Wat helpt nu echt tegen vliegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samantha_

Berichten: 10753
Geregistreerd: 20-12-02

Wat helpt nu echt tegen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 12:38

Mijn verzorgpaard heeft enorm veel last van vliegen, vooral op z'n hoofd. Als ik hem uit de wei haal, is z'n hele hoofd zo ongeveer zwart van de vliegen! Nou gebruik ik altijd spray, met citroen, maar dit werkt maar even vind ik. Wat helpt er nu echt?


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:28

Ik heb zelf gewoon zo'n frontriem met allemaal sliertjes aan zijn halster gemaakt... De eerste paar keer werd mijn paard er een beetje gek van. Maar nu heeft ze geen last meer van vliegen op haar hoofd, waardoor ze dus iedere keer ontstoken ogen had Boos! sinds dat sliertending... geen last meer van gehad!! (en verder heeft ze een vliegendeken om... dus)
Maar spraymiddeltjes... heb bij mijn eigen paard de indruk dat niets werkt.. dus dan maar op een andere manier vliegen te lijf gaan Knipoog

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:28

dekens en maskers is volgens mij het enige wat helpt. Sprays en gels werken maar tot je paard gaat zweten, en als het echt warm is zweten ze ook op stal of in de wei. Zitten alleen wat meer kosten aan...
Knoflook voeren schijnt ook goed te werken, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Dat zweten ze dan uit en van die lucht schijnen zelf vliegen etc. niet te houden. Maar dus geen ervaring mee.


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:13

iid, bij mijn paarden werken ook alleen de dekens en slierten (maskers gebruik ik niet) de sprays zijn binnen no-time weer weg en dan kun je weer opnieuw beginnen met sprayen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:39

Knoflook wil ook wel helpen. Tenminste, bij mijn paardje helpt het redelijk. Het is niet afdoende, maar ze heeft er beduidend minder last van dan vorig jaar.
En verder idd alleen dekens en sliertjes....

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:46

Iid knoflook laten eten, das heel goed, maar ook knoflook over t beesje heen smeren kan helpen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:00

de knoflook helpt ook heel goed bij mijn paard. je moet het gven bij het eten iets voor de zomer echt begint, dan begint het goed te werken wanneer het nodig is. het heeft wat tijd nodig om in de vacht te kruipen. je kan nu zeggen, mn paard gaat uit zn bek stinken maar je ruikt er zo goed als niets van! het helpt echt!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:27

ik heb een neovet roller voor tegen de vliegen om zijn ogen en op zijn hoofd,. Dit spul werkt echt goed. Mijn paard heeft bijna geen last meer van vliegen.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Dees, laran en 32 bezoekers