Is een Tinker voor mij geschikt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Is een Tinker voor mij geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 19:10

Zoals sommige wel weten wil ik dolgraag een Tinker hebben. Wij gaan dus verhuizen (kan nog wel even duren) naar een huisje met een stukkie land+stal waar ik dus eindelijk een paardje mag. Ik wil dus heel graag een Tinker hebben en heb wat info opgezocht enzo. Veel mensen zeggen dat ze nogal koppig en eigenwijs kunnen zijn en helemaal niet zo leuk zijn als de meeste mensen zeggen. En ik met mijn 3,5 jaar manegeles.... Ik wil graag een paardje waar je vanalles mee kan zoals beetje dressuur, beetje springen , beetje buitenrijden. Is een Tinker nu wel zo geschikt???

-xxx-jes Jildau

(bij Tinkerpraat dus ook gelezen dat Tinkers nogal pittig kunnen zijn)


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:41

hee jildau, ik heb een tinkertwenter en dat is een dotje....ik woon vlakbij je, je mag wel eens komen kijken....
ook heb ik een haflinger te koop staan die misschien wel geschikt voor je is... een ruin van 3 jr., heel lief, maar best wel temperamentvol, maakt een leuk sprongetje en heeft mooie bewegingen. 1.45 groot, vrij luxe gebouwd. sober, is gewned buiten te staan....
nou ja kom maar eens langs zou ik zeggen....

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:48

RodeoGirl schreef:
Zoals sommige wel weten wil ik dolgraag een Tinker hebben. Wij gaan dus verhuizen (kan nog wel even duren) naar een huisje met een stukkie land+stal waar ik dus eindelijk een paardje mag. Ik wil dus heel graag een Tinker hebben en heb wat info opgezocht enzo. Veel mensen zeggen dat ze nogal koppig en eigenwijs kunnen zijn en helemaal niet zo leuk zijn als de meeste mensen zeggen. En ik met mijn 3,5 jaar manegeles.... Ik wil graag een paardje waar je vanalles mee kan zoals beetje dressuur, beetje springen , beetje buitenrijden. Is een Tinker nu wel zo geschikt???

-xxx-jes Jildau

(bij Tinkerpraat dus ook gelezen dat Tinkers nogal pittig kunnen zijn)



Tinkers zijn heerlijke beesten, maar inderdaad....ook lekker koppig en oersterk!
en eigenwijs??reken maar Haha!
Het is inderdaad niet zo dat een tinker altijd maar een mak schaap is.....wat veel wordt gezegd.
Ga eens hier en daar kijken........je hebt zoals je zegt geen haast....dus neem alle tijd....

succes.....

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 19:50

Dat vind ik heel lief van je.
We zijn nog aan het kijken voor een huis dus het duurt nog wel een hele poos voordat we dan eindelijk een huisje hebben en dan duurt het nog langer voordat ik een paardje krijg. Maar kijken kan natuurlijk altijd even. Kzal er aan denken!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:07

you're welcome!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:31

ook bij tinkers zitten goede en kwade tussen, maar je weet gewoon dat veel tinkers trauma's hebben opgelopen, en dus op sommige dingen heel raar kunnen reageren, op die momenten heeft een tinker een zeer duidelijke leider nodig, die ook heel eerlijk is,
want als je tegen een tinker niet eerlijk bent, dan zullen ze jou welleens even eerlijk laten zijn, ze laten zich namelijk niet zomaar op hun kop zitten,
als ik jou was, en het zou me niet uitmaken welk ras ik eigenlijk nam, dan zal ik gewoon op zoek gaan naar een paardje totdat ik KLIK hoor, dan weet je gewoon dat het goed zit tussen jou en je paard, en dat je alleen nog moet leren hoe je alles met hem kunt doen.
succes ermee,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:34

jah ben ik het helemaal mee eens!
Laatst bijgewerkt door dola op 21-06-03 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:35

welke moon????

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:36

ow sorry verkeerde topic

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:45

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het goed vind dat je goed bij je zelf nagaat of een tinker geschikt voor jou is Lachen
En zoals xena zegt, neem gewoon alle tijd om eens goed rond te kijken. Er zijn natuurlijk hele brave tinkers, maar ook pittigere. Maar dit houd je bij elk ras, je kan bij sommige rassen wel zeggen dat ze over het algemeen braaf en rustig zijn, maar er zullen altijd uitzonderingen zijn.
Dus kijk gewoon eens of je in de buurt wat tinkertjes kan bezoeken. En laat je, als het echt op het kopen van een paardje aankomt adviseren door bijvoorbeeld je instructrice. Het is in ieder geval wel verstandig om iemand met veel paardenkennis mee te laten kijken.
Nog even iets: Missnynke, ik vind dit een erg lieve en meedenkende uitnodiging voor RodeoGirl!

Succes ermee!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:49

ik ben gewoon lief;-)

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:05

o ja..........ga niet alleen eens kijken, maar rijd er ook eens op Haha!

daarvoor wil Boyd zich vast wel beschikbaar stellen Tong uitsteken

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 13:44

Jah kijk dat van dat rijden is juist het probleem.
Op de manege heb je geen Tinkers.
Nu hebben mijn oom en tante wel een manege met een Tinker en daar rijden ze western en die Tinker staat gewoon stil in het midden en daar sta je.
Maar door zijn karakter en uiterlijk vond ik het wel gelijk een tof beest!
Bij de kinderboerderij hier staat wel een schat van een Tinker maar daar mag ik niet op rijden omdat die daar pension staat.

Ook bedankt Xena!!!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 13:48

Citaat:
En eigenwijs...reken maar! *LOL*


Dat vind ik juist helemaal niet erg.
Ik wil juist graag een beetje eigenwijs paardje.
Maar niet een beest die even heen gaat waar die zelf heen wil en die ik dan echt niet kan keren. Of die ik niet kan houden of juist 1 die niet vooruit te branden is...

Bij Tinkerpraat hadden heel veel bokkers een Tinker bij een of andere Rudy weg. Heeft die een internetsite???

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:16

Ik denk dat je Rudy Asbroek bedoeld.
Dit is zijn site: http://www.detukkertinkers.com.
Ik heb zelf mijn tinker bij Foubert in Stekene (b) gekocht.
Ik ben er erg tevreden over.
Voor hun site kun je kijken op: http://www.tinkerstal-foubert.be.
Ook kun je eens kijken op: http://www.tinkerhoeve.nl van de Bonte Parels, http://groups.msn.com/theSandyRoadRanch van de Sandy Road Ranch, http://www.stoeterijgadedijk.nl van stoeterij Gadedijk, http://www.iersetinker.nl van de Bonte Vriend,http://users.skynet.be/tirnanog van de tir na nog stables, deze verkopen allen tinkers.
Ook een leuke site om even een kijkje te nemen is http://www.tinkerwereld.com, hier kun je veel info over tinkers lezen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:47

RodeoGirl schreef:
Jah kijk dat van dat rijden is juist het probleem.
!
Bij de kinderboerderij hier staat wel een schat van een Tinker maar daar mag ik niet op rijden omdat die daar pension staat.

Ook bedankt Xena!!!


bedoel je de kinderboerderij in Drachten?
Boyd staat namelijk op de kinderboerderij in Leeuwarden, en op hem mag je van mij best wel eens rijden.....moet je maar even een seintje geven

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 16:51

Hardstikke bedankt Tinkerluna!!!
Heb ze allemaal bekeken en er zitten leuke Tinkers tussen.
Bedankt!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:51

bij de kinderboerderij in drachten hebben ze wel een gigantisch mooie haflinger....de laatste tijd ben ik er niet meer geweest dus van een tinker weet ik niets...

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 16:58

Okeey Xena als ik eens in Leeuwarden ben!
Ik zal mijn moeder eens vragen of ze me naar de kinderboerderij in Leeuwarden wil crossen.
Thanxxx!!!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 16:59

missnynke schreef:
bij de kinderboerderij in drachten hebben ze wel een gigantisch mooie haflinger....de laatste tijd ben ik er niet meer geweest dus van een tinker weet ik niets...


Die is verkocht aan een privee eigenaar(es).
Was idd een prachtig en ook lief beest!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:03

RodeoGirl schreef:
Okeey Xena als ik eens in Leeuwarden ben!
Ik zal mijn moeder eens vragen of ze me naar de kinderboerderij in Leeuwarden wil crossen.
Thanxxx!!!



graag gedaan........

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:09

Het zijn geweldige paarden, echt waar..
Alleen jammer dat velen ze zien als ' de makste paarden ter wereld'
De mijne is enorm mak, niet snel bang, alleen de combinatie sterk + super-eigenwijs wil nog weleens tegenwerken Knipoog

Maar ik denk dat er zeker wel een geschikte Tinker voor je te vinden is!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 17:12

Mazzel-meid schreef:
Het zijn geweldige paarden, echt waar..
Alleen jammer dat velen ze zien als ' de makste paarden ter wereld'
De mijne is enorm mak, niet snel bang, alleen de combinatie sterk + super-eigenwijs wil nog weleens tegenwerken Knipoog

Maar ik denk dat er zeker wel een geschikte Tinker voor je te vinden is!


Ik hoop het *LOL*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:37

Ik zou met jou 'wensen' eerder voor een haffie gaan dan voor 'n tink. en dan een rijtypische haf. als ik aan t werk wil met een paard heb ik gewoon liever een haf onder mn kont dan een tink, zijn over het algemeen iets 'sportiever', ook qua bouw. maar bij ieder ras heb je er natuurlijk goeie en mindere tussen, dus t blijft proberen.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:15

Tinkers zijn sportiever dan je denkt eigenlijk!
Als je heel veel wilt springen kun je beter geen tinker, ze kunnen netjes dressuur lopen maar niet voor echte topwedstrijden, voor recreatiebuitenrijden enzo zijn ze het leukst!!!
Je moet goed opletten wat voor tinker je koopt, want de meeste worden niet zo serieus ingereden heb ik het idee, maar als je een leuke tinker hebt heb je er enorme lol aan!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 38 bezoekers