Een vraagje over het rijden van een trektocht.

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Melina

Een vraagje over het rijden van een trektocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 14:41

Hoi,
Ik ga samen met een paar vriendinnen van 7 t/m 14 juli op trektocht in de Veluwe. We hebben er allemaal hartstikke veel zin in en zijn al voor bereidingen aan het treffen. We gaan vrijdag langs de adressen waar we blijven overnachten. Maar nu had ik een vraagje. Wij hebben de pony's nog niet beslagen, maar moet dit altijd? Want onze pony's hebben goede, harde hoeven en zijn gewend veel buiten te rijden. Maar is het op de veluwe erg nodig om toch ijzers eronder te doen?
Groetjes Melina

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:58

In principe niet, het is grotendeels zandpaden en er zijn bijna overal goede bermen. Je zou kunnen overwegen om alleen voor te laten beslaan, maar als je paardje goede harde hoeven heeft hoeft dat niet echt lijkt me.

Veel plezier. Mijn eigen 'rondje' over de Veluwe begint op 2 augustus Lachen

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

jilleroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:45

als jij op de veluwe blijft lijkt het me niet nodig idd.
gezien het meestal onverharde wegen zijn daar.

volgend jaar hoop ik op trektocht te gaan met snowdon (ook van bokt) en wij gaan dwars door nederland. dan zal het wel nodig zijn omdatje meer verharde wegen tegenkomt dan onverhard.
zorg dat je pony in goede conditie is en zorg voor een back up zodat als er iets gebeurt je altijd opgehaald kan worden.
een ehbo set is ook een must

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie