€1365,- voor een ex-manege pony van 16 jaar, veel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:33

ArwenLune schreef:
Tja, als je denkt het financieel bol te kunnen werken en je wilt gewoon per se dit paardje, wie houd je tegen? Als ik er nog eens over nadenk zie ik dat je geen enkele onderhandelingspositie hebt, en dat weet die eigenaresse. Zij hoeft 'm niet kwijt, en ze weet dat jij DIE pony wilt. Krijg je dan wat van de prijs af gepraat? Heus niet hoor.

Of jij op die manier bedot wilt worden is aan jou. Ik zou het er in ieder geval nooit voor over hebben.


precies, de waarde van het paard ligt in de ogen van de koper..............

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:35

De keuringskosten komen er evt. ook bij....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 07:33

RockyLover"]
[quote="gabyfedde schreef:
en is hij daar dan ook gefokt???? Dan zou je toch ook weten wat voor ras of kruising het is?


zij had hem weer van een handelaar toen hij 4 was.
[/quote]

En ken jij hem ook van zijn vierde? Nee dus want toen was je nog niet eens geboren. Dus weet je ook niet wat voor ellende hij had VOOR je hem leerde kennen.

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:24

Citaat:
sja dan zou het niet onverstandig zijn , maar koop hem asjeblieft niet voor die prijs, want je moet nagaan dat de aanschaf van een pony niet de grootste kosten zijn, die komen pas later (stalling,tuigage,smid,dierenarts etc etc)


De kosten voor stalling, tuigage en de smid zijn in ieder geval voor elk paard even hoog. Wat maken die paar honderd euro "te veel"van de aanschafprijs dan uit, als het paardje echt bij je past en je het geld hebt?

Overigens, als ik mijn paardje ooit zou moeten verkopen, gaat die natuurlijk naar een goed tehuis. Ik zou de prijs dan niet te laag maken, want dan worden ze toch sneller weer doorverkocht enzo. Ik begrijp dus wel dat de eigenaar de prijs niet omlaag wil doen.

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:54

Ik ben het over het algemeen wel eens met wat iedereen hier zegt maar dan alleen als je van plan bent om een paard te kopen. Dit paard heeft ze jaren lang verzorgd en ik kan goed begrijpen dat ze hem nu wilt kopen. Het is misschien veel geld en je zou kunnen proberen er wat vanaf te halen, maar ik persoonlijk zou ook veel geld over hebben voor mijn verzorgpony. Een redelijk of onredelijk bedrag, als ik het bedrag zou hebben zouk m kopen! Maar inderdaad de eigenaresse weet waarschijnlijk precies aan wie ze zo'n bedrag vraagt...

Iig heel veel plezier met je paardje!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:25

oeps
Laatst bijgewerkt door visje op 20-06-03 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:26

RockyLover schreef:
Ze doet hem echt niet voor lager weg, omdat ze zo aan hem gehecht is.


Als je erg aan je paard gehecht bent, dan GEEF je hem nog het liefste weg, als hij maar een goed leven heeft achteraf. Ik denk dat deze mensen vooral gehecht zijn aan hun geld. De manege uitbaten is dan ook hun beroep hé, dus niet idealistisch worden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:32

gijsenkim"]
[quote="ArwenLune schreef:
Tja, als je denkt het financieel bol te kunnen werken en je wilt gewoon per se dit paardje, wie houd je tegen? Als ik er nog eens over nadenk zie ik dat je geen enkele onderhandelingspositie hebt, en dat weet die eigenaresse. Zij hoeft 'm niet kwijt, en ze weet dat jij DIE pony wilt. Krijg je dan wat van de prijs af gepraat? Heus niet hoor.

Of jij op die manier bedot wilt worden is aan jou. Ik zou het er in ieder geval nooit voor over hebben.


precies, de waarde van het paard ligt in de ogen van de koper..............
[/quote]

Helemaal mee eens.

