Wat is het beste middel bij een kapotgereden k*nt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:10

Moritz schreef:
dames, ter geruststelling misschien: ik had er vroeger ook veel last van, nooit m'n liezen, altijd m'n billen en ben nu 45+, rij endurance en heb zoveel eelt gekweekt dat ik er geen last meer van heb! Moet er wel bij zeggen dat ik ALTIJD een rijbroek met een (kunst)leren zit heb! Maar de enkele keer dat ik eens in spijkerbroek op een paard stap, heb ik er ook geen last van, maar dat is maar eventjes dan. Overigens had ik vroeger ook last van leren kniestukken, dat soort broeken draag ik gewoon niet meer!


Maar wat moet de starter van dit topic met deze gerustellende opmerking voor de dames? Haha!
Of zou dit bij heren ook helpen? Knipoog

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 01:57

fabienne schreef:
Eyes het enige wat bij mij tegen het doorrijden heeft geholpen is een ander zadel kopen.
Ik had eerst een Kieffer dressuurzadel en reed me om de haverklap door. Alle middeltjes geprobeerd, maar niets helpt zo goed als een paar dagen NIET RIJDEN.
Sinds ik mijn nieuwe zadel heb heb ik nergens meer last van, en zweten doe ik nog altijd overmatig, dus daarligt het op zich niet aan!


Vroeger had ik ook een Kieffer en daar gebeurde het incidenteel weleens mee maar ik heb hem qua zit nooit echt lekker gevonden. Dit zadel (Hulsebos) heb ik langer dan een jaar en nooit problemen gehad, ook niet met overmatig zweten. Echter, het gaat om de absorbtie van het zweet he? Verkeerde onderbroek!!
Maar ja, het is nu weer eens een keertje voorgekomen en ik zal wat voorzichtiger zijn in mijn keuze. Niet meer de eerste de beste uit de kast trekken .

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 07:32

En hoe bevalt het met string rijden jou eigenlijk Tong uitsteken ?

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 13:50

Fitzroy schreef:
En hoe bevalt het met string rijden jou eigenlijk Tong uitsteken ?


Oh, prima hoor. Ik vind het alleen een beetje vreemd zitten met zo'n touwtje aan de voorkant en zo'n klein lapje op de bips Cool .

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:13

Goed passend zadel scheelt al veel. Heb ik gemerkt.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:14

runningkawa schreef:
Ik reed me een tijd geleden ook steeds door in mijn liezen.
Daar op het stukje waar dat botje zit, maar bijna geen vlees.

Ik had al lange onderbroeken geprobeerd van sloggi, alle zalfjes smeerseltjes en poedertjes.
Als laatse heb ik een zo'n gelzitting gekocht en nu is het over.
In het begin moest ik wel ff wennen omdat het toch vrij dik is en je zo verder van je paard af zit, maar het bevalt me nu goed.

Ook de rode pukkels op mijn kont met warm weer zijn aanzienlijk vermindert, zelfs na een langere rit als afgelopen zondag nergens last van gehad


A dat herken ik, van die hele inimini rode iritante pukkeltjes.
Gelzitting heb ik dus al eens geprobeert ,ik vind dat dus niet zitten, zo hoog boven je paard
tips

Caroline1
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:01

Inderdaad... een string. DE oplossing tegen doorrijden. Op die manier krijg je niet meer het naadje van je onderbroek onder je zitbeenknobbel.

Tip: koop string niet te klein en kies voor katoen

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:06

Dames...wat valt mij dit van jullie tegen!!!!!! Frusty
...hier is een MAN in nood...dus al die goedbedoelde tips van jullie gaan niet op!!!!



NEE, de OPLOSSING is een rauwe biefstuk op je zadel, nooit van biefstuk TARTARE gehoord Verward Verward Verward

dat waren nog pas echte ruiters en ze hielden er behalve een zachte kont ook nog een lekker tartaartje aan over

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 03:00

Aurora schreef:
Dames...wat valt mij dit van jullie tegen!!!!!! Frusty
...hier is een MAN in nood...dus al die goedbedoelde tips van jullie gaan niet op!!!!



NEE, de OPLOSSING is een rauwe biefstuk op je zadel, nooit van biefstuk TARTARE gehoord Verward Verward Verward

dat waren nog pas echte ruiters en ze hielden er behalve een zachte kont ook nog een lekker tartaartje aan over


Sjeez. Aurora, jij komt ook met de nachtschuit???? Haha! *LOL*

Maar dames.... bedankt voor alle goede tips maar het is al over. Eyes hobbelt reeds weer met een geheelde bips in de rondte.

Sluiten maar!!!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 03:02

Nog even m.b.t. jouw biefstuk????? GADVER!!!! Misselijk