marquis hoefschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:22

Een onafhankelijke kwaliteitstest zou toch handig zijn van de diverse types en merken die er zijn van hoefschoenen. Eerst wist ik van één merk, nu zijn er al een handvol. Elke met z'n voor en nadelen vermoed ik. Jammer dat waarschijnlijk niet één bokker ze allemaal getest heeft over voldoende lange duur om te oordelen over de hoefschoen in het algemeen.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:59

Ik ben ergens ooit eens een engelze site tegengekomen die de verschillende merken op een rijtje had staan met de voor- en nadelen aangedragen door gebruikers. Aan de hand hiervan heb ik toen gekozen voor de Old Mac's. De Marquis' waren er toen nog niet.
Doe eens een search op Google (engels) want hier zijn de schoenen vrij nieuw, maar in Amerika worden ze al jaren gebruikt.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 00:02

Ik krijg nogal wat gemengde adviezen over alle types die er zijn na een search. Van dolenthousiast tot ronduit de grond in boren die rommel .... Misschien een "bokt testteam" opstarten Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 00:04

Oei ... k'heb een kadoo'tje naast mijne naam nu .... Haha! ... IK BEN JARIG (ouwe doos geworden)

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:16

sonjabelgium schreef:
Ik krijg nogal wat gemengde adviezen over alle types die er zijn na een search. Van dolenthousiast tot ronduit de grond in boren die rommel

Zoveel mensen zoveel meningen. Schijnheilig Maak voor je zelf eens een turflijstje met positieve en negatieve reacties.
En zet vooral op een rijtje wat je er zelf van verwacht en waarvoor je ze gaat gebruiken.

PS: een PB mbt het pakje heb je al gehad van me Lachen

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:40

pmarena schreef:
Maarja , als je paard nu ijzers heeft of blootvoets loopt ,
dan neem ik aan dat je de hoeven toch ook eerst even uitkrabt voordat je gaat rijden ?


Euhmmm........ Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:53

De hoeven waar de schoenen zitten krab ik voor het rijden wel uit, idd om zand en evt. steentjes te verwijderen.
De andere hoeven (achter) krab ik uit als ik terugkom.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:29

Even een update van mijn Old Macs.

In het begin had ik ze opgevuld omdat Raak ook nogal smalle pootjes heeft en ze dan sneller draaien. Dus wondjes waren het resultaat. Ik helemaal zuur want het heeft nogal wat gekost. Wondjes een tijd laten helen en gister weer ermee gereden. Nu niet opgevuld maar gewoon aangedaan. Ik dacht dat het zou gaan draaien als een idioot maar tijdens het lopen niets aan problemen. Bij terugkomt waren zijn voeten nog heel.

Ik hoop dus dat dit zo blijft. Marek heeft ze nu ook en ze bevallen super.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:48

Waar zaten de wondjes bij jou dan precies. Ik gebruik ze nu voor beide paarden en Sugar heeft in het begin een schaafwondje (blaar) in de kootholte gehad (mijn schuld, direkt te lange rit mee gemaakt).
Nu doe ik (zeker met dit warme weer) er een stukje echt schapenvel tussen. Het sluit nog beter af en geen problemen meer gehad Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:50

Bij mij in de kootholtes aan de voorbenen en een wondje net boven de kroonrand.

Ik hoop niets er meer tussen te hoeven doen dan heb ik ook het minste last met wedstrijden en modder en water enzo. Maar ik hou het even in de gaten.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:56

Net boven de kroonrand kan misschien van een klein steentje zijn, die er net tussen is gekomen. Bij mij komen ze niet totaan de kroonrand maar blijven er net onder op de hoefwand.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:59

Bij mij heeft dus ene stukje neopreen , vastgenaaid aan het onderste rondom-flapje heel goed geholpen. Ze bevielen me vanaf mei vorig jaar tot een week of 3 geleden prima , maar sindsdien zijn ze ineens begonnen met vreselijk piepen , wat een rotgeluid zeg Boos!

Ik weet niet waar het vandaan komt , heb al het leerwerk al flink in de olie gezet (hielp wel 20 passen , daarna begon de herrie weer Haha! ) ,

maar toch piepen ze nog steeds als een gek...ik snap er geen fluit van.

Het klinkt net zoals een foute rijlaars tegen een zweetblad , het haalt het bloed onder m'n nagels vandaan na een klein half uurtje , het duurt dan ook niet lang meer of het is exit Old Macs Extreme duivel

Ik heb de producent al een mailtje gestuurd of zij iets weten ,
maar nog geen antwoord gehad .

Dit is niks zo in ieder geval , echt raar zo ineens Verward

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:01

Ik gebruik ze nu 3 jaar en nog geen piepje gehoord Verward

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:03

Nou de producent vind ik ook een diepe teleurstelling ondanks dat zijn schoenen mij super bevallen. De eerste had ik nl. besteld met de verstandhouding verkeerde maat, omruilen. Daarna een mailtje gestuurd, past niet. Eigenlijk zouden ze dan niet te ruilen zijn. Yeah right. Nu zouden ze het in behandeling nemen en ik zou een mailtje krijgen. Dat was anderhalve maand geleden. Dus dat is echt zwaar slecht daar in Aussieland.

Sugarmiss: (jee jouw naam kan je niet eens afkorten naar SM Haha! ) steentje zou kunnen. Bij maaraak komen ze geloof ik ook net iets boen de rand uit. Kleinere hoeven denk ik.

