Mijn ouders zijn niet OM te praten ;(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:36

Ik mocht vroeger van mijn ouders ook nooit een paard. Volgens hun zou dat ten koste gaan van mn school, later van mn studie en zouden mn sociale contacten er onder lijden. Ik heb mn school netjes afgemaakt, ben afgestudeerd, goede baan gevonden.
Nu ben ik 30 en heb van mn eigen verdiende geld een paard gekocht. Ik weet dat ik hem zelf kan onderhouden, de hoefsmid kan betalen en mocht er een keer een DA bij moeten komen dan is dat ook geen punt.
Ik heb wel veel verzorgpony's gehad (wel de lusten, maar niet de lasten dus Tong uitsteken).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 07:41

Ook ik kreeg van mijn ouders geen paard. Daar was een simpele reden voor: met 4 schoolgaande kinderen was er simpelweg geen geld voor.
Dus toen ik 18 werd kocht ik mijn eigen paard. Ik heb altijd alles zelf kunnen betalen. Toen ik Yorghos 1,5 jaar had heb ik zelfs nog een pony voor mijn zusje bijgekocht. 2 Jaar lang heb ik alles betaald voor beide paarden. Stalling, hoefsmid, dierenarts, etc.
Toen ging ik samenwonen en heb ik mijn ouders en zusje laten kiezen. Ik zou beide paarden meenemen naar mijn nieuwe huis, of ik liet de pony van mijn zusje bij haar achter, maar dan zou ik niets meer betalen.
Het laatste werd besloten, dus Kai staat nu nog bij mijn zusje in Breda.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:38

ik mocht eerst van m'n ouders ook nooit een paard. toen heb ik een leasepaard gezocht, want dat mocht wel.
toen ik (net) 16 was heb ik m'n leasepaardje gekocht.
ik heb der zelf betaald en onderhoud haar ook zelf.
dus misschien kun nou alvast gaan sparen en dan kun je als je wat ouder bent ook zelf een paard kopen.

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 10:24

Misschien dat je ouders ook twijfelen aan het feit dat je nog zo jong bent... Dat ze denken dat als je in je puberteit komt geen tijd meer hebt voor je paard, dat je t dan te druk hebt met vriendjes, uitgaan enz...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:43

Cowgirl schreef:

Je weet het nog niet maar als jij straks zo oud bent en je kunt het je veroorloven zul je je ouders dankbaar zijn dat ze je nu geen pony geven.
Je kunt hem dan helemaal zelf uitzoeken en onderhouden en dat is een heel fijn gevoel.



Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Jarenlang heb ik gezeurd voor een pony, maar het mocht nooit. Nu ben ik mijn ouders dankbaar. Ik heb voor dex geknokt en weet wat het is om helemaal zelf een paard te 'moeten'/ kunnen betalen. Ik denk dat ik nu niet meer had gereden als ik toen een pony van mijn ouders had gekregen, simpelweg omdat ik toen niet de discipline en het doorzettingsvermogen had. En in mijn omgeving heb ik de een na de ander zien afhaken die toendertijd wel een eigen pony hadden (en heb ik ook ponys gezien waar niks meer mee werk gedaan.)
Ik denk dat dit heel hard klinkt, maar je ouders zullen zeer zeker een goede reden hebben, vraag ze naar die reden. Je hebt wel het recht om de reden van je ouders te kennen.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 19:51

Ik weet dat het ERG duur is Helemaal met jullie eens!
Maar ik heb het helemaal niet zo druk..ik zit me dagen te vervelen en mijn tijd te verdoen achter de computer wat ze niet goed vinden Scheve mond
Ik zei al : geef me dan een paard! Samen voor mijn zus en mij!
dan ga ik tenminste is een keertje wat DOEN!
Dat wilde jullie toch zo graag..

idd. ik zal eens een lijstje maken..
en vragen hoeveel de stalling op de manege kost.
Sparen doe ik al *LOL*

Miran

Berichten: 4455
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:54

Toen ik 13 was dacht ik er net zo over als jij, maar nu ik 23 ben geef ik mijn ouders groot gelijk dat ik dat paard nooit gekregen heb. Ik heb sinds 1,5 jaar van mijn eigen geld een pony, en zie nu hoeveel geld dat opslokt, je moet er heel veel voor aan de kant zetten.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 21:02

Zal ik ook zeker doen! En mijn ouders hoeven niet alleen te betalen!
Ik heb ze belooft wat mee te betalen...mijn zus wil ook een pony en zal het er ook wel voor over hebben...

Het slokt idd. wel veel geld op ja.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 04:04

Lieffie, ik zie in je profiel dat je 13 bent. Dan kan je echt niet zoveel meebetalen. Je ouders misgunnen het je vast niet maar kunnen dat misschien gewoon niet betalen. Ik wilde ook als kind al een pony maar mijn mams kon dat gewoon niet betalen.

Even voor de duidelijkheid nu ik zelf twee jaar een paard heb:

stalling per maand € 225
hoefsmid p/m € 35
St-Hippolyt muesli per maand € 100 + de kosten voor het rijden naar Duitsland omdat het hier niet te krijgen is ca. €25
Bezig met hoefschoenen omdat ijzers hem niet goeddoen € 350
overige kosten € 50 per maand.

Kom ik op een totaalbedrag van € 435 per maand (hoefschoenen nog niet meegerekend omdat dit eenmalige kosten zijn). Over de periode april 2001 tot nu is dat een totaalbedrag van € 11.310 + dus die hoefschoenen is € 11.660 .

Als ik dan nog alle andere dingen bij reken die niet maandelijks komen zoals zadels, hoofdstellen, dekens, veearts etc. dan kom ik met gemak op zo'n € 20.000 ofwel F 40.000 over 26 maanden!!! En dan moet je bedenken dat je je paard hopelijk toch wel zo'n 20 jaar hebt.

Misschien dat je nu je ouders wat beter kan begrijpen.

Liefs Fasel

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:36

Hoe is het nu met je? Is er nog verandering in de mening van je ouders? Begrijp je ze nu beter?