Eigen paard en daarnaast nog een andere sport??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:11

ik duik naast het rijden van twee paarden (+vertroetelen van 2 andere) 4 a 5 dagen in de week, een volledige baan, wat vrijwilligers klusjes, huishouden en een sociaal leven. Dat betekent op vrijdag zwembadtraining en in de zomer in principe iedere twee weken duiken. Kan wel, is wel druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:08

runningkawa schreef:
Hoe lang is jou lunchpauze dan ? *LOL*


We werken in bloktijden. Je moet verplicht aanwezig zijn tussen 9.00 en 12.00 uur en tussen 14.00 en 16.00 uur. Verder ben je verplicht het aantal uur per week dat je werkt vol te maken en dat dien je ook zelf gespecificeerd naar projectnummers per week in te leveren.

Ik heb nu het geluk dat ik op een stal sta waar alleen pensionklanten staan. Dus ik kan zelf bepalen hoe laat ik ga rijden. Voorheen toen ik op een manege stond, kon ik alleen rijden tussen 18.00 en 19.30 uur. Niet echt ideaal

Mijn werkgever stimuleert het fitnessen in de pauze enorm door behoorlijk bij te dragen in het abonnement van de sportschool .

Jullie snappen wel dat ik hier graag tot aan mijn pensioen blijf werken

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:50

Wij bowlen ook nog 2x per week, 1x training en 1x competitie.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:38

Ik skate tussendoor erbij Haha!
Maar dit is natuurlijk iets wat je zelf kan indelen.
Maandag werk ik van 1 tot 6, de rest van de week van 9 tot 6.
Dan heb je natuurlijk je familie, vriend en kennissen plus vrienden nog waar je tijd in moet steken.

Dinsdag en zaterdag heb ik een verzorgmeisje, dus dat zijn mijn vaste in andere dingen tijd steek dagen.
Dinsdag meestal skaten en zaterdag huisbezoekjes maken of ontvangen.

Misschien dat ik op maandagmorgen nog fitnes er tussendoor kan douwen...maar echt een vaste sporthobby erbij gaat denk echt niet lukken.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:43

Ik zou dat echt niet kunnen hoor.. Doe soms Fleur 's ochtends voor ik naar het werk ga zodat ik toch even een avondje administratie kan doen, opruimen of gewoon NIETS. Verder ben ik elke dag toch zeker wel van 6 tot 22u bezig, dus zou echt niet weten waar ik extra sportuurtjes vandaan moet halen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:47

Een teamsport erbij doen lijkt me niet handig als je iedere dag een paard te verzorgen en te rijden hebt. Een sport die je individueel kunt beoefenen op een tijdstip dat jou het beste uitkomt is in zo'n geval handiger: skaten, hardlopen, fietsen. En als je een een sportschool om de hoek hebt, dan kan fitness ook een optie zijn. Knipoog

Wat conditietraining betreft is het best slim om naast het paardrijden nog een sport te beoefenen zoals ik hierboven noemde. Mijn eigen ervaring is dat ik met paardrijden mijn spieren wel actief train, maar mijn conditie niet echt. En ik kan ook nog eens alleen in het weekend rijden, dus doordeweeks probeer ik te skaten om toch aan mijn conditie te werken. Jammer dat dat nu even niet lukt met mijn enkel, ik begin het ook echt te missen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 23-06-03 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:48

ik heb helemaal geen tijd, mijn paard staat inmiddels 4 km van de stal af op de wei, dus ik jog, zullen we mar zeggen. Daarnaast een baan en een huishouden met een hond en katten, dus helaas pindakaas, geen andere sporten voor mij

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:59

Naast Solide doe ik ook nog 1x in de week aan streetdance en ik werk 38 uur in de week. Ik heb een onregelmatig rooster, dus ooit is het lastig, maar vaak is dat makkelijk te combineren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:04

Jippie"]
[quote="runningkawa schreef:
Hoe lang is jou lunchpauze dan ? *LOL*


We werken in bloktijden. Je moet verplicht aanwezig zijn tussen 9.00 en 12.00 uur en tussen 14.00 en 16.00 uur. Verder ben je verplicht het aantal uur per week dat je werkt vol te maken en dat dien je ook zelf gespecificeerd naar projectnummers per week in te leveren.

Ik heb nu het geluk dat ik op een stal sta waar alleen pensionklanten staan. Dus ik kan zelf bepalen hoe laat ik ga rijden. Voorheen toen ik op een manege stond, kon ik alleen rijden tussen 18.00 en 19.30 uur. Niet echt ideaal

Mijn werkgever stimuleert het fitnessen in de pauze enorm door behoorlijk bij te dragen in het abonnement van de sportschool .

Jullie snappen wel dat ik hier graag tot aan mijn pensioen blijf werken
[/quote]

Mooi geregeld zo
zal het eens uitprinten en rondstrooien op het werk Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:12

Ik zwom 1x in de week en half uurtje. Nu ik thuis zit met mijn rug doe ik helemaal niks meer.Soms heb ik het idee dat binnen in mij niks meer gebeurt Boos!
Maar als ik straks weer goed ben ga ik weer sporten, om mijn conditie en spieren weer op te bouwen en mijn overtollige kilo's er weer hard aftrainen. Ik kan niet wachten tot ik weer actief kan worden.
En het zwemmen ga ik dan ook weer oppakken.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:36

Ik zou het zeker niet doen. Met hockey ben je toch minimaal 2 dagen per week kwijt. 1 x trainen en ook nog wedstrijd. En met wedstrijden ben je toch soms als je uit moet spelen een halve dag weg!!Dus nee, ik zal het zeker niet doen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:19

vergeet niet dat hockey een teamsport is en dat schept verplichtingen. Je hebt wedstrijdseizoenen en dan moet je wel meedoen omdat je anders je team in de steek laat. Daarbij als je het goed wilt doen train je meer dan eens per week volgens mij dus dat moet je eens uit zien te vinden.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:06

Teamsport zou voor mij ook te veel verantwoordelijkheid zijn. Vooral als je de hele week werkt, als je iets minder werkt ben je niet perse van de avond afhankelijk.
Ik heb het ook een tijd erg druk gehad. 32 uur per week werken, huishouden, 5 keer per week rijden en 2 avonden van 6-10 naar school met het nodige huiswerk (4-6 uur per week)
Nu heb ik het iets rustiger allemaal. Ik vond dat ik wel iets te vet werd en conditie was ook van een bejaarde dus..loop ik nu 3 keer per week hard, een paar keer rijden en een paar keer trampolinespringen.
(schijnt ook erg goed te zijn). Ik doe dat pas een week maar er is al anderhalve kilo af.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:09

dat lijkt me leuk: trampoline springen, mag mijn paard ook meedoen *grijns*??????

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:03

Moritz schreef:
dat lijkt me leuk: trampoline springen, mag mijn paard ook meedoen *grijns*??????


alleen alstie ook de salto doet Haha!

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:06

Ik doe 1x per week aan fitness samen met een vriendin. We gaan dan ca. 1.5 uur flink aan de slag. Gebruik je nog eens andere spieren dan met het paardrijden. Verder maak ik wel eens een wandelingetje.
Ik rijd nu 4x per week. Als mijn paard weer helemaal goed is, ga ik denk ik weer naar 5x per week.

Voorheen reed ik haar 6x per weer, omdat ze zo weinig buiten kwam.
Ze loopt nu eigenlijk fijner als eerder. Dus ik wil het niet te gek maken qua rijden met haar.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:38

als ik op school zit red ik het om 1x per week te zwemmen of te fitnissen, alleen in stageperiodes waarbij je fulltime werkt en ook tig verslagen moet inleveren gaat mn vrije tijd toch echt naar mn paardje. ik werk ook 1 dag per week, maar ben meestal op tijd klaar om nog een buitenrit te maken, voor meer heb ik geen energie. tijdens mn stage ook niet, ben gewwon kapot naar zo'n periode van 8 a 9 weken, al kan ik bij mn volgende stages tussendoor 3 uur naar huis, dus genoeg tijd om te rijden ofzow en daarnaast te sporten

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:55

Een paar jaar geleden had ik iedere avond wel iets anders te doen: fitness (moest ik van de fysio), aerobics, tennis, squash, skaten, schildercursus en 1 avondje paardrijden, en uiteraard ook nog regelmatig iets met vrienden afspreken. Op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt omdat ik het veelste vermoeiend vond, ik had nooit rust en kon me nergens echt in verdiepen (bij sommige dingen wilde ik dat ook niet, maar vooruit). In die tijd had nog geeneens een vriend.
Op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt en ervoor gekozen om meer te gaan paardrijden. Eerst heb ik een aantal dagen per week een paard geleased en sinds afgelopen november heb dan Kaunos. Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen, maar als je nu het gevoel hebt dat je nog tijd en energie over hebt, dan zou je het kunnen proberen bij een recreatief team. Maar je geeft zelf al aan: of je vriend of Kore leiden eronder......dus of het een goed idee is?