Rockylover we willen je niet aanvallen jij geeft ons meer info dan waar je naar vraagt dus geef je ons de moeglijkheid om daarop te reageren.

Ik en nog een paar voelen gewoon nattigheid. Als ik een pony zou verkopen die 16 jaar is en een goed tehuis verdient en ik kan dat aan iemand doen die ik ken zou ik zeker geen 1365 vragen. Voor mij zou 500 of minder al voldoende zijn.

Wat we hiermee willen zeggen is dat de prijs aboluut absurt is (je antwoord op je vraag). We vermoeden dat de manegehouder er dus winst uit wil slaan zij een oude pony kwijt en koopt er een voor veel minder voor terug en het verschil verdwijnt in haar zak. Wil niet zeggen dat het hier dat ook het geval is maar zo gaat het wel in veeeeeel gevallen. Plus dat er veel aanbod is aan pony´s dus de prijzen zakken ook op dit moment. Voor veel minder kan je al een goede jonge pony kopen.

Daarnaast hebben een hoop mensen hier het gevoel dat ze een prijs zet bij jou liefde voor die pony. Kijk als iemand naar mij zou komen om tevragen hoeveel me paard zou kosten zou ik ook een hoog fantasie bedrag geven. Kijk als die persoon hem echt wil hebben betaald die dat toch wel hoe dom het ook is. Daarna valt er altijd over te praten. Als dat niet zo is jammer dan houdt het op.

Als die manegehouder werkelijk van die pony is begaan en een goed tehuis belangrijk vindt dan is de prijs zou ze ook akkoord gaan met 500 euro. En dat gevoel geeft ze je en ons niet.

Ik hoop dat je deze pagina´s niet ziet al aanval maar al advies en tips om er nog een over na te denken en er met ouders/vrienden over te praten of en hoe het verder te doen. Is er geen bekende bokker met een goed oog die je wil helpen hiermee?.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:05

Ze houden je wel een beetje aan het lijntje hoor!!!
Ze weten dus dat je hem graag wilt hebben,ze kunnen dus elk moment de prijs verhogen, omdat jij hem wil kopen en zij hem laat maar ze niet te koop aanbieden.
Ik vind het wat te veel, vooral omdat die pony al 16 is en door manegelessen misschien toch maar niet loopt hoe jij het zou willen, alleen in de bak rijden zal ook moeilijker worden!
Maar, als je echt om die pony geeft, vind ik geld niet uitmaken, als je lol met de pony hebt is het alleen maar leuk dat je er vaker mee wat kan doen zonder dat hij in ene weer aan het werk moet, dan vind ik geld en leeftijd ras weet ik veel wat niet uitmaken!!!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:07

Ik heb hetzelfde meegemaakt in principe...
Heb het paard van de manege gekocht dat ik zelf heb ingereden en dat in principe op dat moment niet veel geld waard was.
De eigenaar deed gelukkig niet zo'n onredelijk bod als die van jou. Maar ik heb het ervoor gedaan. Gewoon omdat ze mijn scheetje was en is, en ik haar wilde hebben, en geen enkele andere. Ik heb dus nogwel een maand stalling bij aankoop erbij gepraat....
Maar volg je hart.... Als ze gezond is en jij ziet het echt helemaal zitten, tsja, dan moet je het gewoon doen, ookal spek je dan de portemonaie van de eigenaresse.... en vraag iniedergeval een maand stalling erbij en het tuig (Beter iets dan niets)...
Heel veel succes met je keuze, en je hebt al reacties genoeg zou ik zeggen...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 12:30

oeps, dubbelpost...
Laatst bijgewerkt door RockyLover op 20-06-03 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 12:32

hoezo zou ik liegen en klopt het verhaal niet? ik snap het niet hoor, ik zeg alleen maar wat jullie van me vragen.

En Fasel, ik ken die vorige eigenaarresse goed, en die heeft het heel lang met mij over hem gehad.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:55

Rockylover, miscchien moet je dit topic maar eens aan je ouders laten lezen, misschien veranderen zij van gedachten, voor dat ze dit allemaal goed vinden. Ik geloof namelijk niet dat iemand van jou leeftijd een paard helemaal zelf kan onderhouden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:04

RockyLover schreef:
hoezo zou ik liegen en klopt het verhaal niet? ik snap het niet hoor, ik zeg alleen maar wat jullie van me vragen.


Richting wie doel je dit?.

Je bent 13 jaar en dus te jong om zo´n koop te doen zonder overleg met je ouders. We zeggen niet dat je het niet moet doen maar iest klopt er niet.

Succes.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:15

als je deze pony wil hoop hem dan, maar als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een leuke, betrouwbare haflinger (van een jaar of 8 )ofzo, zijn voor recreatief gebruik echt super!
nou als je deze pony koop wens ik je gewoon veel succes, en probeer het een beetje af te dingen!!

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:10

gaat toevallig het om een pony van Manege Hillegom? Niet dat dat veel uitmaakt, als je gek op die pony bent moet je het gewoon doen natuurlijk. Maar laat je niet chanteren dat hij zogenaamd alleen voor jou te koop is voor deze hoge prijs, probeer in ieder geval wel af te dingen. Als ze hem echt zo'n goede oude dag gunnen zou de prijs er niet toe moeten doen tenslotte!
Succes ermee! *LOL*

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:13

gabyfedde schreef:
Dat is dus ook het verschil! Deze kan misschien aan de teugel lopen, maar loopt wel al jaren manegelessen. BEhalve dat hij versleten zal zijn zal hij ook in zijn koppie dood zijn.


Sorry hoor, maar hier kan ik niet echt een liefde voor dieren ontdekken maar goed.

10 jaar geleden heb ik mijn pony van de manege waar ik destijds reed gekocht. Ze stond er net een half jaar toen ik er kwam rijden en kreeg haar als huurpony. Er was een soort chemische reactie, wij waren/zijn soulmates en ik heb haar kunnen kopen toen ik 15 was en zij 16/17. Ik heb destijds en dat is inmiddels 9 jaar geleden, 2000 gulden betaald (niet weinig maar ze was dan ook voor de manege een goede 'kostwinnaar' zeg maar). Ik vind het bedrag dat jij voor je paardje zou moeten betalen ook veel te hoog, ook omdat je niet zo goed weet wat ie kan enzo en de conditie. Ik kan het heel goed begrijpen, dus, dat je hem graag wilt kopen maar denk er gewoon heel erg goed overna.

Succes en ik hoop dat jij nog net zoveel plezier mag beleven aan de pony als ik nu nog steeds heel erg doe!

Knipoog groetjes

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:24

RockyLover"]
[quote="gijsenkim schreef:
Sorrie hoor ik wist niet dat je boos werd................Koop het dier lekker voor dat bedrag en wees er gelukkig mee.......Alleen begrijp ik je ouders niet dat ze zoveel geld willen neertellen..................


ik ben niet boos hoor, maar ik betaal het zelf niet mijn ouders . Ik vind het alleen zo stom dat iedereen zo negatief reageerd... ik vraag iets en ik krijg meteen allemaal negatieve dingen naar m'n hoofd gegooit... dat ik hem koop staat al een tijdje vast, maar ik wilde dus gewoon even weten wat jullie van de prijs vinden, te hoog dus...
[/quote]

Nou dat vind ik nou ook, kom op meid ga d'r voor en volg je hart!! Lachen

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:14

Meerdijk schreef:
gaat toevallig het om een pony van Manege Hillegom?


Ja, ken jij dat dan??

En mensen, per 1 juli is de pony van mij. In de prijs zit de verzekering, die blijft doortellen, elk jaar. Dus dan valt de prijs nog wel mee, of niet?
Laatst bijgewerkt door RockyLover op 20-06-03 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:17

Dat scheelt in ieder geval weer een hoop, VEEL plezier gewenst met je pony en dat jullie samen nog maar veel plezier mogen hebben..................

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:23

veel plezier ermee en ik hoop dat je er nog evelm plezier mee kunt beleven!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 22:24

Bedankt allemaal! en gelukkig is dit een verzekering die ook doorteld bij pony's boven de 18!

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:08

Wat ik nog wel vreemd vind in je verhaal, buiten de dingen die al opgenoemd zijn, dat ze wil dat je daar blijft staan, zodat ze hem nog wel steeds ziet, maar dat ze die box nodig heeft voor een andere ( jongere, fittere, betere) pony???
Ik wens je in elk geval veel plezier met hem en hoop dat je er nog jaren zonder al te veel dierenartskosten mee kan rijden, maar ook ik wil je toch nog waarschuwen.
Ik heb van de gehandicapten waar ik lesgaf en begeleidde een paar jaar terug een paard gekocht die 20 was, ik wist dat ze manegemoe was en liever buiten reed, ik heb ƒ 1.000,-- voor haar betaald, ze was mager, maar wel altijd gezond geweest, hoewel ik wist dat haar benen slecht moesten zijn. ( Ze was daar al vanaf haar derde en ik begeleide in die tijd daar al.) Ik heb haar niet laten keuren, ik wilde haar in elk geval een goed jaar met weidegang geven, wat ze op de manege al die tijd nooit gehad had. Ik had geen wedstrijdambities, ik wist dat ze niet iedere dag bereden hoefde te worden als ze buiten liep en voor mij kwam dat best uit. Na een jaar van rustige buitenritjes werd ze voor het eerst goed kreupel. Artrose dus. Ze heeft nog een jaar goed gelopen na een maand rust met medicijnen en toen kwam het terug. Ik heb haar dus twee jaar gehad en ze heeft de tijd van haar leven gehad en ik vond het fijn! Ik reed lekker buiten, zij had plezier en ik!
Na die twee jaar was ze echt op en heb ik haar af laten maken. Dat klinkt heel cru, maar dat was het beste voor haar onder de gegeven omstandigheden.
Als jij er rekening mee houdt dat hij misschien niet heeeeeel lang bij je is, dan kan je veel plezier van zo'n pony hebben. Leef bij de dag met hem en geniet van ieder moment dat je met hem hebt! Ik heb dat ook gedaan met Tineke, en omdat ik haar ook al zo lang kende, wist ik het metteen toen ze niet meer verder kon. Jij zal dat ook aan hem merken en laat hem dan gaan, hoe moeilijk dat ook kan zijn! Veel plezier in elk geval!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:45

Heel veel plezier met hem, lekker dat je een paardje hebt kunnen kopen die je al zo goed kent.
Overigens worden manegepaarden volgens mij gemiddeld ouder dan 'privepaarden', iig op de maneges waar ik kom/kwam. Juist omdat ze vrij veel lopen, uiteindelijk zijn paarden bewegingsdieren en 'privepaarden' staan vaak erg veel op stal. Hier in de buurt zie ik nog heel wat manegeponies lopen, die ik al kende toen ze 10 jaar geleden in de les liepen en ook aan een verzorgster zijn verkocht. Zien er nog prima uit allemaal.

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:51

beetje late reactie maar inderdaad, ik heb vroeger ook op Hillegom gereden en er heeeeel kort met mijn vorige paard gestaan. Persoonlijk vind ik het oplichters en twijfel ik erg aan hun motieven om deze pony aan jou te verkopen > Monty werd immers na 25 jaar (!) trouwe dienst doodleuk afgedankt en is bij de handelaar gestorven... Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk en ik wil jouw plezier niet verpesten want ik denk dat je er een hele fijne pony aan hebt en voor hem vind ik het geweldig na zoveel jaren heel hard werken!!! Veel geluk ermee *LOL*