longeersingel en bijzetteugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

longeersingel en bijzetteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 21:08

Ff een vraagje, ik longeer Appie normaal nooit met hulpteugels etc. maar het leek me wel eens leuk om te weten hoe Apollon loopt met bijzetteugels.
Nou heb ik ff een vraagje over die hulpteugels.
Hoe strak moeten die nou eigenlijk? (in het begin losjes, dat weet ik) maar als ze helemaal warm gelopen is? dat je haar hoofd niet meer naar voren kan doen of hoe?
ennuh, moet je de buitenste bijzettteugel iets losser doen als de binnenste? (lijkt me best logisch maar wie weet)
Ik wou dit eerst ff zeker weten zodat ik niet ga liggen klooien.
Ik vraag het ook eerst aan m'n intructeur als ik geen goed advies krijg hier!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:43

Voor meer info over longeren met bijzet kan je misschien beter even kijken bij het forum Uit het Zadel. Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:48

Ik zet zelf niet bij met hulpteugels, maar gewoon met een touwtje. Dit komt van tussen de voorbenen (longeersingel met ring onder) door het bit, terug naar de longeersingel. Ik zou het de eerste keer niet te strak doen, sommigen komen behoorlijk in verzet. Je moet je paard in ieder geval niet zo "vastbinden" dat ie achter de loodlijn gaat lopen, maar dat lijkt me logisch (had je vast zelf ook al bedacht!)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:23

Ik gebruik voor het longeren altijd een longeersingel en de halsverlenger. Die is helemaal elastisch en dat vind ik prettiger voor het paard. Ik doe het elastiek onder de buik vast en dan door de bitringen en boven zijn hoofd. Zo blijft ie mooi voorwaarts/neerwaarts lopen. Je kunt het elastiek makkelijk verstellen dus dat is handig.

Come over to the dark side, we have cookies!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:32

Ik zou een keer een lesje daar aan besteden. Ik heb ook stapels boeken doorgenomen over hoe je dat het beste kan doen, maar je leert het het best als iemand je het kan laten zien en uitleggen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 13:14

Ja, dat was ik ook van plan, maar dat duurt nog een week..dan mar wachten, ik ga iig niet zelf aanklooien. Bedankt voor je tip Batje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 90 bezoekers