Bijrijder bij het paard, of eigenaren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Bijrijder bij het paard, of eigenaren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 22:30

Nou dat vroeg ik me dus af. Als je een bijrijder hebt, en jij verkoopt bijvoorbeeld je paard en gaat kijken voor een nieuw paard, gaat de bijrijder dan mee naar het nieuwe paard of blijft ze bij je oude paard mits de nieuwe eigenaren dat willen? Het zal wel de eigen keuze van de bijrijder zijn. Maar wat is nou het meest logische??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:18

Als ik een paard koop, dan heb ik er geen behoefte aan om de bijrijder ook mee over te nemen. Ik zou het prima vinden wanneer een vorige eigenaar of bijrijder een keer op bezoek komt, maar verder niks.
Ik denk dat dat voor de meeste kopers wel zal gelden. Bovendien blijft zo'n paard lang niet altijd in de omgeving staan, dus vaak is het niet eens een optie om een bijrijder over te nemen.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:50

Ik denk idd dat het niet eens altijd kan dat de bijrijder meegaat, vanwege afstandsverschil. Zou (als k dan in zo'n situatie zou zitten) de vorige bijrijder wel langs laten komen zeg maar, als ze dat graag zouden willen om hem op te zoeken. (weet uit ervaring hoe blij zo'n vorige bijrijder daar mee kan zijn, he eva Haha! thx :p )