sporen=hoort bij uitrusting???!!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: sporen=hoort bij uitrusting???!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:16

Dan is mijn uitrusting nooit compleet geweest :+


Claudia__

Berichten: 3388
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:14

Ik vind dat sporen helemaal niet bij de uitrusting horen en zie liever iemand zonder sporen dan met....

Ik snap wel dat mensen met sporen rijden om de hulpen te verfijnen, maar om nou te zeggen dat het bij de uitrusting hoort?
Nou nee... :n

Ik vind een zweep ook niet bij de (standaard)uitrusting horen.

C u p i d o

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:15

Arabesk schreef:
Dan is mijn uitrusting nooit compleet geweest :+



Die van mij ook niet :=

MisteryHorse
Berichten: 256
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:47

Ik vind het zeker geen benodigde uitrusting, als het niet nodig is, waarom neemt iemand ze dan?
Ik vind het onzin, als je paard luisterd, doet ie dat ook zonder sporen, de zweep daarentegen werkt anders, tenminste als je hem goed gebruikt. Het is voor op het paard alleen om aanwijzingen te geven en naast het paard is het zeg maar de staart, dus dan ben je als het ware het paard zelf.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: sporen=hoort bij uitrusting???!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:53

Ik rij mijn eigen paard tegenwoordig wel met sporen. Ik heb haar ingereden zonder sporen, maar nu ik wat meer verfijning kan gaan vragen merkte ik dat ik af en toe toch wel naar mijn mening wat lomp door moest komen, terwijl ze wel gewoon netjes aan het been is. Mijn instructeur adviseerde me eens met een klein spoortje te gaan rijden, en sindsdien loopt ze veel makkelijker. Ik hoef de hulpen nog maar minimaal te geven en kan zo fijn met een stil been rijden.

Maar dat het standaard tot de uitrusting zou behoren.. nee. Het ligt er echt aan hoe je paard er op reageert. De mijne loopt er dus lekkerder mee, maar ik ken er ook zat die er helemaal niet fijn op reageren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen, Ireneeb84 en 37 bezoekers