voor dat geld (althans die 90 euro).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:34

Voor een hoestje zou ik dan ook maar naar een gewone kliniek toegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:24

Ben ook wel een beetje sceptisch vandaar mijn oproep. Vind het ook veel geld, maar als er goede reakties komen (nog niet geweest, dus) zou het de moeite waard zijn.

Dat kuchje vind ik juist zo moeilijk. Als hij een dag op stal heeft gestaan heeft hij het weer. Dan weer niet, dan weer wel. Dan weer 2 weken lang geen eentje gehoort en dan ineens als ik ga draven 1 of 2 kuchjes en is het de verdere rit weer stil.

De laatste maand vind ik ook dat hij langzamer op adem komt, maar ja het is ook best wel warm of heel benauwd weer. Ik vind het best wel moeilijk om te zeggen "hij is ziek, hij heeft wat". Maar ik vind kuchjes mogen niet. Nou ja kuchje, het is echt een flinke kuch van een oude man die aan de sigaren zit.

Voor wat voor onderzoek zou ik moeten gaan? De kliniek hier in de buurt (waalwijk) vind ik niet zo bijzonder. Gebruik ik liever voor inentingen e.d.

Moergestel heb ik ook niet zo goede dingen over gehoord en qua prijzen liggen ze op kop.

Iemand ideeen?

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:07

Wat zegt je eigen dierenarts?? Mijn paard heeft namelijk ook een "kuchje". Dat heeft hij al jaren. Er hebben al meerdere da's naar gekeken, hij heeft op houtkrul gestaan, hoestdrankjes gehad, etc... De da's kunnen overigens ook niets vinden. Zomer heeft hier toen ook naar gekeken en druppels gegeven... zonder resultaat. Beste klinieken vind ik Someren, Westerloo (Equinia) in Belgiƫ (ligt ca. 20 km voor Antwerpen) en Kerken (in Duitsland net over de grens bij Venlo). Succes (of sterkte)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:41

Als ik dit zo lees, denk ik dat ik gerritje maar laat.

Wel is het zo dat hij de laatste tijd na het rijden flink het snot uit een van zijn neusgaten komt.

Een eigen DA heb ik niet echt, want hij heeft nog nooit wat gehad. De klinieken in Belgie en Duitsland zijn voor mij wel erg ver.

Ga deze week een veearts bellen en advies vragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Dolce_pony, Flew en 134 bezoekers