wat te doen tegen zonnebrand???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
appielover

Berichten: 78
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: aalst

wat te doen tegen zonnebrand???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 15:03

Mijn appaloosa is pigment loos op de neus en verbrand ook elke keer weer wat nare korsten en open plekken veroorzaakt.
Heeft iemand een tip wat hieraan te doen?
gewoon zonnebrand creme ?
Nivea heb ik al gebrobeerd maar het werkt dus voor geen meter.
wie helpt???????[/img]

super o'neill is the man


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:07

zonnebrandcreme erg hoge factor, of een blocker
ik heb hetzelfde probleem en ga iets fabriceren van een doekje over de neusriem van het halster naaien, want de zonnebrandcreme is niet meer voldoende. Ook korsten en plekken, auw wat zal dat pijn doen

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:11

lucky heeft ook roos neusje en vorig jaar was ie echt helemaal verbrand, met losse velstukjes enzo. echt heel erg.
dit jaar heb ik goedkoopste merk zonnebrand gekocht en elke morgen smeert iemand het er op voor ie de wei in gaat en er is nog helemaal niks aan de hand en de zon schijnt al best fel!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:21

Wij deden altijd goed insmeren, en een stukje doek aan zn halster naaien, zodat het over zn neus heenvalt. Zorg wel dat je gaten uitknipt bij zn neusgaten he!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:26

Wat lancaster hoge factor opsmeren! Clown

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:45

ik heb gehoord dat Zwitsal zonnebrandcréme heel goed werkt. Dat is voornamelijk bedoeld voor kinderen eigenlijk en heeft een hoge factor. Er zullen vast wel meer merken zijn die goed werken, maar iig geen olie gebruiken..dat maakt et alleen maar erger.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:43

Ja,idd zwitsal.En dan de hoogste factor.Het is behoorlijk dik,waardoor het heel lang/goed blijft zitten.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 07:04

Lieve appielover...absoluut geen nivea meer opsmeren want dat brand juist extra in! En ik spreek uit zeer persoonlijke ervaring...allemachtig, wat doet dat zeer als je een plek insmeert met nivea en daar de zon mee in gaat. Ik heb op een deel van mijn bovenbeen geen pigment (en had daar dus met mijn slimme kop nivea opgesmeerd ooit...au au au au au!!!) en ik krijg van de dokter altijd een recept voor contralum...daar kan ik echt lekker lang mee in de zon voor te verbranden... Ik vraag altijd stiekem een rcept voor 2 flessen omdat 1 zo weinig is...en dan heb ik er meteen eentje voor in mijn tas die ik ook opsmeer bij mijn pukkies. Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:36

Yorghos heeft zijn neus ook weer een beetje verbrand. Hij staat in de kliniek nog binnen nu, dus het geneest wel. Ik spreek straks de DA weer en was van plan om aan hem eens te vragen wat ik erop kan smeren.

* To Belg, or not to Belg *

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:25

ricoh schreef:
Wij deden altijd goed insmeren, en een stukje doek aan zn halster naaien, zodat het over zn neus heenvalt. Zorg wel dat je gaten uitknipt bij zn neusgaten he!!


Dat doen ze bij ons op stal ook, werkt goed hoor, zo'n lapje. Het nadeel van smeren is, dat je het een paar keer per dag moet herhalen, niet zo makkelijk als je paard niet om de hoek staat.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:38

Ik smeer z'n neus ong 1x per dag in, hij heeft niet echt last van een verbrande neus(hij is wel wit natuurlijk Lachen )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:04

Ik heb het de DA net even gevraagd. Ook zijn advies is om een gewone zonnebrandcreme voor mensen te gebruiken. Eentje met een hogere factor.
Een lapje aan het halster kan ook werken, mits hij daar niet aan kan knabbelen en je paard in de wei nergens achter kan blijven hangen.

* To Belg, or not to Belg *

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:17

Als de neus al verbrandt is dan Calendulan zalf van VSM er op smeren. Verzacht en heel de wonden. Daarna idd zonnebrandcreme met een hoge factor smeren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:38

Heb je weleens zo'n sunblock stick geprobeerd ?
Zelf heb ik er ook eentje (voor mezelf dan Knipoog ), het is vrij prijzig, maar zelfs met de beste wil van de wereld is het er niet af te krijgen.
Ook tijdens het zwemmen blijft het zitten (het slaat wel een beetje wit uit, maar het gaat om de functionaliteit) dus dan zou je paardje er evt. ook mee kunnen drinken.
Een sunblock in stickvorm blijft imo. beter zitten dan eentje uit een flesje, dat is althans mijn ervaring.


bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:23

de factor 30 van zwitsal voor kids werkte hier altijd fantastisch.Maar dan wel de variant nemen die waterproof is.Daarmee kunnen ze ook drinken enz... zonder dat het er makkelijk vanaf gaat.

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:48

Ik gebruik een combinatie van smeren met factor 30 en een lapje bij mijn witte tinker. Dat gaat goed.

Alleen bij hem verbranden ook zijn oksels en zijn liezen, daar gebruik ik een vliegendeken met uv werende laag voor, anders moet ik mijn hele paard insmerenm iedere dag.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:51

wij gebruiken zo'n stik, dat smeert wat minder snel eraf en blijft er echt op kleven (van de hema is ie, hij blijft wel 24 uur zitten!)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:58

letizia80 schreef:
[
Dat doen ze bij ons op stal ook, werkt goed hoor, zo'n lapje. Het nadeel van smeren is, dat je het een paar keer per dag moet herhalen, niet zo makkelijk als je paard niet om de hoek staat.
[/quote]


precies dat was ook mijn probleem.
Heb gisterenavond voor het eerst in m'n leven met naald en draad in m'n handen gezeten, voor m'n paardje........
dus nu loop ze helaas met halster, maar met lapje eraan vastgenaaid, zou er eigenlijk een foto van moeten maken, want het ziet er niet uit... Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:31

Nuala verbrand ook ieder jaar weer. Dat lapje was niks, want die trekt ze er net zo hard weer af. Ik smeer 's avonds fotoson-creme op, dat hersteld de huid. Kan je halen bij de ruiterwinkel.
Verder heb ik nu Garnier factor 60 Sunblocker voor kinderen gekocht. Dit heeft een kleurtje, zodat je kan zien waar je gesmeerd hebt. Verder is het water en zand proof.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:34

MirageGidran"]
[quote="letizia80 schreef:
[
Dat doen ze bij ons op stal ook, werkt goed hoor, zo'n lapje. Het nadeel van smeren is, dat je het een paar keer per dag moet herhalen, niet zo makkelijk als je paard niet om de hoek staat.
[/quote]

precies dat was ook mijn probleem.
Heb gisterenavond voor het eerst in m'n leven met naald en draad in m'n handen gezeten, voor m'n paardje........
dus nu loop ze helaas met halster, maar met lapje eraan vastgenaaid, zou er eigenlijk een foto van moeten maken, want het ziet er niet uit... Haha!


Zwaait ze ook zo met d'r koppie, om dat "lastige" doekje te doen verwijnen Knipoog
Pas wel op met schuur plekken achter d'r oren door haar halster, misschien een bontje er op naaien (nu je toch bezig bent Haha! )

appielover

Berichten: 78
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: aalst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 23:34

Kei bedankt voor de tips ik zal eerst die sunblock maar eens gaan proberen een lapje is denk ik geen oplossing want die slimmerik krijg in de wei alles van der hoofd halsters ,vliegen kappen echt onmogelijk
en nivea doe ik dus zowieso niet meer dat was echt te zielig.
thankz

super o'neill is the man

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:42

Ik heb een tube creme factor 30 en dat helpt goed. Alleen ik moet wel goed blijven smeren, mijn pinta heeft ook zo'n gevoelig huidje bij de neus. Ik heb ook nog aftersun voor als haar huidje geirriteerd is door de zon.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 00:08

trekken jullie paarden ook zo'n vieze gezichten als je ze insmeert met Zwitsal

Bejaarde bokkers weten meer

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 08:59

Bij onze pony hielp preventief zonnecrème en als er korstjes op kwamen deed ik er zinkzalf van zwitsal op.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LisaaSophie en 73 bezoekers