Verzekeringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessiej

Berichten: 48
Geregistreerd: 26-04-03

Verzekeringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 19:06

Als we ons paard gaan kopen willen we m natuurlijk ook verzekeren.

nu zie ik op de site van fairmount paardenverzekeringen het volgende staan :
Citaat:
Dekking

In geval van ziekte of ongeval vergoeden verzekeraars:

de kosten van de dierenarts
de kosten van medicatie
de kosten van de analyse en de radiologische onderzoeken worden alleen terugbetaald indien er een Standaard IV verzekering voor het paard werd afgesloten (Standaard Fairmount Verzekering + blijvende totale ongeschiktheid)
het honorarium betrekking hebbende op een chirurgisch ingreep
de verblijfskosten in een veterinaire kliniek die noodzakelijk zijn voor de behandeling of een chirurgische ingreep.
Uitkering/Premie
A.
Maximale uitkering: € 2.269,- per verzekeringsjaar
Eigen risico: € 115,- per schadegeval
Premie: € 137,-


B.
Maximale uitkering: € 4.538,- per verzekeringsjaar
Eigen risico: € 115,- per schadegeval
Premie: € 137,-


C.
Maximale uitkering: € 4.538,- per verzekeringsjaar
Eigen risico: geen
Premie: € 454,-


De ziektekostenverzekering B-C kunnen alleen afgesloten worden bij verzekering No. IV en No.V. De ziektekostenverzekering A kan bij iedere verzekering worden afgesloten met uitzondering van verzekering No. II.
[/qoute]

Nou vraag ik me af, die premies zijn sowieso per maand toch? En is dit een voordelige verzekering? We willen ons echt verzekeren voor dierenarts kosten, vooral omdat we een iets oudere pony willen aanschaffen.

Iemand anders tips voor een verzekering?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:10

De premies die hier beschreven worden zijn per jaar. Je betaald wel per 3 maanden meestal. Dat hoop ik iig, want anders is dit echt heel erg duur!!

Ik heb zelf een max. ziektekostenverzekering bij Interpolis. Ben er echt heel tevreden mee. Ik betaal €104 per kwartaal en ben verzekerd voor alles, en mag gewoon bij iedere DA terecht.

www.interpolis.nl

Jessiej

Berichten: 48
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 19:12

per jaar? oh dat valt me dan echt heel erg mee. Ik ga ook eens bij interpolis kijken, vooral als je dan iedere dierenarts mag bezoeken.

Moet je nou ook nog eerst een standaard verzekering erbij nemen voor je de ziektekosten verzekering mag afsluiten?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:14

Nee. Je hebt een standaard verzekering, en daar kan je dan ziektenkosten bij nemen. Of je neemt een uitgebreide verzekering, en daar kan je dan ook ziektenkosten bijnemen. Zo werkt het iig bij Interpolis Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:08

Je moet eerst tegen dood en ongeval verzekeren en daarna pas voor de dierenarts.
Ik weet niet hoe oud de pony is, maar bij de meeste verzekeringen willen ze geen paarden meer van 16 jaar en ouder.
Paarden die hun hele leven daar al verzekerd zijn worden er juist met die leeftijd uit gegooid!