Caps...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 01:59

ArwenLune schreef:
Ik ben ook op zoek naar een lichte 'kleine' helm (niet zo'n cocosnoot-geval) en vroeg me af of mensen met name in Endurance niet gewoon fietshelmen gebruiken? Je ziet wel van die mooie lichte helmen in allerlei kleuren (ik wil een groene) en die ben ik nog nooit in een Nederlandse ruitersportzaak tegengekomen. Hoe komt men aan die dingen?


Nee, geen fietshelmen, dat mag daar niet. In de endurance wordt veel gereden met de LAS Nabeg; licht, redelijk modern vormgegeven en goed geventileerd.
Een alternatief zijn lichte bromfiets/motorfietshelmen zoals die rond de MiddellandseZee gebruikelijk zijn. Bijvoorbeeld NZI heeft verschillende nette en goede helmen en dit merk wordt ook in Nederland gevoerd. Afgelopen maand heeft dit merk een nieuw, extreem open, model geïntroduceerd. Veel geschikter voor paardrijden dan voor het motorrijden waar hij voor op de markt wordt gebracht. Kost hier 98 Euro. Omdat het zo'n geventileerd model is, is er ook een accessoire verkrijgbaar dat inregenen voorkomt.
Verder zijn er hier in Spanje verschillende lichte en goed geventileerde goedkope varianten.

Ik vind de meeste paardrijhelmen, ook de goedgekeurde, erg matig en bovendien erg prijzig voor het gebodene. De LAS Nabeg is een goede uitzondering, doch is hier lastig verkrijgbaar. Wij hebben een soort van skate-helm, twee lichte brommerhelmen en een degelijker 'halve' motorfietshelm. Allemaal prima pasvorm en uitstekende bescherming. Het daadwerkelijk drágen blijft een heikel punt helaas. Het is nodig; heb zát hechtingen in mijn bol die dat aangeven, maar.... 'Ik ga alleen maar even op het land rijden...', naar een feria is het een NoNo en op een lange rit of trek is het overdag weer te warm. Tja. Dom en met alle butsen wordt dat er niet beter op Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 11:49

Oeps.... vandaag gelijk maar weer het nut van een hoofddeksel bewezen: met twee paarden een stukje weg geweest en terug voor een bak koffie kreeg ik een geschrokken lief in mijn vizier. Blijk ik een bloederig hoofd te hebben. Inderdaad heb ik wel een paar bloedspetters op mijn shirt, maar dat zouden ook steken van dazen kunnen zijn toch?! Ben zeker langs een tak of zo gereden en die heeft een diepe schram achtergelaten.
Hoeft niet gehecht, maar het bloedt wel flink.
Zou met paard #3 nog even naar de buren verderop rijden, maar dat kan ik die mensen nu niet aandoen; die schrikken zich gelijk een bult. Toch maar een helm of op zijn minst stevige hoed, ik weet het.

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:56

caranthir schreef:
Ik heb ook zon LAS high tech. Heel licht en ventileert prima.
Het is de goedkope versie van de dure Pikeur helmen die je nu ziet bij het springen, maar net zo veilig.
Ik wil geen andere meer.


Helemaal mee eens! Super cap zit lekker en ook nog mooi en van zelfde fabriek als Pikeur... he caranthir??? Knipoog c ya
Haha!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:04

ik heb ook een las cap, maar dan geloof ik het cross model.
zit echt super!

ergens onderaan in m'n profiel kun je hem wel duidelijk zien.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:33

Ik heb een CASCO

superlicht en met lcuhtgaten...zit erg lekker