Een dikke pudding op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:50

Ik vind de titel kwetsender dan dit hele topic bijelkaar!

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:33

zou gewoon zeggen dat je paard een zwakke rug heeft en dat je dus heel voorzichtig met hem bent...

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:47

Tigger schreef:
Ik vind de titel kwetsender dan dit hele topic bijelkaar!


Het is wel meteen duidelijk....

En iemand over de 100 kilo lijkt toch wel een klein beetje op een pudding.... Ze had net zo goed vet varken kunnen zeggen.... Dat is toch veel erger??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:59

mijn ma is ook over dfe 100 kg Boos!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:22

Hey, dikke pudding is misschien niet erg aardig nee,maar ik vind wel dat je gewoon moet kunnen zeggen dat je haar te zwaar vind..Dit is toch niet kwetsend bedoelt?Als je gaat liegen en voor een ander gaat denken,dat vind ik kwetsend.
Ik zou het ook eerlijk zeggen als een veel zwaarder iemand (was misschien beter voor je titel dan dikke pudding Tong uitsteken ) op mijn 4 jarige zou willen..Er komt zo en zo toch al niemand anders op.
Maargoed, ze weet toch zelf ook dat ze te zwaar is,en zoals iemand hier al zei,dat brengt gewoon consequenties met zich mee,die ze moeten accepteren..Klinkt hard,maar is het uiteindelijk niet vind ik..

Groetjes!

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 18:04

boygirl schreef:
mijn ma is ook over dfe 100 kg Boos!

Dan zou zij ook niet op mijn paard mogen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:08

Inderdaad een behoorlijk kwetsende titel, maar goed.

Ik zou er niet omheen draaien, sorry, ik heb een jong paard, en ik denk dat je te zwaar voor haar bent.
Als je liegt dat er bijv geen vreemden op kunnen is ze als ze het hoort later veel gekwetster dan als je gewoon eerlijk tegen haar bent.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:00

Citaat:
Ik moest toch even een titel bedenken die snel duidelijk maakt waar het over gaat.


Haha lekker duidelijk, ik dacht dat je pudding op je paard wou smeren ofzo *LOL* Tong uitsteken

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:02

Lindy schreef:
Een (te) zwaar iemand op je paard...
Mijn (te) zware nicht wil graag op mijn paard...

Daar hoefde ik niet zo lang over na te denken,en het is nog duidelijker dan pudding.Een 'pudding' hoeft niet eens een zwaar iemand te zijn,kan ook iemand zijn met een hele slechte houding.


Die titels lijken me heel wat duidelijker en heel wat minder kwetsend. Sorry maar vind die 'pudding'titel echt wel grof Scheve mond

En nu om toch een antwoord op de vraag te geven, ik denk dat je best eerlijk kunt zijn, liefst wel aardiger verwoorden, dat ze te groot en te zwaar is voor je paardje als je er echt zeker van bent dat je paardje het niet aankan... Want ik ga mee met Batje, als ze later hoort dat je een smoesje hebt verzonnen zal het nog meer kwetsen. En als ze hier even over nadenkt ziet ze waarschijnlijk wel in dat je gelijk hebt. Dus leg het haar gewoon uit.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:17

Dat lijkt me ook het beste plan, om gewoon eerlijk te zijn.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:14

Ymkje"]
[quote="boygirl schreef:
mijn ma is ook over dfe 100 kg Boos!

Dan zou zij ook niet op mijn paard mogen.
[/quote]

Dus eigenlijk weet je al dat je het niet wil Knipoog
Dus gewoon eerlijk zijn, hetgeen Karina aandraagt vind ik een hele goeie. Leg de 'schuld' bij het paard neer en niet bij je nicht.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 01:25

Hier even een reactie van een "pudding" van bijna 100kg...........
Ik zou idd. een smoesje verzinnen want als je net zo lomp bent tegen je nicht als je hier bij je titel bent zou je haar alleen maar kwetsen.
Ik zou het wel begrijpen, maar ja, ik heb mijn eigen paardjes en weet wat het voor een belasting kan zijn voor een paarden rug, maar goed, ik heb zelf paardjes en weet hoe de vork in de steel zit.
Je nicht zal misschien niet zo thuis zijn in de paarden en zal dan waarschijnlijk best gekwetst zijn als ze niet mag rijden vanwege haar gewicht.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 01:57

ik ga even helemaal met T@nj@ mee want mijn reactie op je zeer grove cq kwetsende titel zal waarschijnlijk niet geappriciëerd worden

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 02:02

Iemand die 100 kg weegt kan minder zwaar zijn voor een paard als hij of zij goed kan rijden, dan iemand die minder weegt, maar het paard dwars zit met zijn lijf/gewicht. Dus de argumentatie te baseren op uitsluitend het gewicht van de betreffende persoon is in mijn ogen een zielige argumentatie....

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:40

Cassidy schreef:
Iemand die 100 kg weegt kan minder zwaar zijn voor een paard als hij of zij goed kan rijden, dan iemand die minder weegt, maar het paard dwars zit met zijn lijf/gewicht. Dus de argumentatie te baseren op uitsluitend het gewicht van de betreffende persoon is in mijn ogen een zielige argumentatie....




Daar heeft Cassidy helemaal gelijk in, maar om een of andere reden ging ik ervan uit dat je nicht niet zo in de paardenwereld thuis was.

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 20:19

Mijn corpulente nicht is helemaal niet thuis in de paardenwereld dat klopt.
Ik zeg het maar netjes anders vinden jullie mijn duidelijke taal weer kwetsend. Wat zullen jullie je trouwens snel gekwetst voelen, ik heb medelijden. Het gaat nota bene niet eens om jullie! Maar goed ...
Vanmiddag heb ik haar aan de telefoon gehad en het netjes verteld.
Ik zal even het telefoongesprek beschrijven. Dikkie dik is zij voor de duidelijkheid.
Dikkie Dik: hoi, mag ik in de vakantie nou eindelijk eens op String rijden?
Ymkje: daar heb ik over nagedacht, maar ik denk dat dat gezien jouw enorme omvang geen goed plan is.
Dikkie Dik: wat bedoel je? een paard is toch heel sterk?
Ymkje: ja, maar String heeft een zwakke rug en op dit moment kan hij het denk ik niet. Daarbij is String ook nogal aan het bokken en dat vind ik dan toch wat gevaarlijk omdat je nooit op een paard hebt gezeten.
Dikkie Dik: oh wat l ullig, kom het echt omdat ik zo zwaar ben?
Ymkje: eerlijk gezegd wel, ja. Misschien dat je wel op een wat sterker paard kan, maar String is ook nog niet zo oud he? Ik wou wel eerlijk zijn tegen je.
Dikkie Dik: nou, ik vind het niet leuk. Ben ik echt zo dik dan?
Ymkje: ja

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:55

Nou, saai gesprek hoor.. Knipoog
Ik vind het wel knap dat je geen smoes hebt verzonnen maar gewoon eerlijk bent geweest hoor.. Zoiets hoeft helemaal niet kwetsend te zijn vind ik.
Nou, succes verder!

Groetjes!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:15

ben ik echt zo dik? ja.
lekker droog, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:33

Ik vind jou eerlijk gezegd lomper dan dat gewicht van je nicht ooit kan zijn.
Dikke pudding is al bepaald niet complimenteus, maar om het met iemand over haar enorme omvang te hebben lijkt me ook niet echt aardig. Kan toch best wat netter lijkt me.....

Overigens ken ik ook een stel ruiters van 100 kilo en soms wel meer die ik veeeeeeeel liever op onze paarden laat rijden dan heel wat ruiters van 60 kilootjes, JUIST om m'n paarden te sparen.....

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:12

Nou Nou wat is dit nou allemaal weer een te zwaar iemand is geen pudding.Ik heb zelf ook flink overgeicht en heb ook een paard.
Zolang je maar met de bewegingen mee rijd en het paard niet in de weg zit is er niks aan de hand(meerdere dierenartsen bevestigen dit)Zelf heeft mijn paard abosoluut geen last van zwaardere mensen.En ben je bij een dierenarts geweest voor zijn rug?Moch dit zo zijn kan ik het me wel enigzins voorstellen maar een paard is zo sterk dat ze best een rondje kan rijden.En dikke mensen kunnen ook elegant zijn hoor.Ik vind dit allemaal een beetje absurd.

Groetjes Danielle

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:32

Terzijde - iemand van 1.80 die 100 kilo weegt heeft overgewicht, maar is echt niet zo vreselijk dik hoor. Met die lengte komt nou eenmaal wat meer gewicht mee. Ik vind het nog steeds lomp - dat gesprek ook. Maargoed, je doet toch lekker wat je zelf goeddunkt, dat heb ik gezien.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:58

Eerlijk zeggen en als je het niet wilt gewoon niet doen!!

wij waren vd week op concours en zagen een paar hele dikke mensen op paarden rijden en eentje had nog de 2e plek geloof ik ook maar sorry dat ik het zeg het is geen gezicht en ik geloof ook niet bevordelijk voor je paard!!

En als je eerlijk bent is er toch nix aan de hand dan kijk ze je niet meer aan jammer zij is (te) dik moet ze er iets aan gaan doen ik neem aan dat ze ook niet op manegepaarden rijd of wel..?? als ze helemaal geen ervaring heeft dan helemaal niet gewoon!!

Ik zal niet zeggen dat ik een vd dunste bent want bij mij kunnen er ook echt wel wat kiloos af maar over de honderd nee dat zou ik mijn paard nooit aan doen echt heel sneu!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 00:15

mango schreef:
Ik zal niet zeggen dat ik een vd dunste bent want bij mij kunnen er ook echt wel wat kiloos af maar over de honderd nee dat zou ik mijn paard nooit aan doen echt heel sneu!!


Ik hoop voor je dat jij nooit in een situatie beland waar jij door een ziekte flink aankomt. Het is al erg genoeg voor de mensen die met overgewicht te kampen hebben dat ze die kilo's teveel hebben, en niet iedereen kan er wat aan doen. Dus naast dat ze die kilo's teveel hebben en gestraft worden door een ziekte, worden ze dubbel gestraft omdat ze hun favoriete hobby niet kunnen beoefenen? Als je met 100 kg een paard goed bij elkaar kunt rijden en 2de wordt in een wedstrijd, ben je minder zwaar voor je paard, dan dat je met 60 kilo je paard NIET bij elkaar kunt rijden, en hem uit elkaar gevallen laat sloffen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 00:16

Tsja, misschien dat sommige mensen de manier van praten en de titel kwetsend vinden.
Ik vindt het zelf persoonlijk een beetje overdreven.
En dat zeg ik niet eens omdat ik zelf 1 van de lichtste ben.

In ieder geval vindt ik het goed dat je gewoon eerlijk bent geweest, ze kan nu zelf de keuze maken of ze zo wilt blijven en op een sterker *in ieder geval 100% gezond paard* wacht of dat ze er wat aan gaat doen.

En idd een goed rijdend iemand van 100 kg kan minder belastend zijn dan een slechtrijdend iemand van 50 kg, maar als het dan om een niet kunnen rijdend iemand is van 100 kg komt het toch weer twee keer zo hard aan. *klopt deze zin nog wel Haha! *
En als het paard al last van zijn rug heeft is dat niet verstandig.
Een rondje stappen zou idd geen kwaad kunnen, maar als dat jonge paard schrikt of gewoon de kolder in zijn kop krijgt zit je toch weer met een probleem.

BTW ik kan wel lachen om de titel en het telefoongesprek Haha!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:18

Lindy"]
[quote="Ymkje"][quote="Karin schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp om je nicht een dikke pudding te noemen. Scheve mond

Ik moest toch even een titel bedenken die snel duidelijk maakt waar het over gaat.
[/quote]



Een (te) zwaar iemand op je paard...
Mijn (te) zware nicht wil graag op mijn paard...

Daar hoefde ik niet zo lang over na te denken,en het is nog duidelijker dan pudding.Een 'pudding' hoeft niet eens een zwaar iemand te zijn,kan ook iemand zijn met een hele slechte houding.
[/quote]

Dus liever een makkelijke, zwaar denigrerende opmerking dan nog heel eventjes je hersenenen laten werken en met een betere titel komen? Beetje mensonterend...

In ieder geval, als jouw paard bekend is met een zwakke rug en rugproblemen en het medisch niet verantwoord is, is het natuurlijk logisch om haar er niet op te laten. Echter mijn nicht zou ik nooit een dikke pudding noemen, dus ik vraag mij af of JIJ het niet meer een probleem vindt dat ze er op zou rijden dan je paard. Ieder normaal gezond paard kan echt wel een half uurtje rondhobbelen met een zwaar persoon, dat schaadt het dier verder niet.