Nieuw zadel, smaller of breder?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

Nieuw zadel, smaller of breder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 07:43

Mijn zadel lijkt helaas steeds meer te gaan schuiven. Tja, Jamaica is ouder en breder geworden. Ik overweeg nu om hem in te ruilen voor een wintec. Het zadel schuift naar voren. Moet ik dan een bredere boom hebben? Ja toch? Of een smallere?

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:04

Boommaat zegt niet alles, je moet ook naar de totale bouw van het zadel kijken, bijvoorbeeld naar de schoudervrijheid die het zadel biedt.
Wat kan zijn is dat jouw oude zadel nu naar voren schuift doordat het te ruim op de schouder ligt, en je paard misschien nog ietwat overbouwd is ( Verward Gokje hoor)
Ik zou voor een nieuw zadel zowiezo het paswerk lekker aan de zadelmaker overlaten, dan weet je zeker dat het goed gebeurt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:09

Een (goede) Zadelmaker kan je antwoord geven op al je vragen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:37

www.vanrijs.nl

Mij is toen een zadel aangeraden met een voorsingel, mijn Euroriding Diamant ligt echt perfect (maar misschien wel boven jouw budget), terwijl veel andere zadels ook schoven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 21:41

mijn budget is niet hoog. Ik kan niet voor gloednieuw gaan (m.u.v. van Wintec misschien)
Wil mijn huidige zadel dan wel inruilen ook

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 07:49

De Euroriding van Miran ligt inderdaad erg lekker, en het doet bijna pijn om toe te geven Haha! maar het zit ook echt heerlijk (en dat voor een dressuurzadel *LOL* )
Misschien eens wat zadelmakers afbellen of ze er eentje tweedehands binnen hebben liggen? Er zijn vast wel mensen met zo'n zadel die hun paard verkopen oid...
(Wil trouwens niet zeggen dat het op jouw Haf ook zo mooi ligt, want Sheril en Jamey lijken niet echt op elkaar, maar niet geschoten is altijd mis, niet? )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie