Vraagje over een bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Vraagje over een bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 12:20

Ik ken een paard op een manege en die heeft een speciaal bit, ik weet alleen niet waarom dit paard zo'n bit heeft. Ik weet ook niet hoe het heet maar het zijn een soort ringen die afzonderlijk van elkaar kunnen draaien en dan zijn ze rood en geel om en om gekleurd.

Wie weet het?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:28

Dat is om het paard meer met het bit te laten spelen en die verschillende metalen om het smakelijker voor hem te maken.
Volgens mij.
Wie het beter weet mag het zeggen.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 12:38

Ik heb het net ergens opgezocht en ze gebruiken dit bit omdat het paard een normaal bit vastpakt en dit met dit bit niet of minder kan omdat die ringen draaien. Dus eigenlijk heel simpel, hij heeft geen grip op het bit.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:39

Das waarschijnlijk een rollenbit. Gaat het bit vastpakken tegen. Ik ken iemand die heeft er ook eentje, maar het helpt niet zoveel.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:45

Ik heb er zelf ook mee gereden. Ik had een jonge pony. Die snel door kreeg dat als je met een gewoon bit rijdt. Dat je dat bit kan vastpakken en dat de ruiter dan niks meer te vertellen heeft. Iemand raadde mij toen aan om ook zo'n bit te kopen. Ik reed er toen af en toe mee en het werkte bij mijn pony wel.