€1365,- voor een ex-manege pony van 16 jaar, veel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:21

Laat hem iig keuren, voordat je hem koopt. Misschien kan de dierenarts ook nog iets zinnigs zeggen of z'n leeftijd.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:30

gabyfedde schreef:
Ik wens je veel sterkte met de ellende die je nu gekocht hebt.


Is dat niet wat kort door de bocht? Knipoog Ik kan haar emotie ook wel begrijpen namelijk. Zeker gezien haar leeftijd.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:33

Ja, maar hoe jong ze ook is ze moet ook nadenken. Het is toch een paard van 16 jaar oud die al 8 jaar achter elkaar 2 tot 5 uur per dag rondjes loopt. Het beestje wordt met een k*t smoes verkocht (iedereen heeft een lievelingspaard op een manege, alleen niemand mag ze kopen).
Ik snap niet dat haar ouders niet ingrijpen! Want hoe kan ze alle kosten betalen (stalling, veearts en ander onderhoud) als ze te jong is om te werken?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 18:35

nou, we dachten altijd al dat hij 16 was, toen hoorden we van iemand dat hij 20 was, wat we dus geloofden, maar nu blijkt het dus weer dat hij 16 is geworden, dit jaar. ze weet nl. wanneer hij geboren is, daardoor weet ze hoe oud hij is.

en ik laat hem natuurlijk keuren!!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:38

en dat geloof jij??? Ze hebben hem vanaf zn 8ste (waarschijnlijk), maar er zit helemaal geen papier bij. Het is dus helemaal niet na te gaan hoe oud hij precies is. En een particulier verkoopt zn goede paard niet aan een manege waar ze zo veel moeten lopen, dus hij zal wel uit de handel komen.
Ik zou er echt nog eens heel goed overnedenken als ik jou was. En als je ham laat keuren laat dan ook foto's maken. Dan is alle slijtage meteen te zien.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:38

Het lijkt me de ideale pony voor jou, echt waar! Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben en ach plezier is onbetaalbaar.....Maar van binnen en van buiten moet hij wel gezond zijn he.........succes

natuulijk is het nog steeds allemaal veel te veel geld. Maar er zijn ook mensen die 100 euro uitgeven aan een t shirt die nog geen 10 euro waard is...........En ze wil het zo graag..........en als het beesje gewoon goed in zijn lijf zit en ze kan er op een eerlijke, leuke manier mee "groot"worden is dat toch goed.....

Kijk IK loop er voorbij en als zo een manegehouder tegen mij zo iets zeg dan begin ik hard te lachen en dan zeg ik dat ik er geen gouden hoefijzers onder hoef hoor.......Maar jullie willen hem graag en ach wat geeft het.......

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 18:47

gabyfedde schreef:
en dat geloof jij??? Ze hebben hem vanaf zn 8ste (waarschijnlijk), maar er zit helemaal geen papier bij. Het is dus helemaal niet na te gaan hoe oud hij precies is. En een particulier verkoopt zn goede paard niet aan een manege waar ze zo veel moeten lopen, dus hij zal wel uit de handel komen.
Ik zou er echt nog eens heel goed overnedenken als ik jou was. En als je ham laat keuren laat dan ook foto's maken. Dan is alle slijtage meteen te zien.


Ik ken de vorige eigenaarresse

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:48

en is hij daar dan ook gefokt???? Dan zou je toch ook weten wat voor ras of kruising het is?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 18:48

gijsenkim schreef:
Het lijkt me de ideale pony voor jou, echt waar! Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben en ach plezier is onbetaalbaar.....Maar van binnen en van buiten moet hij wel gezond zijn he.........succes

natuulijk is het nog steeds allemaal veel te veel geld. Maar er zijn ook mensen die 100 euro uitgeven aan een t shirt die nog geen 10 euro waard is...........En ze wil het zo graag..........en als het beesje gewoon goed in zijn lijf zit en ze kan er op een eerlijke, leuke manier mee "groot"worden is dat toch goed.....

Kijk IK loop er voorbij en als zo een manegehouder tegen mij zo iets zeg dan begin ik hard te lachen en dan zeg ik dat ik er geen gouden hoefijzers onder hoef hoor.......Maar jullie willen hem graag en ach wat geeft het.......


als ze wat zegt? (sorry, ik snap het ff niet...)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 18:49

gabyfedde schreef:
en is hij daar dan ook gefokt???? Dan zou je toch ook weten wat voor ras of kruising het is?


zij had hem weer van een handelaar toen hij 4 was.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:50

RockyLover"]
[quote="gijsenkim schreef:
Het lijkt me de ideale pony voor jou, echt waar! Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben en ach plezier is onbetaalbaar.....Maar van binnen en van buiten moet hij wel gezond zijn he.........succes

natuulijk is het nog steeds allemaal veel te veel geld. Maar er zijn ook mensen die 100 euro uitgeven aan een t shirt die nog geen 10 euro waard is...........En ze wil het zo graag..........en als het beesje gewoon goed in zijn lijf zit en ze kan er op een eerlijke, leuke manier mee "groot"worden is dat toch goed.....

Kijk IK loop er voorbij en als zo een manegehouder tegen mij zo iets zeg dan begin ik hard te lachen en dan zeg ik dat ik er geen gouden hoefijzers onder hoef hoor.......Maar jullie willen hem graag en ach wat geeft het.......


als ze wat zegt? (sorry, ik snap het ff niet...)
[/quote]

Als ze zo een prijs zou noemen, maar ik bedoel te zeggen de waarde van een product is die zoals de koper het ziet.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:51

dan zal de leeftijd inderdaad wel kloppen. maar ik zou er nog maar eens goed over nadenken!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:52

Citaat:
Ik zou er echt nog eens heel goed overnedenken als ik jou was. En als je ham laat keuren laat dan ook foto's maken. Dan is alle slijtage meteen te zien.


als je hem volledig laat keuren dan word de aanschaf wel heeel erg duur, ik zou m zowiezo NIET kopen , maar was dat wel het geval dan zou ik m klinisch laten keuren .een paard van 16 heeft altijd wel 3-tjes en oneffenheden op foto's
dat raad ik je dus echt af

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 19:06

gabyfedde schreef:
Ja, maar hoe jong ze ook is ze moet ook nadenken. Het is toch een paard van 16 jaar oud die al 8 jaar achter elkaar 2 tot 5 uur per dag rondjes loopt. Het beestje wordt met een k*t smoes verkocht (iedereen heeft een lievelingspaard op een manege, alleen niemand mag ze kopen).
Ik snap niet dat haar ouders niet ingrijpen! Want hoe kan ze alle kosten betalen (stalling, veearts en ander onderhoud) als ze te jong is om te werken?


Over geld moet je je geen zorgen maken hoor! En ik ben zelf naar de manege-eigenaarresse toegegaan, om te vragen of ze hem wilde verkopen, dus helemaal geen poedersuiker, want zij heeft het niet bedacht

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 19:06

poedersuikersmoes=k*tsmoes, haha

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:06

maar dat zei je er daarnet niet bij!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 19:11

wat zei ik dan wel? en niemand vroeg er toch naar?

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:15

meiske16 schreef:
Ik vind het wel een beetje overdreven veel geld, maar bedenk goed, die pony is al 16 en leeft duzz niet lang meer, vooral omdat die al een beetje versleten is aan de manegelessen, ik denk dat het beter is al je een iets jongere pony koopt, daar zul je meer plezier aan beleven dan aan de 16 jarige.Ach gut


hoezo hij leeft niet lang meer ?
hij kan nog wel het dubbele van zn leeftijd worden !!!
mn paardje overleed pas toen die 36 was...!!

maar goed een manege pony kopen lijkt me zoiezo niet zo heel erg slim
maar eingelijk is dit ook iets waar je zelf over moet beslissen !! het word immers jou paardje.

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:31

eehm, dan zou je evenveel betalen als ik voor mijn haflinger heb gedaan.
DAt was een haf van 6 jaar, goed gereden maar niet sloom etc.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:51

gabyfedde schreef:
Ja, maar hoe jong ze ook is ze moet ook nadenken. Het is toch een paard van 16 jaar oud die al 8 jaar achter elkaar 2 tot 5 uur per dag rondjes loopt. Het beestje wordt met een k*t smoes verkocht (iedereen heeft een lievelingspaard op een manege, alleen niemand mag ze kopen).
Ik snap niet dat haar ouders niet ingrijpen! Want hoe kan ze alle kosten betalen (stalling, veearts en ander onderhoud) als ze te jong is om te werken?


Ja daar heb jij weer een punt. Dat is zo. Maar goed, ze zal dan zelf van haar fouten leren. Zal hard aankomen maar dan leert ze meteen het de volgende keer niet meer te doen. Tja, ik heb dan zoiets van zelf maar weten hoor. Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:07

vooral omdat het verhaal hier in het topic af en toe niet helemaal klopt kan het zijn dat je niet echt eerlijk bent ,
als je oprecht wilt weten wat anderen ervan vinden moet je gewoon eerlijk alles erbij zeggen (ik zeg niet meteen dat je liegt, maar het verhaal in het topic klopt af en toe niet)
dat van de leeftijd klopte al niet en nu ook dat nu JIJ ineens hebt gevraagd hem te mogen kopen .ik zou een meisje van 13 niet geloven als ze aan mij zou vragen wat een pony moet kosten ......

verder wens ik je echt alle geluk van de wereld en op de foto's ziet het beestje er ook echt superleuk uit,
de mensen hier op bokt willen gewoon voorkomen dat je dalijk spijt krijgt van je aankoop...
we hebben echt het beste met je voor!

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:54

ik heb zelf 2x bijna uit ememotioneelheid een paard gekocht en ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb! De eerste was een veulen toen ik bijna 15 was, ik had hem nooit kunnen onderhouden en als ik hem had gekocht had ik er tijdens mijn studie absoluut een verzorgen bij moeten hebben. Een paard (of eigenlijk ieder huisdier) is erg bindend en mijn ouders wilden er niet voor betalen! Voordat je eraan begint moet je het absoluut zeker weten. Doe het niet omdat je hem anders nooit meer zal zien, er komen echt wel weer nieuwe leuke paarden! En als hij toch niet te koop staat kun je hem toch gewoon blijven verzorgen? vraag anders aan je ouders of je wat vaker mag rijden! Succes met alles.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:10

Ik heb mijn kerngezonde 11-jarige KWPN merrie mét papieren voor minder moeten verkopen, helaas. Dus zeg nou niet dat het een goede prijs is, want dat is absoluut niet zo. Het is gewoon veel en veel te veel. Vooral voor een pony waar ze het ras niet van weten.

Alja

Berichten: 25614
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:19

persoonlijk zou ik die pony niet kopen omdat het veel ste veel geld is,
ik heb drie jaar geleden wel een oude pony van een manege gekocht maar dat was voor de slachtprijs en meer was ze op dat moment ook niet waard, ze loopt nu ong, 5 beginners lessen in de week maar meer moet het ook niet worden want ze is met haar 19 jaar een oude pony omdat ze gewoon erg is afgesleten door het manege werk!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:32

Tja, als je denkt het financieel bol te kunnen werken en je wilt gewoon per se dit paardje, wie houd je tegen? Als ik er nog eens over nadenk zie ik dat je geen enkele onderhandelingspositie hebt, en dat weet die eigenaresse. Zij hoeft 'm niet kwijt, en ze weet dat jij DIE pony wilt. Krijg je dan wat van de prijs af gepraat? Heus niet hoor.

Of jij op die manier bedot wilt worden is aan jou. Ik zou het er in ieder geval nooit voor over hebben.