Voor de 20+ers wat zou jij doen met deze baan????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:53

Allereerst is 24/7 niet te doen lijkt me, fysiek niet in ieder geval en ook wettelijk is het niet toegestaan. Je zult toch gewoon werktijden moeten afspreken. Huur van 300.-- per maand lijkt me niet zo heel erg veel maar ik weet ook niet wat je daarvoor krijgt (incl. vaste lasten? gas, water, licht, telefoon....). En als nu je paard gratis mag staan...dan zou het nog een beetje reeel zijn.

Maar wat zijn voor jou de voordelen van deze baan? Krijg je goede paarden te rijden, mag je deze paarden uitbrengen (en wie betaalt die kosten?) wat zijn je toekomstperspectieven, wat ga je verdienen als je daadwerkelijk bedrijfsleider wordt.... Zet voor jezelf de + en - naast elkaar en als dat enigszins in evenwicht is probeer het dan, maar laat je alsjeblieft niet gebruiken door de eerste de beste slimmerik die voor weinig een sloofje zoekt.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:56

Mursey schreef:
en toch denk ik dat er best mensen te vinden zijn net als ik die het wel zouden doen, of leef ik dan in een fantasiewereld Verward


Dat zijn denk ik geen mensen met een afgeronde HBO-opleiding!

Om te zeggen dat het "zonde" is, gaat misschien te ver, je moet natuurlijk gaan doen waar je hart ligt, maar het moet ook niet ten koste gaan van jezelf, lichamelijk, maar ook van je geestelijke ontwikkeling. En als je dan de rekening gepresenteerd krijgt is het mooi wel te laat...

Ik vraag me af of een slimme meid met capaciteiten wel voldoening kan halen uit het alleen maar lichamelijk met paarden werken.

Ik heb geen idee wat jouw vakgebied is, maar het kan ook heel moeilijk zijn om weer terug te keren als je er een tijdje uit bent geweest omdat de ontwikkelingen natuurlijk door gaan en je dus achter loopt.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:01

En als ik nu zeg dat ik iemand ken met een hbo diploma die nu vrachtwagenchauffeur is
en als ik dan ook nog eens vertel dat het bij de vuilophaaldienst is Lachen

Het kan dus wel degelijk en zijn reden, geen gestress, wat zijn baan wel zou zijn in de studie die hij had gevolgd

Beetje offtopic, maar kon het niet laten

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:04

Als je dit werkelijk ziet als de kans van je leven dan kun je er voor gaan. Wat maakt een jaartje nou helemaal uit en slechte ervaringen kunnen heel wat opleveren voor de toekomst.
Ik zie wel een aantal addertjes onder het gras.
Als je hiervoor wilt gaan zul je je zelf goed moeten beschermen tegen uitbuiting. 40 Uur werken mag dan best eens 45 of 50 worden maar Thats it. Je zult dus van te voren en in je contract vast moeten laten leggen wat en wanneer (uren per dag, vrije dagen en weekeinden). Dat kan in de onderhandelingen nog wel eens een hele kluif worden.
Het vooruitzicht "bedrijfleider" te worden effe niet meenemen in je overweging, kijk alleen naar komend jaar. Zo'n belofte is te vaak een voorgehouden worteltje. Komt het er van mooi maar ga er niet van uit.
Mmmm, hij heeft jou gevraagd, dat zal hij wel niet voor nix gedaan hebben, je hebt dus kwaliteiten die hij wil hebben, kan, maar hang er een goed prijskaartje aan.
Ik weet niet wat er in dit geval verstaan wordt onder intern en hoeveel privacy je dan hebt. Bedenk in elk geval dat de meeste meiden er niet voor in de rij staan en dat je dat in je onderhandeling uit moet buiten. Je zou eens in het Burgerlijk Wetboek of de CAO van de achrarische sector kunnen zoeken naar regelingen rondom interne funkties. Misschien kan een advocaat of wetswinkel je daaraan helpen. Volgens mij is een werkgever verplicht mee te betalen aan de pensioenopbouw van af dat je 25 bent. Als ik gelijk heb hoef je hem dat maar onder zijn neus te smeren om hem te laten weten dat je niet op je achterhoofd gevallen bent. Onderzoek alles voor je een besluit neemt.
Ik vind het wel onredelijk als hij stalgeld en huur zou vagen, maar bedenk dat onderhandelen een zwakte bod is. Hij heeft zo laag mogelijk in gezet en het is moelijk er wat aan te praten.
Als je op een rijtje hebt hoe jij de invulling zou willen zien kun je gewoon een tegenbod doen. Neem de tijd om zijn antwoord te overwegen, zeg gewoon dat je er na het weekeinde op terug komt, dat geeft niks. Slim is ook om tegen de afronding van de afspraken iemand anders mee te nemen die met beide partijen punt voor punt het contract door praat.
Tot slot over de HBO idee wat je hebt. Tja we worden allemaal klaargestoomt om zoveel mogelijk te worden als we later groot zijn. Maar de vraag is dan waarmee zou jij tevreden zijn?, wat maakt jou nou gelukkig? Die HBO opleiding is nooit weggegooit want hij heeft je mede gemaakt tot wat je nu bent. En hij verdwijnt niet als je een jaartje wat anders probeert.
Laat me eens weten wat je gekozen hebt

Groet Mrie Knipoog

Bejaarde bokkers weten meer

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:08

Hoi Murcey,

Dit zal een moeilijke keuze zijn voor je, het is natuurlijk je hobby en je zou er je werk van kunnen maken. En zeker nu in deze tijd dat de banen niet voor het oprapen liggen.(ben zelf 24, HBO, afgestudeerd en werkzoekend) Ik ben het wel eens met de rest van de bokkers.

Maar misschien heb je toch een onderhandelingspositie, daaruit kan je ook afleiden of ze je graag willen hebben. En kun je het voor elkaar krijgen een aantal dagen per week daar te werken (al begrijp ik wel dat het moeilijk wordt als ik dat lees) en in de tussentijd verder zoeken.

Goed de voors en tegens opschrijven voor jezelf en ga op je gevoel af. Waar word je gelukkig van, een leuke baan waarbij je ook heel veel tijd over hebt voor je paard en je vriend en familie/vrienden of een carriere in de paardensport. Tis moeilijk! Ik wens je heel veel succes en laat even weten wat je uiteindelijk doet! Lachen

Groetjes

De liefde van een dier is onbeschrijfelijk!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:13

Uitzonderingen zijn er altijd Kawa.

Maar de meeste mensen zijn toch een bepaalde opleiding gaan doen omdat dat vakgebied hen aanspreekt en ze daarin willen werken (al kan het balletje raar rollen), ik kan me dan heel goed voorstellen dat je (op de lange termijn) geen voldoening haalt uit een "mindere" baan omdat je je ei niet echt kwijt kunt. Sommige mensen vinden het niet erg om onder hun niveau te werken, kan ik me best iets bij voorstellen, anderen kunnen daar op den duur toch niet tegen en dat kan ik me ook heel goed voorstellen.
Wel een punt voor Mursey om mee te nemen denk ik!

Nulla tenaci invia est via

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:51

Ik bedenk me net... 40 stallen, ja? En jij bent de enige die daar stallen doet? Dan kom je heus niet aan rijden toe hoor, want na 40 stallen heb je echt geen tijd / energie meer over om nog even wat paarden te gaan rijden, kan ik me zo voorstellen...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:53

Ik heb dus bijna in hetzelfde schuitje gezeten, intern op een manege/vakantie bedrijf met 42 paarden (mijn 2 eigen paarden mee waarvoor ik f.450 per maand moest betalen, verder gratis kost (meestal friet!) en inwoning (en de sleutel van de bar!) Mijn situatie was iets anders want ik kwam mijn belofte na die ik gemaakt had. De eigenaar had kanker en zou dood gaan, ik had beloofd voor de paarden te zorgen (samen met de stalmeester die er al was) Ik had toen wel een fulltime baan in de verzekeringen dus van 8 tot 5 was ik werken.
Ik begon om 6:00 uur te voeren, hooi en bix wat dus 1 uur duurt. dan werken. Als ik thuiskwam gelijk stalkleren aan en tot 9:30 met de paarden bezig (voeren, lesgeven, buitenritten begeleiden, hooi/bix enz. bestellen) Tenzij je je eigen paard tijdens de lessen reed (om zogenaamd e.e.a voor te doen) of als begeleidingspaard meenam op een buitenrit. Kon je dus pas na 9:30 zelf gaan rijden. Nu spreekt het voor zich dat als je zoveel paarden hebt om voor te zorgen, er altijd wel eentje iets heeft, een been dat afgespoten moet worden, koliek, dus vaak was ik s'nachts aan de wandel met een paard door de binnenbak.
40 paarden uitmesten/opstrooien kost je een halve dag werk (als je heel snel bent!) en dan moeten er niet teveel "varkens" tussen zitten!

Dus mijn advies is: als je het doet voor de ervaring (want ik heb HEEL veel geleerd, niet alleen over paarden maar vooral over mensen ) dan moet je het doen, maar die 300 euro zou ik niet accepteren! dat moeten ze zien als "wachtgeld" als een paard s'avonds koliek krijgt dan lig jij ook niet voor de tv!

Waarschijnlijk weet je na een jaar wel precies wat je wel en niet wilt in de paarden!
Een vriendin van mij werkt in Engeland op een dressuur stal, daar schijnen ze wel gewone bedragen te betalen en geen hongerloontjes! In Nederland is het denk ik meer liefdewerk!

succes met je beslissing

ps. dit is natuurlijk een heel beknopt verslag, ik zou een boek kunnen schrijven over wat ik daar heb meegemaakt. Ik was na anderhalf jaar iig helemaal kapot, nu moet ik daarbij zeggen dat we in de zomer vaak zo'n 100 paarden op stal hadden (vakantiegangers) dus dan was het nog even een tandje bij! Sigaar

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:04

in nederland is het grootste probleem dat er na jou genoeg meiden in de rij staan die het voor minder of zelfs gratis doen!
sta je dan mooi met je diploma's , mooi dat ze daar helemaal niets om geven !!!
de meeste paardenmensen denken alleen aan het geld, zoveel mogelijk laten werken en zo weinig mogelijk betalen.
nu houden mensen met weinig ervaring en ambitie het niet lang vol (dan bedoel ik degene die het voor nog minder als het minimum loon doen )
maar jah dan neemt de baas weer de volgende aan want ze denken dan nog steeds dat ze meer hebben aan een goedkope knecht dan aan een knecht met diploma's die (terecht!!!) meer wil verdienen

zo gaat het helaas overal . er zijn er maar weinigen die het echt treffen in de paarden !
ik blijf erbij dat je het beste een goed betaalde (partime) baan kunt nemen en daarbij op een stal of particulier met paarden gaat werken, zo doe je ook de ervaring op of je het daadwerkelijk leuk vind of niet!
maar in de paarden is en blijft het gewoon kei en kei hard werken !
het lijkt allemaal heel mooi , vaak is het dat ook,maar je moet wel tegen eelt op je handen ,op je voeten (en op je ziel) kunnen
en je moet je handen graag uit de mouwen steken
maar let wel goed op waar je aan begint.het baantje wat jij opnoemt bied echt bar weinig!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:16

Ik heb dan wel geen baan in de paarden, maar wel als dierenartsassistente. Ook ik heb een HBO-opleiding gedaan, en werd voor deze baan volgens minimumloon betaald. Ik ben na mijn opleiding bijna een jaar werkloos thuisgeweest, en was blij dat ik eindelijk aan de slag kon. Bovendien wou ik vroeger altijd al da-assist. worden. Op de MAVO werd me dat afgeraden (geen werk in te vinden), en ben vervolgens Havo en 1 jaar VWO gaan doen.
Nu na 5 jaar wordt ik eindelijk als "volwaardig" da-assistent betaald. Nog geen vetpot, maar een stuk beter als minimumloon.

Wat ik in jouw geval zou doen? Dat ligt aan de huidige situatie. Heb je nu werk, of ben je werkloos. Wil je graag verder in de paarden. Is het makkelijk met jouw opleiding een goede baan te krijgen. Bovendien zou ik in elk geval de stallingskosten van mijn paard vrij willen zien. Je hebt er immers zelf de zorg voor?300 euro voor huur van je huisje valt mee, als het inclusief is.

Zorg wel voor goede afspraken. je hebt recht op x aantal vrije dagen, en bovendien mogen ze niet van je vragen om 24/7 stand-by te staan. Bepaalde weekeinden/weken zou op zich kunnen, maar dat moet ook worden uitbetaald.

Wens je erg veel sterkte met het maken van de beslissing. je houdt ons wel op de hoogte, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:17

Ik kan ook ergens bedrijfsleider worden, op een manege.
Ik betaal 100 euro per maand voor huur en eten (zit intern) en ik kan 2 paarden meenemen. Ook mijn hond kan gratis mee.
Ik begin dan voor het minimumloon, maar er is snel vooruitzicht op meer loon....
Dat vind ik redelijk klinken, maar wat jij allemaal moet betalen, nee zou ik niet doen.
Ik heb Deurne gedaan en op stages werd je ook zo uitgebuit. Ze zeggen dat het voor 40 uur is, maar je werkt minimaal 70 uur in de week en moet daarnaast ook nog je eigen paard doen.
Dit hou je misschien een half jaar vol, maar daarna knap je er echt op af.... Misselijk

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:40

Als het heel graag wil moet je het doen. Het geeft in ieder geval aansluiting op je opleiding: praktijkervaring dus, die heb je nog niet geloof ik. Ik zou wel inzetten voor 150 euro boven het minimumloon en je paard gratis mee. Verder een contractje zwart op wit met de werktijden en de vrije uren. En wettelijk zijn meen ik 21 of 22 vakantiedagen vastgesteld. Op internet makijken!! En dan je carriere. Hoe lang als stalhulp, een half jaar en dan bedrijfsleidster? Je moet natuurlijk eerst wel iets laten zien. Die pensioenopbouw komt later wel, als je meer gaat verdienen kun je daar een bedrag voor opzij zetten. Ik denk dat er maar weinig maneges zijn die het pensioen voor hun medewerkers betalen. Dat is namelijk een dure aangelegenheid. Ga eerst het volgende gesprek aan en kijk hoe er gereageerd wordt op jouw voorstel. Doen ze water bij de wijn dan kun je het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 09:46

Tsjonge..... vind het toch wel heel fijn om te horen hoe jullie erover denken. Ook komen er zo een hoop punten naar boven waar ik zelf nog helemaal niet over na heb gedacht.
Even een paar dingen ter info:
Ik hoef niet alleen te mesten. Er werken naast mij 2 mensen part-time ('s ochtends) en deze mesten dus de stallen uit. Ik zal wel mee moeten helpen, maar heb zelf ookal aangegeven dat dat niet mijn hoofdtaak moet zijn. Ben echt niet te beroerd om mijn handen uit de mouwen te steken hoor, maar ga geen 40 stallen alleen doen...
Verder wil ik deze baan gewoon echt graag, hoezeer iedereen in mijn omgeving ook zegt dat ik gek ben.
Verder heb ik een opleiding gedaan die aansluit bij dit werk (in zeker zin) ben namelijk afgestudeert aan de HAS waar ik Dierhouderij & Diergezondheidszorg heb gestudeerd.
En mijn appartementje bestaat uit een klein keukentje, en 2 kamers van ongeveer 16 m2 en ligt aan de binnenbak (en dus in de stallen)...
Ga vanavond zeker onderhandelen, en als iemand nog punten van onderhandeling weet...
Ga dus voor gratis stalling voor Mursey (op zijn minst) minimum loon en geen huur betalen. Mocht hij het niet doen, dan is hij ook niet bereid in mij te investeren, en wil ik dan nog wel voor zo'n baas werken?? Ik merk het vanavond wel....

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:01

Belachelijk! Echt niet doen hoor!

Inderdaad met gratis stalling en gratis inwoning is het wel te doen, maar anders.....

Ow ja, laat je weten hoe het gesprek gegaan is?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:02

Als je het echt graar wilt moet je het gewoon doen.
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan (FL200,- per week en ik en m´n paarden woonden gewoon thuis) en kwam na 6 maanden tot het inzicht dat ik wel gek leek en ben dan ook weer gestopt.
Je zit er niet voor de rest van je leven aan vast dus wat let je om het proberen.
Als je het niet doet blijft het altijd door je hoofd spelen, doe je het wel en het bevalt niet kun je altijd stoppen.
Bevalt het van beide kanten wel zijn er misschiem wel betere loon afspraken te maken.
Zorg wel dat je iets hebt om naar terug te gaan voor jou en je paard zodat je niet "verplicht" bent te blijven omdat je nergens heen kunt.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:10

Dit lijkt mij een moeilijke beslissing. Ik denk dat het geen gek plan is deze job aan te nemen, als je het ziet als een aanloop naar een carrière. Je doet ervaring op en je leert mensen kennen. En ten slotte ben je ook veel met paarden bezig (misschien is het alternatief op een kantoortje werken?).

Hou er wel rekening mee dat je dit geen jaren moet doen. Iemand met een diploma kan een betere job krijgen en meer verdienen.

Ik zou zeker onderhandelen. Inderdaad, de huur en het pensiongeld moet je aan de eigenaar laten. Ten slotte zal het er op neer komen dat je je eigen paardje mee met de rest verzorgt. En ja, om 24 uur op 24 stand by te zijn, moet je ook betaald worden, hé!
Zorg dat er heel duidelijke afspraken zijn rond vakantie nemen en feestdagen enzo.

Als je de job ziet zitten en je kan een beetje onderhandelen met de werkgeven (+ duidelijke afspraken maken), dan zou ik niet twijfelen. Je kan het een beetje zien als een leercontract en je moet het ook niet eeuwig doen. Dit werk kan alleszins een mooie aanvulling zijn voor je cv.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:19

zoek een baan op je eigen HBO-niveau, zorg dat je redelijk goed verdiend (dat kan met een HBO baan) en maak van de paardensport je (al dan niet uitgebreide) hobby met het geld dat je verdiend. Er is echt niet veel te verdienen in deze sport!

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:10

Anya schreef:
zoek een baan op je eigen HBO-niveau, zorg dat je redelijk goed verdiend (dat kan met een HBO baan) en maak van de paardensport je (al dan niet uitgebreide) hobby met het geld dat je verdiend. Er is echt niet veel te verdienen in deze sport!


Helemaal mee eens. Een beetje HBO-er moet rond de 2000 euro bruto kunnen starten. Daar kun je best een paard van houden.
In de paardenwereld is dus echt geen droog brood te verdienen, zoals je zelf al omschrijft. Je loopt de benen onder je kont uit voor een hongerloontje, bovendien voor mensen die over het algemeen meer te makken hebben dan jij en ik samen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:23

ik als HBO ben net begonnen maar werk niet fulltime, fulltime zou ik nette op een paar euro na 1500,- de maand hebben.
JIJ ZOU HARTSTIKKE GEK ZIJN!!!
Echt niet doen hoor, ga op niveau werken en je daar ook fatsoenlijk voor laten betalen.
Vind het belachelijk dat je voor je eigen paard stalgeld moet betalen?!!
Huur incl. GWL en eten zou ik 300 redelijk vinden.
Maar je moet min. 700 eraan over houden (netto)
En let wel...jij hebt de verantwoordelijkheid (durf je dat aan?)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:58

ikke"]
[quote="Anya schreef:
zoek een baan op je eigen HBO-niveau, zorg dat je redelijk goed verdiend (dat kan met een HBO baan) en maak van de paardensport je (al dan niet uitgebreide) hobby met het geld dat je verdiend. Er is echt niet veel te verdienen in deze sport!