Nou ja, mocht iemand dus die spiksplinternieuwe old macs willen overnemen en een paard met kleine pootjes (maat 0 en 1) hebben dan hoor ik het graag.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:06

Jeetje , wat is dat voor een ukkie dan Verward

Rena heeft behoorlijk kleine voetjes zegt iedereen , en die moest toch echt een maat 3 hebben Tong uitsteken

Overigens heb ik het idee dat die maat nu niet helemaal meer klopt , misschien dat ze daardoor ineens zijn gaan piepen Verward

Ja ik weet het ook niet meer hoor waardoor het komt , voorheen ruim een jaar , is er nog nooit een piepje of geluidje uitgekomen en nu is het een rotherrie ineens..echt weer wat voor mij zoiets vaags *LOL*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:10

Ze waren ook te klein Haha! . Misschien dat idd de voetjes van Rena gegroeid zijn en het wat klemmer zit allemaal? Beetje bij laten vijlen?

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:13

Ik vind trouwens ook opvallen , dat haar kogels teveel op de achterkant van het schoentje rusten.
Als ze in een houding staat waarin die kogels een beetje doorbuigen dan hangen ze al op die schoentjes....

Misschien dat ik die eromheen-flapjes wat lager moet zien te bevestigen...
dit lijkt me ook niet zo prettig dat gehang op dat schoentje.

Het piepen is trouwens begonnen na het voor de tweede keer natuurlijk bekappen , en gelijk met dat Rena gevoelig en kreupel werd.

Dat is de enige verandering eigenlijk....

Nu loopt ze weer vrij normaal maar de schoentjes piepen nog als een bezetene. Het komt echt uit het schoentje zelf , daar wringt er iets.
In de berm is het net iets minder dan op de weg , en ik krijg er zelf hoe ik ook pruts geen piepje uit *LOL*

Er slaan zelfs honden op aan , op dat gepiep Haha!
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-08-03 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:17

Gewoon schoentjes bij Smit bestellen, geen gepiep, geen steentjes, gewoon in 1x goed. Hihihii grijnzzzz....

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:18

Fasel schreef:
Ze waren ook te klein Haha! . Misschien dat idd de voetjes van Rena gegroeid zijn en het wat klemmer zit allemaal? Beetje bij laten vijlen?


Volgens mij zijn ze eerder kleiner geworden , alhoewel dat niet zou moeten Verward

Ik zal ze eens nameten zo , eigenlijk wel een goed idee.

Ze heeft ook een rare maat , destijds had ze voor de breedte 2 maten kleiner nodig dan voor de lengte , maarja je moet op de lengte aanschaffen. Dus waren de schoentjes 2 centimeter te breed voor haar.

Dat heb ik in het begin nog opgevuld , later niet meer omdat het niet nodig bleek. Mmmh...ik zal het nog eens opvullen om te kijken of het piepen dan minder wordt... maar ik gebruik ze al meer dan een half jaar precies op deze manier , dus dat KAN eigenlijk niet de reden zijn.

Het is dat ik die schoentjes van Smit in Rijssen er niet zo geweldig ontworpen uit vind zien , anders was ik daar voor gegaan en had ik dat hele probleem niet .

Misschien dat ik daar toch maar eens aan moet denken als het niks meer wordt met de Macs , want dat gepiep dat hou ik niet lang vol , Rena krijgt er ook de zenuwen van Clown

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:21

Ik heb kennissen die schoenen van SMit hebben en ze weer teruggegeven hebben. Een heeft ze nog en constant kapotte voeten. Nope, sorry voor mij geen Smit. Vind ze er ook absoluut niet erg geweldig uitzien.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:29

Mmh , die indruk heb ik dus ook als ik ze zie , dat het allemaal een beetje lomp is.

De Old macs zien er doordacht uit , als echte sportschoentjes , stevig , afgewerkt , paard-proof.

Maar misschien dat die van Smit-Rijssen ook helemaal niet verkeerd zijn in principe , Vippie is er tot nog toe erg blij mee zo te horen Haha!

Het uiterlijk maakt mij op zich niet uit , al leveren ze ze in het roze ,
maar het moet er wel handig en comfortabel uitzien , daarom heb ik voor de Macs gekozen een ruim jaar geleden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:40

Fasel schreef:
Ik heb kennissen die schoenen van SMit hebben en ze weer teruggegeven hebben. Een heeft ze nog en constant kapotte voeten. Nope, sorry voor mij geen Smit. Vind ze er ook absoluut niet erg geweldig uitzien.


Tsja dat kan gebeuren, maar tis wel een zeldzaamheid (en hij waarschuwd er ook voor hoor). En ach ze zien er misschien niet super gelikt uit, maar dat is ook niet nodig, als ze maar doen waar ze voor gemaakt zijn. Hoe minder fratsen hoe minder er kapot kan gaan is mijn motto. Ik en vooral mijn paardje zijn er helemaal happy mee (iedere zijn smaak), hihihii
Viv

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:02

Als ik het van meer dan 5 mensen hoor vind ik het geen zeldzaamheid hoor om eerlijk te zijn. Ik weet dat zijn service perfect is dat zegt iedereen ook die mensen die er niet gelukkig mee waren. Alleen gingen de schoenen niet.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:08

Fasel schreef:
.. Alleen gingen de schoenen niet.

En daar kwam je tensotte voor Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:08

Even een kanttekening: de hoefschoenen van Smit zijn niet per definitie slecht, alleen werken ze gewoon niet bij ieder paard. Net als dat Easyboots niet bij ieder paard werken, en Marquis of Old Macs ook niet. Vaak is het een kwestie van uitproberen (wat overigens best een kostbare zaak kan worden), maar dat is het met beslag ook.

Mijn 'wijsheid' heb ik overigens uit interviews (voor een artikel) met gebruikers van verschillende soorten en merken hoefschoenen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-08-03 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt