zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 12:47

Ik ben op zoek naar een pony en ik had er 1 gezien die me wel leuk leek alleen die heeft last van zomereczeem. Ik woon niet aan de kust. Maar is dat erg? en kun je er wat aan doen? Of moet dat paardje gewoon echt naar de kust ?
(heb trouwens wel al meerdere gezien)

Groetes, Renee

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:57

Het kan wel, dan moet je zo`n speciale deken gebruiken in de zomertijd. Ik zou het persoonlijk niet doen, je weet niet hoe ernstig het is bij deze pony, bij sommige paarden/pony`s kan je de zomereczeem niet tegengaan.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:02

Ivanka heeft ook zomerexceem. Ik heb bij haar zo'n speciale deken opgedaan waar Flair het over heeft. Die helpt goed, maar als ik jou was zou ik er HEEL goed over nadenken of je deze pony wel koopt.
Zomerexceem is heel vervelend, heel weinig middeltjes helpen en je bent er veel geld aan kwijt.
Niet dat ik er spijt van heb dat ik Ivanka heb gekocht, integendeel, maar ik wist ook niet dat ze het had. Ik moest er zelf nog achter komen..
Ik zou eerst nog maar eens heel goed rondkijken.. echt waar!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:19

Als ik jou was zou ik idd. erg heel goed over nadenken. Als ik nu een nieuwe pony zou kopen, zou ik geen pony willen die zomerexceem hebt. Ik weet niet hoe erg het is, maar op een gegeven moment is het gewoon zielig voor de pony. Lex heb ik wel gekocht, hij heeft gelukkig maar heel licht zomerexceem en hem kende ik al 2 à 3 jaar.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 13:24

Ok, dan da ik er niet eens kijken, heb ook al andere leuke pony's gezien dus.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:52

Eldien heeft ook eczeem. Ik wist het wel toen ik 'r kocht. Heb liever een paard zonder eczeem natuurlijk, maar ik laat er geen paard voor staan (mits ie niet helemaal kaal is, dat ie tot bloedens toe schuurt)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:58

het hangt echt af van de mate van eczeem. De pony van mijn vriendin schuurt een beetje. Deken gebruiken en iedere dag mengeling van water en azijn spuiten helpt dat. Een andere vriendin heeft een paard dat van de veearts een paar keer een spuit krijgt die tot nog toe helpt. Ik heb ook paarden gezien die het heel heel erg hadden. En dan is het zielig en ook heel duur om er iets aan te kunnen doen...Het hangt er dus maar vanaf.

Wel is het zo dat paarden met een vlekje (eczeem, luchtzuigers, wevers etc) wel vaak een stuk goedkoper zijn. Als je er dus niet mee zit kun je voor minder geld wel meer kwaliteit in huis halen.

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:42

Hey mensen,
Eén van onze grote pony's(Sheba) heeft ieder jaar zomereczeem en we hebben er al van alles voor gehad(Sebacil etc), maar het hielp helemaal niks. Ik heb me er bij neergelegd dat ze iedere zomer korte manen heeft(hoogstens 3 cm.) Ik ben het wel bij Sheba gewend hoor(In mn profiel zie je dat ze maar hele korte manen heeft). 's Winters zijn ze dan wel een handbreedte lang, maar zodra die rotmuggen komen die zomereczeem veroorzaken, dan duurt het slechts een paar dagen voordat de eerste helft van haar manen er af ligt. Ja en als de ene helft nog lang is en de andere helft kort, dan haal ik gewoon die lange plukken er ook af, anders ziet dat er niet uit. Hieronder zie je een foto van Sheba's korte manen:
Afbeelding
Het valt hier nog wel mee, hier zijn ze al weer wat aangegroeid, maar in het allereerste stadium zijn haar manen echt maar 1 a 2 cm lang. Ik vind dat niet erg, maar jij misschien wel.

Wat Sheba's staart betreft; het is nog niet zover, maar ook de randen van haar staart gaan er helemaal af en worden superkort. Dat vind ik wel heel lelijk.

Succes ermee!


roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:19

tja mijn fjord heeft ook zomereczeem.Ze heeft het in niet zon hele erge vorm, het is wel lastig maar ik heb dr toch gekocht want we wisten dat ze het had.Ik heb dr geen spijt van maar het is wel lastig en mooi is het zeker niet!
dus denk er eerst goed over na.
dagdag