vraagje over hengstigheid

Moderators: C_arola, Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Woogy

vraagje over hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 18:39

bloed ene merrie nou ook als ze hengstig is?, vroeg het me gewoon af, zag namelijk laatst een miniem beetje bloed aan de muts van een hengstige merrie zitten

het was niet een hoeveelheid om gelijk een veearts te bellen, echt misschien twee druppels

Pretty pretty blue eyes
Please, don't even tell me any lies

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:42

Ik geloof het wel hoor inderdaad niet veel maarre als je het niet vertrouwt bel dan de DA kost nix!

bij ons is een 1 merrie die is altijd super hengstig daar komt gewoon echt liters spul uit haar muts met rijden zit het zelfs helemaal op haar benen etc en het stinkt en het meisje dat erop zat maar benen geven en zij maar spuiten gatver de gatver echt goor hihihihiih

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:11

Mijn merrie is ook vaak, HEEL erg hengstig en spuit dan ook heel veel en plast heel veel. Maar ik heb nog nooit bloed gezien bij haar.

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:43

Ik heb idd ook nog nooit bloed gezien. Vind het beetje vreemd klinken, zou best kunnen hoor, wil je niet ongerust maken maar ik heb er nog nooit van gehoord. Geloof dat als ik bloed zou zien meteen zou denken dat iets mis is met de blaas ofzo.
Ben wel benieuwd of er toch afscheiding van bloed kan zijn?...?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:24

Voor zover ik weet is het niet gebruikelijk dat er bloed uit komt, maar als het inderdaad niet meer dan een of twee druppeltjes zijn, zou ik me ook niet druk maken. Er kan altijd wel iets zijn waardoor de boel een beetje geïrriteerd is en er wat bloed vrij komt.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:27

Pis van hengstige merries is soms heel dik oranje. Zou het kunnen zijn dat je dat voor bloed hebt aangezien?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van Nixmeerhoeve..
15-07-08 Trotse mama van Daniel *\o/* en Eileen 03-12-2009!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 11:11

nee het was echt opgedroogt bloed eraan, heb vandaag ook even onder het poetsen bij m'n wijffie gekeken moet binnenkort haar eerste hengstigheid hebben, en die bloedde ook een mega klein beetje, andere merries ook, dus denk dat het normaal is Lachen

Pretty pretty blue eyes

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:42

batje schreef:
Pis van hengstige merries is soms heel dik oranje. Zou het kunnen zijn dat je dat voor bloed hebt aangezien?

Verward bij mijn merrie (die altijd ECHT hengstig is *spuituhhhh* *LOL* ) is het altijd gewoon witachtig geel Verward (ook bij alle andere merries van stal Scheve mond )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 14:57

klopt ja, bij de meeste merries is het ook echt troebel geel.

zou dit iets qua rassen kunnen zijn, want alle hengstige merries die ik heb gezien met bloedjes zijn volbloeds.

nah ja, blijft een raadsel

Pretty pretty blue eyes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie