Het gras groeit niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

poesjes123

Het gras groeit niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 16:06

Mijn paard staat nu ongeveer een paar weekjes buiten...maar iets te eten in het land heeft hij niet.het gras is zo kort, en het groeit niet...ik heb hem nu in de bak staan en probeer het gras te laten groeien maar het wil niet. 4 week geleden is er kunstmest over heen gegooid maar het wil niet regenen..ook staan er brandnetels in de wei. Die hebben we een week geleden bespoten met speciale gif, gelukkig gaat dat onkruid al dood maar het gras groeit niet...moet ik er met een tuinslang over heen gaan?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:07

Gedult hebben! Waarschijnlijk was het gras erg kort gegeten en dat heeft tijd nodig...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Het gras groeit niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:08

Wacht maar tot het weer eens gaat regenen!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:12

ook hier groet het gras niet, ik kan me ook niet meer heugen waarneer het voor het laatst goed heeft geregend.
ik hoop dat het gauw gaat regenen, want dan zal het wel omhoog schieten.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:12

Je kunt er beter een paar uur een sproeier opzetten......en vooral geen kunstmest strooien als het niet regent, dat helpt niet. Ons gras groeit ook nog niet zo hard, maar is al wel weer groen. Het kost nog even tijd maar bemesten en wat mooi weer, afgewisseld met regen doet wonderen! En vooral je paard nog even laten wachten totdat het gras weer langer en dikker is, anders trekt hij alle polletjes eruit. Succes ermee!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:13

Sja, zonder regen kan de kunstmest niet eens de grond in trekken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:14

Deze dagen zou het gaan regenen hoor ik net.
HIer ook hard nodig voor de arme droge grasjes.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:15

Heb even geduld als het goed is komt er regen van t weekend! Maar de sproeier erop kan natuurlijk ook geen kwaad. Al mag je paardje er even niet op anders heb je bagger :D

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:16

Volgens mij groeit het nergens echt nu.
Het is lang koud geweest 's nachts. Gras heeft warmte nodig... en regen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:17

hier ook last van te kort gras...
Duimt op veel regen
Maar dan alleen in de nachten aub :D

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:26

Hier groeit het gras in de weilanden wel, alleen op ons land niet.
Ons land is opgehoogd tot 1,5m boven slootniveau dus de scheuren staan erin.
Had een pomp gekocht om slootwater te sproeien over het land,staat de gemeente voor de deur,mag niet vanwege de droogte en zo komen de sloten droog te staan. Oeps wist ik niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:40

inderdaad, door de droogte kan het gras niet groeien, de mest kan zijn werk nu dus ook niet doen. Ik heb de korrels kunstmest ook al even op het land liggen, is alleen een minibuitje overheen geweest en volvelds een gifspuit. Voordeel is wel dat wanneer het wel gaat regenen het nog de grond in kan trekken.
De drijfmestkorsten liggen ook nog gewoon op het andere stuk land.
Dus hopen op regelmatig een flinke bui en lekkere temperaturen en dan groeit het gras vanzelf weer...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:49

Hier hetzelfde probleem, maar volgens het knmi gaat het vannacht regenen en schijnt morgen de zon weer met 16 graden, dat is dus fijn!

"donderdag 29 en vrijdag 30 april 2010
Warm
Er is veel sluierbewolking aanwezig waar de zon van tijd tot tijd door wordt afgeschermd. In de loop van de middag wordt in het westen de bewolking geleidelijk dikker. De temperatuur loopt op naar 23 graden langs de westkust tot 28 lokaal in het oosten en zuidoosten van het land. De wind is zuidwestelijk en overwegend matig, kracht 3 tot 4. Vanuit het westen draait de wind in de loop van middag naar westelijke richtingen waardoor het daar dan afkoelt. In de avond krijgen we vanuit het zuidwesten buiige regen met daarbij ook een kans op onweer.

Vannacht is er nog een enkele bui en ligt de minimumtemperatuur rond 12 graden. De wind is zwak tot matig uit zuidwest tot west.

Vrijdag begint tamelijk bewolkt met nog enkele buien Naarmate de dag vordert komt de zon er steeds vaker bij en blijft het op de meeste plaatsen droog. De middagtemperatuur ligt tussen 14 graden aan de westkust en 18 graden in het zuidoosten. De wind is zwak tot matig uit westelijke richtingen."

Bron: KNMI

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:50

Ook bij ons heeft het land hard water nodig. Nu geniet ik echt wel van de zon, maar ben blij met het bericht dat er weer wat gaat vallen :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:51

Maar mag je nergens in nederland sproeien met slootwater dan? Wilde ook net een dompelpomp aan gaan schaffen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:56

barbaras schreef:
Maar mag je nergens in nederland sproeien met slootwater dan? Wilde ook net een dompelpomp aan gaan schaffen

Je mag bijna alles beregenen met slootwater! (alleen voor bepaalde gewassen heb je een puls nodig...)
Maar het ligt er ook aan uit welke watergangen je je water haalt... Je hebt namelijk A en B watergangen...

Maar hier groeit het gras nog steeds hoor! Maar niet meer zo hard als eerst... Een beetje regen zou fijn zijn... Maar vannacht voorspellen ze al onweer volgens mijn vriend zijn weer-informatie... (die kijkt nu een aantal keer per dag naar een speciaal programma wat hij op zijn telefoon heeft aangezien hij mais aan het inzaaien is :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:58

Eline schreef:
Ook bij ons heeft het land hard water nodig. Nu geniet ik echt wel van de zon, maar ben blij met het bericht dat er weer wat gaat vallen :)

Bij ons ook ja, op de zanderige plekken zitten allemaal 'scheuren' omdat het zo droog is.. Ook trekt de kunstmest op deze manier niet in, ben blij als t weer een beetje regent!

(ik heb pas een klein stukje zelfs met de gieter gedaan, haha, ik was zo wanhopig. ) :o :+

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:59

barbaras schreef:

Geen idee, ik pomp uit een kleine sloot, voor zover ik kan zien geschakeld aan andere grote sloten maar volgens de gemeente niet.
Ik sproei wel af en toe even, ssttttt s'avonds als de gemeente heren op de bank zitten, alleen dat kleine beetje water doet ook niet veel op zo'n groot stuk land.

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:00

Ook hier hetzelfde probleem. Lange winter ging over in een nogal droge lente, ja zonder water groeit het natuurlijk niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:06

wendyashley schreef:
Geen idee, ik pomp uit een kleine sloot, voor zover ik kan zien geschakeld aan andere grote sloten maar volgens de gemeente niet.

Dan zijn die watergangen idd niet groot genoeg :(:)
Maar wel oppassen met savonds besproeien, want die heren weten ook wel dat het savonds juist stiekum word gedaan :7

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:09

het is gewoon erg droog overal, geen wonder dat het gras nog niet echt wil groeien.
al word het bij ons al wel redelijk groen, maar hard gaat het nog niet.
vorige week is er ook (per ongeluk) kunstmest op gekomen, dus ik ben ook al een week aan het roepen om een lekkere bui regen want dan kunnen de paarden ook weer fijn op het land :D

de rest gaat wel hard, bomen bosjes alles word snel groen momenteel :+

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:37

Wij zetten bijna iedere dag de sproeiers aan.
Hier gaat het dus wel goed.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:39

goh toch best normaal he dat het niet groeit, met al die droogte,
maarre heb je paard gewoon op de wei lopen terwijl er net gespoten is en kunstmes erover is gegooit??

Als het dalijk weer regent zul je het gras letterlijk zien groeien

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:39

Ook bij ons is er kunstmest gestrooid en de sproeiers aan.
Wordt nu steeds groener, nu moet het nog een stuk de hoogte in :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:40

Bij ons gaat het ook tergend langzaam, opzich wel grappig wij zitten met 2 paardeneigenaren op de zaak, vandaag in de pauze tegen elkaar, meeeeeen ik wil regen, zie je de rest van de collega;s echt kijken zo van, die is gek hihi