Helemaal mee eens. Een beetje HBO-er moet rond de 2000 euro bruto kunnen starten. Daar kun je best een paard van houden.
In de paardenwereld is dus echt geen droog brood te verdienen, zoals je zelf al omschrijft. Je loopt de benen onder je kont uit voor een hongerloontje, bovendien voor mensen die over het algemeen meer te makken hebben dan jij en ik samen.
[/quote]

ben ik het ook HELEMAAL mee eens!!!!!!!!!
paarden als hobby en daarbij een goedbetaalde baan !!!
(doe ik ook!)
ik werk fulltime op de vr8wagen en geef daarbij voor de hobby wat les en heb twee paarden waar ik hobbymatig mee doe crossen.
ik verdien netjes geld en hou zelfs een hoop over!
al blijft de droom op een eigen stalletje altijd wel in me achterhoofd bestaan hoor.....

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 09:57

Nou... gisterenavond dus mijn laatste gesprek gehad.
Heb mijn eisen op tafel gegooid en hij stond echtwel een beetje te kijken.
Toch begreep hij wel dat ik er niet op achteruit wilde gaan (heb tot 1 september een goed betaalde baan) en hij zou erover nadenken.
Ik ga 2,5 weken proefdraaien voor minimumloon en rij dan op en neer.
Wil gewoon weten wat ik zou laten lopen als ik het niet zou doen, en van die 2,5 week wordt ik niet dommer (het is overigens ook zwart dus hou ik er ook meer aan over Knipoog).
Dan kijken we daarna van beide kanten of het bevalt en dan ga ik weer onderhandelen. Heb weekenden vrij en werk van half 9 tot half 6, dus duidelijk afgebakende werktijden. Tsja... als hij zegt, gratis stalling, 150 Euro huur en minimumloon doe ik het waarschijnlijk ook... ik weet niet... ik zie het na die 2,5 weken wel weer en dan zal ik jullie op de hoogte houden.
Haal ik wel dit topic uit de oude doos (want ik ga daar pas over een tijdje heen) maar goed, moet kunnen voor een keertje...
Mochten jullie nog dingen kwijt willen.... graag!!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:38

Ik zou alle dingen tijdens die 2,5 week opschrijven wat er in je op komt wat je niet bevalt of juist wel.
En hou die boeren goed in de gaten, laat hem tekenen voor de gratis stalling en huur als hij daarmee akkoord gaat!.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:44

Ik denk dat dit een goede regeling is. Zo heb je ook een beter idee van wat het werk inhoudt. Probeer alleen niet van je eisen af te stappen. Misschien hoopt de werkgever dat je na die 2 weken en half toch beslist aan zijn voorwaarden te werken. Als hij over 2 weken doet alsof zijn neus bloed over jouw eisen, dan zou ik er wel mee kappen.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:39

Ook nog iets om in de gaten tehouden is is de belastingdienst, omdat je zg Loon in natura krijgt. Er is heel wat veranderd mbt onkostenvergoedingen ik hoorde pas op de radio dat de belastingdienst een aanslag had opgelegd bij een gemeente omdat die gratis cup'o'soup verstrekte! misschien even op de site kijken ?

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 12:09

Krijg alleen in die 2,5 week even zwart betaald, daarna gaat het gewoon op contractbasis en geheel wit.. dus dan blijft de belastingdienst wel weg toch?? Behalve als ze nu dit topic lezen... Knipoog

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers