Met Ivanka naar Texel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Met Ivanka naar Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 13:21

Goede vrienden van mij wonen op Texel (de eigenaren van Skippy).
Ik heb gevraagd of ik binnenkort een keer mocht komen, natuurlijk mocht ik komen, maar ze zouden het erg leuk vinden als ik Ivanka mee zou nemen!

Dat lijkt me echt gewoon supergaaf! Party!! Lekker met mn paardje over het strand rijden, mag daar zo lang blijven als ik wil.
En ik heb bij de Zeeman zowiezo 2 weken vrij en zou ik dan dus tijd hebben om daarnaartoe te gaan met Ivanka.

Maar het is zo'n t*ring eind (en geen paasei-eind Haha!) rijden van hieruit! Ongeveer 4 uur...
Dan moet ze ook nog op de boot.

Wat vinden jullie? Denken jullie dat het voor Ivanka niet te zwaar is?

Sanne
Laatst bijgewerkt door Tinne op 20-06-03 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:26

Wat is een paasei eind? Haha!

Het ligt eraan, als het 30 graden is zou ik heeeeeeeel vroeg vertrekken. Onderweg een paar keer stoppen voor water en misschien -als je de mogelijkheid hebt- even beentjes strekken.

Ik zou me niet druk maken over de reistijd, aangezien de meeste paarden ook 23 uur per dag op een box staan Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:35

Kan je niet een tussenstop met overnachting regelen bij een bokker voor jou en Ivanka bij Den Helder in de buurt? Dan hoef je niet de hele reis in 1x te doen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:37

Ik weet het wel hoor
Dan kom je naar Den-Helder, waar de boot natuurlijk vertrekt. Kom je eerst gezellig met Ivank bij mij op stal langs, daar kan ze even uitrusten, eten, drinken.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 13:38

Kim staat altijd met een oplossing klaaar Haha! Haha *LOL*

Opzich zou dat nog niet eens zo'n slecht idee zijn, maar ja... dan moeten ze het hier in huize Sanne nog wel mee eens zijn *LOL*

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:35

Klinkt heeel cool!
Ik zou zeker weten het proberen te regelen.
Is Ivanka makkelijk te laden? rustig op de trailer?
Dan moet dat lukken. eventueel hou je tussentijds een stop en even als er mogelijk heid toe is uit laden, en stukje lopen.
Moet je wel zeker weten dat ze er ook weer makkelijk in gaat Knipoog

Cool zou wel stoer zijn

Tinne schreef:
Maar het is zo'n t*ring eind (en geen paasei-eind Haha!)

en laatst snapte je niet wat ik in de pb met die sensuur bedoelde Knipoog

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:16

Tinne schreef:
Dat lijkt me echt gewoon supergaaf! Party!! Lekker met mn paardje over het strand rijden, mag daar zo lang blijven als ik wil.
En ik heb bij de Zeeman zowiezo 2 weken vrij en zou ik dan dus tijd hebben om daarnaartoe te gaan met Ivanka.

Maar het is zo'n t*ring eind (en geen paasei-eind Haha!) rijden van hieruit! Ongeveer 4 uur...
Dan moet ze ook nog op de boot.

Wat vinden jullie? Denken jullie dat het voor Ivanka niet te zwaar is?

Sanne


Vier uur vanuit Breda ver? dat zijn standaard einden voor mij en paard. Ik ga regelmatig naar Drenthe, is ook vier uur, stelt niks voor.
Ook de boot stelt niks voor, ik ben twee keer op terschelling geweest, ook geen centje pijn.
Kortom, ik zie je problemen niet, gewoon inladen die handel en veterkken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:26

Ik realiseer me net ook dat ik jaren wekelijks van Rotterdam naar Friesland ben gereden met trailer met paard voor de wedstrijden. Dat zijn ook ritten van ruim 3 uur. Zonder tussenstop idd in 1x doorgekacheld.....

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:22

Als je eenmaal in Den Helder bent dan ben je er eigenlijk al, je zit maar 25 minuutjes op de boot ongeveer. Volgens mij moet dit goed gaan hoor, zeker als je onderweg een keer of twee stopt om te kijken of ze iets wil drinken. Dat kun je op de boot ook doen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:11

Het is idd maar een klein half uurtje op de boot. Maar dat weet Tinne wel hoor Knipoog

Flair staat erg dicht bij de Boot, bij de vuurtoren dus Knipoog
Je ouders kunnen lekker een bakkie koffie drinken in de kantine of op het terras

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:30

4 uur reizen is voor het paard niet erg. Bij het wachten op de boot kan ze (in de trailer) even rusten en wat drinken. Verder zou ik gewoon doorrijden.
Voor de chauffeur is het vermoeiender als je niet gewend bent om met een trailer te rijden Lachen

Angel_power
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:42

hoe heten die mensen?¿ (sorry nieuwschierig Geld, geld!)
ik ken wel wat mensen op texel...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:33

flair schreef:
Het is idd maar een klein half uurtje op de boot. Maar dat weet Tinne wel hoor Knipoog


Dat weet Tinne idd wel Haha! Haha *LOL*

Maar nu komt het volgende probleem; ik kan een trailer gratis lenen van iemand, maarrr... nu hebben wij geen auto om die aan te koppelen *LOL*
Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht zeg Wij hebben een Renault Clio...
Maar misschien kan er ook wel ergens een vrachtwagentje gehuurd worden Verward Maar daar heb je zeker weer zo'n rijbewijs voor nodig... damn..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:54

Er zijn zat veewagentjes voor klein rijbewijs hoor Lijkt me niet dat je een 4-paards nodig hebt Knipoog

4 uur kan makkelijk, als ik ga crossen ben ik ook zo 3 uur onderweg(en dan nog terug) en dan staan ze overdag ook nog veel op de trailer. Nog nooit problemen mee gehad.
En als je onderweg nog even wilt stoppen in Den helder dan geef je maar een gil Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:10

Mijn merrie is begin mei bij mij op stal gekomen, bijna 9 mnd. drachtig en 9 uur op de vrachtwagen Knipoog !
Ik heb me natuurlijk vreselijk veel zorgen gemaakt of alles goed zou gaan, maar het is echt perfekt verlopen Lachen !
Als je er echt heen wilt: inladen die dame en karren maar !! Veel plezier!!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 12:26

Ik wil er echt heen Lachen
Klinkt misschien heel stom, maar het lijkt me wel zo geweldig om Skippy én Ivanka samen te zien Lovers Mijn 2 grote liefdes bij elkaar Lovers

Hmmm... en waar zou je zo'n veewagentje kunnen huren? Schijnheilig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:13

Vraag eens bij een bedrijf waar ze ook trailers verhuren, sommige hebben ook zo´n vrachtwagentje! anders misschien een advertentie bij maneges in je omgeving een advertentie ophangen ?!!